تهیه عکس هوایی

از آن جایی که امروزه اختلافات ملکی در ادارات و مراجع قضایی نیاز به ادله دارد. تا ادعای شما اثبات گردد. و یکی از این مدارک گزارش تفسیر عکس هوایی است. که با بررسی و تفسیر عکس های هوایی توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می گیرد. و برای همین باید در ابتدا تهیه عکس های هوایی با توجه به سال مد نظر و موقعیت ملک انجام شود. تا بتوان به عوارض موجود در ملک در سنوات گذشته دست پیدا کرد.

روش تهیه عکس هوایی

عکس برداری هوایی در ایران از سال 1334 شروع شده است. و تا سال 1390 به صورت آنالوگ ( سیاه و سفید ) موجود می باشد. و از سال 1390 تا زمان حال نیز به صورت رقومی با وضوح بالاتر با توجه به پیشرفت ابزار عکس برداری موجود می باشد. که دو سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح وظیفه برداشت و حفظ و نگهداری این عکس ها را دارند.

پس برای درخواست عکس هوایی باید به یکی از این دو سازمان مراجعه کرد. و سازمان نقشه برداری کشور عکس های موجود از دهه 40 تا زمان حال را دارد. و سازمان جغرافیا نیرو های مسلح عکس های هوایی سال 1334 و سال 1377 هجری شمسی را موجود دارد.

  • درخواست عکس هوایی در سازمان نقشه برداری کشور

سازمان نقشه برداری کشور مدتی است. که درخواست خرید محصولات موجود را به صورتی اینترنتی و از طریق سایت https://eshop.ncc.gov.ir/ انجام می دهد. که با ثبت نام در این سایت می توانید. درخواست عکس هوایی خود را با پر کردن فیلد های موجود انجام دهید. و با ثبت نهایی و پرداخت هزینه ، عکس هوایی از 2 هفته تا 3 هفته بعد به آدرس شما ارسال می گردد.

  • درخواست عکس هوایی در سازمان جغرافیا نیرو های مسلح

سازمان جغرافیا نیرو های مسلح واقع در خیابان شریعتی تهران است. که برای تهیه عکس هوایی باید به آدرس این سازمان واقع در تهران، خ شریعتی، خ معلم، سازمان جغرافیایی که بر خیابان معلم داخل انتشارات است. مراجعه شود. یا اینکه از طریق سایت https://geo.epishkhan.ir/ درخواست عکس هوایی خود را ثبت کنید.

موارد استفاده از عکس های هوایی

امروزه بیشترین استفاده از این عکس های هوایی در زمینه امور ملکی است. که توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می گیرد. و در زمینه حل اختلافات ملکی انجام می گیرد. اما قابل توجه است. که این عکس های هوایی در زمینه های نظامی و بررسی تغییرات زمین نیز استفاده دارد. اما عمده ترین نوع استفاده در زمینه اختلافات ملکی است. زیرا یکی از ادله های مثبتی که باید به دادگاه ارائه شود. همین گزارش تفسیر عکس های هوایی است. که در ادامه به نمونه هایی از استفاده عکس هوایی اشاره می شود.

  • بررسی عکس هوایی سابقه احیا زمین هایی که در تصرف اراضی ملی در آمده است.
  • بررسی مسیر رودخانه ها ، آبریز ها در زمین های کشاورزی
  • تعیین کاربری ملک در سنوات گذشته
  • بررسی گذر ها و راه های عبوری
  • تعیین مرز های ملک و تعیین میزان جا به جایی مرز ها
  • بررسی میزان تجاوز به حریم ملک یا گذر
  • انجام جانمایی ملک با توجه به دیوار کشی های قدیمی

یا هر گونه اختلافی که بر سر ملک پیش آید. و مالک با شناخت ملک در گذشته می تواند. این موضوع را اثبات کند.

تهیه عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی یعنی چه؟

تفسیر و بررسی عکس هوایی امروزه کاربرد های بسیاری برای حل اختلافات ملکی دارد. به جهت انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا تهیه عکس هوایی انجام می شود. و سپس تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می گیرد. تهیه عکس هوایی از سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی انجام می شود. در ادامه بررسی وضعیت موجود و تغییرات رخ داده بررسی می گردد. و نتایجی حاصل می شود.

اثبات سابقه احیا زمین هایی که در تصرف اراضی ملی در آمده است

سازمان اراضی ملی در سال 1346 اقدام به تعیین مرز های زمین هایی کرد. که در آن ها فعالیت انسانی صورت نگرفته بود. و در این بین زمین هایی نیز وجود داشتند. دارای سابقه فعالیت انسانی مانند کشاورزی یا حتی وجود بنا بوده اند. اما به اشتباه در داخل مرز های این منابع قرار گرفتند. و اگر مالک به این موضوع واقف باشد. که در همان دهه 40 هجری شمسی یا ما قبل آن سابقه فعالیت در زمین وجود داشته است. و زمین جزء زمین های موات نمی باشد. می تواند با مراجعه به تفسیر و بررسی عکس های هوایی این موضع را اثبات کند.

اثبات وجود بنا

در صورتی که اراضی فردی زراعی اعلام شود و فرد مدعی باشد که اراضی اش مسکونی است. تنها از طریق اثبات وجود بنا در گذشته به کمک تفسیر عکس هوایی می توان اثبات نمود اراضی مسکونی است. این امر با مراجعه به یک متخصص تفسیر عکس هوایی ممکن می باشد. تا در نتیجه عکس هوایی مربوط به گذشته بررسی گردد.

بررسی مسیر رودخانه ها ، آبریز ها در زمین های کشاورزی

در بین زمین های کشاورزی مسیر حرکت رودخانه ها و آبریز ها و یا حتی استخر های طبیعی آب از اهمیت بالایی برخوردار است. و ایجاد تغییر در مسیر حرکت این آبریز ها باعث بروز اختلاف می شود. و اگر این موضوع برای مالکین زمین های کشاورزی پیش آید. باید برای اثبات این موضوع و محکوم کردن مالکی که باعث ایجاد این تغییر شده است. باید به عکس های هوایی و تفسیر و بررسی آن ها پرداخت. و باید از عکس های هوایی استفاده کرد. که در سال مشخص مسیر حرکت آب به طور کامل مشهود باشد. و در پر آب ترین فصل سال بوده باشد.

کاربری ملک در سنوات گذشته

زمین ها دارای کاربری های مختلفی هستند. که زمین با کاربری مسکونی در بالاترین قیمت و بعد کاربری زراعی در پایین ترین رده قیمت است. و اگر شهرداری کاربری زمین شما را کشاورزی اعلام کند. باید با اثبات وجود بنا در زمین کاربری مسکونی ملک خود را اثبات کنید. که برای همین موضوع نیز باید به سراغ عکس های هوایی سنوات کذشته رفت. تا با اثبات وجود بنا در ملک این موضوع اثبات شود.

بررسی گذر ها و راه های عبوری

گاهی ممکن است ملکی با تخریب مرز ها وارد حریم راه شود. و قصد تصرف این مسیر را داشته باشد. که این کار از طرف شهرداری نیز جرم است. و اگر این موضوع اتفاق بیافتد. مالکین باید به سراغ عکس های هوایی رفته. و وجود راه با عرض معین را در عکس های هوایی اثبات کنند.

تعیین مرز های ملک و تعیین میزان جا به جایی مرز ها

با توجه به ارزش پیدا کردن زمین اختلافات در این زمینه نیز افزایش یافته است. که یکی از این اختلافات بر سر مرز های ملک است. که یکی از مالکین سعی در تجاوز به حریم ملک دارد. و با تخریب دیوار بین دو ملک این مرز ها را جا به جا کند. که اگر این موضع پیش آمد ابتدا با انجام جانمایی سند مرز های ملک تعیین می گردد. و در ادامه باید گزارش جانمایی ملک را تهیه کرد. که با جانمایی نقشه یو تی ام حاصل از جانمایی ثبتی بر روی عکس های هوایی و اثبات موقعیت دقیق مرز ها از طریق دیوار کشی قدیمی ملک این موضوع اثبات می گردد.

در حالت کلی برای انجام تفسیر عکس های هوایی باید در ابتدا تهیه عکس هوایی انجام گیرد. تا با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری کار تفسیر و بررسی عکس های هوایی و تهیه تامین دلیل انجام شود. و همچنین می توان تهیه عکس های هوایی را نیز به کارشناسان رسمی اکسپرت جاستیس سپرد.

سوالات متداول تفسیر عکس هوایی

  1. تهیه عکس هوایی به چه صورت انجام می شود؟ برای تهیه عکس هوایی مراجعه به سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی انجام می شود.
  2. تفسیر و بررسی عکس هوایی از عهده چه کسی بر می آید؟ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی توانایی این امر را دارد.
  3. در صورتی که اراضی ملی اعلام شود، چه اقدامی لازم است انجام شود؟ تفسیر و بررسی عکس هوایی

تهیه عکس هوایی

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 5

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

2 دیدگاه ها

  • سلام عکس هوایی باید مهر و امضا داشته باشه؟
    یه عکس لازم دارم برای سمت ساوه حدود سال 1350 قیمتش چقدر میشه

    • با سلام و احترام
      تمام مستندات با مهر و امضا کارشناس رسمی قابل ارائه به ادارات دولتی و مورد تایید می باشد.
      تعرفه عکس رو لطفا از کارشناس مربوطه با شماره 09129277534 سوال بفرمائید. با توجه به شرایطی از 850 تا 2500000 تومان متغییر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *