جانمایی ثبتی املاک گمشده

برای تعیین موقعیت ملکی که شما تنها سند آن را دارید. باید جانمایی ثبتی املاک گمشده انجام شود. تا بتوان از طریق اطلاعات ثبتی کار پیدا کردن آدرس ملک را انجام داد. و برای انجام کر جانمایی که یک کار کاملا تخصصی است. باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود. تا با دسترسی به اطلاعات و نقشه های ثبتی و سند های موجود کار تعیین آدرس ملک انجام گیرد. که از این طریق نقشه یو تی ام ملک بر اساس سند تهیه می شود.

املاک گمشده چیست ؟

منظور از املاک گمشده املاکی است که مالک امکان تشخیص آدرس آن را ندارد. و این در صورتی است که اسناد و مدارک ملک موجود باشد. اما به دلیل گذشت زمان امکان تشخیص آدرس ملک وجود نداشته باشد. و این املاک معمولا به صورت ورثه ای هستند. یا این که مالک سالیان طولانی خارج از کشور بوده است. و به دلیل ساخت و ساز های زیاد علی الخصوص در تهران امکان تعیین آدرس ملک وجود نداشته باشد. که به اصطلاح به این املاک ، املاک گمشده گفته می شود.

برای پیدا کردن املاک گمشده چه کاری باید انجام داد ؟

وقتی ملکی به اصطلاح گمشده باشد. باید موقعیت آن را پیدا کرد.  که امروزه سند های ملکی به دو دشته قدیمی شاهنشاهی و تک برگ تقسیم می شود. که هر کدام روش پیدا کردن جداگانه ای دارند.

  • پیدا کردن موقعیت ملک دارای سند قدیمی

سند های قدیمی به سند هایی گفته می شود. که دارای چند صفحه بودند. و این سند ها موقعیت ملک را تنها بر اساس پلاک ثبتی نمایش می دهند. که اگر سالیان زیاد از ملک بی خبر بوده باشید. امکان تشخیص آدرس ملک تنها بر اساس پلاک ثبتی امکان پذیر نیست. و برای تعیین موقعیت این املاک نیاز است که با توجه به پلاک ثبتی و حدود اربعه ملک جانمایی ثبتی املاک گمشده انجام گیرد. و برای انجام جانمایی ثبتی املاک گمشده باید به سراغ کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی رفت. تا این کارشناس با دسترسی به اطلاعات و نقشه های ثبتی و همچنین تخصص لازم در این زمینه کار جانمایی ملک را انجام دهد.

  • پیدا کردن موقعیت ملک دارای سند تک برگ

اما سند های تک برگ موقعیت ملک را به صورت یو تی ام در سیستم کاداستر کشور ثبت کرده اند. و این موقعیت در قالب کد جام در پایین صفحه اول درج شده است. که این کد جام به صورت اعداد پشت سر هم درج شده است. که شش رقم اول آن X و هفت رقم بعدی Y است. و با توجه به زون قرار گیری ملک که با یکی از اعداد 38-39-40-41 در ادامه درج شده است. که با وارد کردن این اطلاعات در google earth می توان موقعیت ملک را پیدا کرد. و نیازی به انجام جانمایی ملک نیست.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی

همان طور که گفته شد برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک نیاز به نقشه ثبتی ملک است. که دسترسی به این اطلاعات تنها از طریق کارشناس رسمی امور ثبتی امکان پذیر است. و برای همین برای انجام این کار باید به این متخصص مراجعه شود.

کارشناس نیز در ابتدا نیاز به پلاک ثبتی و حدود اربعه سند دارد. که باید با توجه به این اطلاعات باید نقشه ثبتی ملک را تهیه کند. و با تبدیل این نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک تعیین می گردد. و می توان نقشه یو تی ام ملک که بر اساس اطلاعات سند است را تهیه کرد.

این نقشه یو تی ام تنها بر اساس سند است. و باید حدود آن بر روی زمین بررسی و پیاده سازی شود.

اما از طرفی نیز موقعیت ملکی که مشخص باشد. و نیاز به تهیه نقشه یو تی ام داشته باشد. باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری نسبت به تهیه این نقشه یو تی ام اقدام کرد.

روش تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از تجهیزات نقشه برداری

در صورتی که موقعیت ملک مشخص باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام دیگر نیاز به انجام جانمایی پلاک ثبتی نیست. و در این صورت باید تنها با استفاده از تجهیزات نقشه برداری اقدام به تهیه نقشه یو تی ام کرد. که این نقشه موقعیت ملک را بر اساس وضع موجود آن نمایش می دهد.

برای تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود ملک باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مانند جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه و یا دوربین های توتال استیشن لایکا برداشت مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک انجام شود. تا در ادامه با توجه به این نقاط برداشت شده ترسیم نقشه ملک انجام گیرد. تا موقعیت ملک بر اساس سیستم مختصات یو تی ام ، حدود ملک مشخص شود. و این اطلاعات بر اساس وضع موجود ملک است. که در بعضی موارد نیاز است که حدود ملک نیز بررسی گردد. که در این صورت باید نقشه یو تی ام دو خطی تهیه شود.

جانمایی ثبتی املاک گمشده

نقشه یو تی ام دو خطی چیست ؟

منظور از نقشه یو تی ام دو خطی نقشه ای است. که علاوه بر حدود ملک بر اساس وضع موجود ، حدود اربعه سند نیز بر روی آن ترسیم گردیده است. که به اصطلاح به این نقشه ، نقشه یو تی ام دو خطی گفته می شود.

برای ترسیم این نقشه در ابتدا نقشه یو تی ام از وضع موجود ملک با انجام نقشه برداری تهیه می گردد. تا ابعاد و اندازه های وضع موجود مشخص شود. در ادامه باید اندازه هایی که در سند درج شده است. با رعات حد شمالی ، شرقی ، جنوبی ، غربی ترسیم گردد. تا در صورت وجود تناقض در حدود مشخص گردد.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *