بررسی عکس هوایی برای سابقه احیا

زمانی که شما دارای ملکی باشید. و این ملک در دهه 40 و ماقبل آن دارای سابقه کشاورزی، وجود بنا یا هر گونه فعالیت انسانی باشد. این زمین را زمین غیر موات می گویند. و نباید در تصرف اراضی ملی باشد. و اگر اراضی ملی به اشتباه این زمین را داخل مرز های زمین های موات اعلام کرده باشد. می توانید با اثبات سابقه احیا زمین ملک خود را پس گرفت. و سند مالکیت برای آن صادر شود. که برای اثبات این موضوع باید بررسی عکس هوایی برای سابقه احیا دهه 40 و 30 انجام گیرد. و برای تهیه و تفسیر و بررسی عکس های هوایی باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه شود.

عکس هوایی چیست؟

عکس های هوایی منظور عکس هایی است. که با استفاده از هواپیما ها از سطح زمین گرفته شده است. و در بازه های زمانی مختلف عوارض طبیعی و غیر طبیعی زمین را ثبت می کند. که عکس برداری هوایی در ایران از سال 1334 هجری شمسی انجام شده است. و تا سال 1390به صورت آنالوگ و از سال 1390 تا به حال به صورت رقومی موجود است. و تهیه این عکس های هوایی از دو سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح انجام می گیرد.

تهیه عکس هوایی

وظیفه ارائه محصولات نقشه برداری اعم از عکس های هوایی بر عهده دو سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح است. که برای تهیه عکس های هوایی باید به این دو سازمان مراجعه کنید. و با ثبت درخواست خود نسبت به تهیه عکس های هوایی اقدام کنید.

برای تهیه عکس های هوایی از سازمان نقشه برداری کشور باید به صورت اینترنتی اقدام کنید. و با ساختن پنل کاربری در سایت رسمی این سازمان و پر کردن فیلد های مد نظر درخواست خود را با پرداخت هزینه برای بررسی کارشناس ثبت کنید. تا در صورت تایید عکس های هوایی با ارسال پیام برای پرداخت هزینه پست و هزینه محصول عکس های هوایی برای شما ارسال گردد.

این درخواست می تواند به صورت اسکن عکس های هوایی یا چاپ عکس های هوایی باشد. همچنین می توان عکس های هوایی را به صورت زوج عکس با پوشش 60 درصدی یا به صورت یکی درمیان سفارش داد. اما قابل توجه است که برای دید سه بعدی عکس ها حتما باید به صورت زوج عکس هوایی باشند.

روش تهیه عکس های هوایی

  • سازمان نقشه برداری کشور

در این سازمان علاوه بر سایر محصولات نقشه برداری، عکس های هوایی نیز موجود است. که از دهه 40 تا به حال امکان درخواست وجود دارد. و این سازمان درخواست تهیه محصولات خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت https://eshop.ncc.gov.ir/ انجام می گیرد. که با ساختن پنل کاربری می توان درخواست عکس هوایی خود را ثبت کنید. تا در بازه زمانی 1 الی 2 روزه کارشناسان سازمان بررسی درخواست سما را انجام دهند. و در صورت موجود بودن سال مد نظر شما برای عکس هوایی درخواست با پرداخت دو مرحله ای نهایی می شود. و عکس هوایی در بازه زمانی 2 هفته تا 20 روز به آدرس شما ارسال می گردد.

  • سازمان جغرافیا نیروهای مسلح

سازمان جغرافیایی کشور نیز که زیر نظر نیروهای مسلح فعالیت نقشه برداری را انجام می دهد. ارائه محصولات را نیز انجام می دهد. که عکس های هوایی موجود در این سازمان نیز در دهه 30هجری شمسی که منظور سال 1334 است و سال 1377 هجری شمسی به صورت آنالوگ موجود می باشد. و برای ثبت درخواست خود باید به آدرس این سازمان واقع در تهران، شریعتی یا آدرس اینترنتی https://geo.epishkhan.ir/ مراجعه شود. و در صورت در دسترسی بودن سایت ثبت درخواست انجام می گیرد. که در بازه زمانی 1 هفته تا 10 روز عکس هوایی آماده تحویل می باشد.

سفارش عکس هوایی برای ملک

سفارش عکس هوایی برای ملک به منظور حل اختلافات ملکی در دادگاه های ملکی است. که از این طریق متقاضی اقدام به اثبات ادعای خود در دادگاه می کند. و برای سفارش عکسهای هوایی باید به سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح مراجعه شود. تا با توجه به موقعیت ملک و سال مد نظر در خواست عکس هوایی داده شود. تا در ادامه با توجه به عکس های تهیه شده تفسیر و بررسی بر روی این عکس ها تامین دلیل یا همان گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و بر ارائه به دادگاه اقدام می شود.

عکس های هوایی عکس هایی است. که از ارتفاع از سطح زمین گرفته می شود. و این عکس های هوایی تغییرات زمین را در بازه های زمانی مختلف ثبت می کنند. و میتوان با مراجعه به این عکس ها و بررسی آن ها برا دادگاه و بررسی اختلافات ملکی اقدام کرد. که اینکار یکی از وظایف کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی است. که با بررسی و تفسیر عکس های هوایی و تهیه گزارش یا همان تامین دلیل نسبت به حل اختلافات ملکی اقدام می شود.

برای این امر باید در ابتدا عکس های هوایی از طریق سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح با توجه به موقعیت ملک بر اساس مختصات یو تی ام و سال مد نظر اقدام شود. و با تهیه زوج عکس های هوایی اسکن یا چاپی نسبت به تفسیر عکس های هوایی اقدام می شود. و این کار توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. که در نهایت با توجه به نتیجه حاصل از کار گزارش یا همان تامین دلیل تهیه می شود. این تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد.

عکس ماهواره ای چیست؟

عکس های ماهواره ای نیز برای بررسی تغییرات زمین مورد استفاده قرار می گیرد. که با استفاده از ماهواره هایی که به دور زمین در حال گردش هستند. عکسبرداری انجام می گیرد. و برای تهیه عکس ماهواره ای با درخواست به سایت هایی خارجی که دارای ماهواره هستند می توان سال و ماه مد نظر را تعیین و عکس ماهواره ای خود را تحویل بگیرید.

بررسی عکس هوایی و سابقه احیا

تشخیص موات و غیر موات بودن زمین

اگر مورد اختلافی ملک شما با سازمان منابع طبیعی باشد. و این سازمان ملک شما را که در دهه 40 هجری شمسی و ماقبل آن دارای سابقه فعالیت انسانی بوده است. را به عنوان اراضی موات اعلام کند. و این ملک با ابطال سند در تصرف دولت دربیاید. باید با تشخیص موات یا غیر موات بودن زمین با عکس های هوایی اقدام کرد. تا از این طریق عوارض موجود در عکس هوایی شناسایی شود. در صورت وجود عوارض مبنی بر سابقه احیا زمین گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و مهر و امضا شود. تا بتوان از حق و حقوق خود دفاع کرد.

در صورت موات اعلام شدن زمین چه کار باید کرد؟

سازمان منابع طبیعی در دهه 40 با انجام نقشه برداری حدود اراضی موات را مشخص کرد. که در این بین زمین هایی که دارای سابقه احیا و فعالیت انسانی بودن نیز در به اشتباه داخل این مرز ها قرار گرفتند. در صورتی که مالک متوجه این موضوع شود. باید اثبات سابقه احیا زمین خود را در دهه 40 هجری شمسی و ماقبل آن انچام دهد. تا بتواند ملک خود را از دولت پس بگیرد.

برای همین منظور باید تفسیر عکس های هوایی دهه 40 هجری شمسی و ماقبل آن انجام شود. و با جانمایی نقشه یو تی ام تهیه شده از زمین در عکس هوایی عوارض موجود در عکس هوایی بررسی گردد.

منظور از سابقه احیا زمین چیست؟

زمین های که دارای فعالیت انسانی بوده باشند. دارای سابقه احیا می شوند. و این سابقه احیا زمین منظور انجام اموری همچون کشاورزی، ساخت بنا، نگهداری دام در زمین است. و از آن جایی که سازمان منابع طبیعی وظیفه حفظ و نگهداری از زمین های موات (زمین های بکر و دست نخورده بشر) را دارد. در دهه 40 هجری شمسی اراضی ملی را اعلام و مرز های آن ها را مشخص کرد. که در بین این زمین ها یکسری زمینی که دارای سابقه فهالیت انسانی بودند نیز قرار گرفت. و سند های این املاک باطل شد. اما اگر مالکین این زمین ها از وجود سابقه احیا زمین های خود در زمان اعلام اراضی ملی و قبل آن مطمئن باشند. با مراجعه به عکس های هوایی همان زمان می توانند. این موضوع را اثبات و زمین خود را پس بگیرند.

بررسی سابقه زمین با تفسیر عکس ( بررسی سابقه احیا زمین با تفسیر عکس هوایی )

بررسی سابقه زمین با تفسیر عکس هوایی به منظور تعیین اراضی موات و غیر موات می باشد. تا از این طریق اراضی ملی و اراضی که سابقه کشت و زرع و یا وجود بنا داشته اند مشخص شوند. در صورتیکه ملک دارای سابقه فعالیت انسانی بود. و به اشتباه در تصرف اراضی ملی است مشخص شود. و با اثبات این موضوع از این طریق ملک از اراضی ملی پس گرفته شود.

عکس های هوایی که در بازه زمانی مختلف از زمین برداشت شده است. یکی از منابع معتبر در بحث بررسی تغییرات زمین هستند. که امروزه بیشترین استفاده را در بحث اثبات مالکیت برای ملک و زمین دارند. و برای این امر باید تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام شود. و گزارش تفسیر عکس هوایی یا همان تامین دلیل تهیه و توسط کارشناس رسمی مربوطه مهر و امضا شود.

یکی از موضوعاتی که می توان از طریق عکس های هوایی اثبات کرد. بررسی سابقه احیا زمین هایی است. که دارای سابقه کشاورزی یا وجود بنا در زمانی که جزء اراضی ملی اعلام شده اند. و از این طریق ملک خود را از تصرف اراضی ملی خارج کرد. و سند مالکیت برای ملک به نام مالک اصلی گرفته شود.

بر این اساس باید در ابتدا عکس های هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح تهیه شود. و با توجه به عکسهای هوایی تهیه شده تفسیر عکس هوایی و بررسی در موقعیت ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام شود. در نهایت بر اساس نتیجه گیری نهایی گزارش تفسیر عکس هوایی یا تامین دلیل برای ارائه به دادگاه یا منابع ملی تهیه و مهر و امضا شود. و متقاضی یا وکیل متقاضی با وجه به این گزارش برای اثبات ادعای مالکیت برای ملک اقدام کند.

نحوه اثبات سابقه احیا زمین با عکس هوایی

همان طور که گفته شد. عکس های هوایی تمام عوارض طبیعی و مصنوعی زمین را در زمان عکسبرداری ثبت می کنند. و یکی از عمده استفاده های عکس های هوایی در زمینه اختلافات ملکی است. و برای تعیین سابقه احیا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما کار با عکس های هوایی نیاز به تخصص و دانش کافی در این زمینه دارد. زیرا عکس های هوایی که برای تعیین اراضی موات و غیر موات استفاده می شود. دهه 30 و 40 هجری شمسی است. که به صورت سیاه سفید است. و از طرفی با دید سه بعدی می توان عوارض موجود در زمین را بررسی کرد.

تهیه نقشه هوایی برای منابع طبیعی

تهیه نقشه هوایی برای منابع طبیعی به منظور تعیین سابقه احیا زمین هایی استفاده می شود. که جزء منابع طبیعی اعلام شده اند استفاده می شود. و با توجه به این نقشه ثبتی می توان مالکیت ملک را با تعیین وجود بنا و یا سابقه کشاورزی مشخص کرد. در نهایت گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و با توجه به این گزارش میتوان مالکیت ملک را اثبات کرد. و سند به نام مالک صادر شود.

نقشه هوایی که منظور عکس هوایی است. و این عکس در بازه های زمانی مختلف از سطح زمین عکس برداری شده است. و با توجه به موقعیت ملک بر اساس سیستم مختصات یو تی ام و سال مد نظر می توان درخواست عکس هوایی را از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح داده شود. تا با توجه به این عکس هوایی برای اثبات مالکیت ملک خود اقدام کنید. باید توجه داشت که کار تفسیر عکس هوایی و تهیه گزارش باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام شود. تا در دادگاه دارای اعتبار باشد

بعد از تهیه عکس های هوایی تفسیر و بررسی عکس ها توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام و بعد از بررسی های نهایی و نتیجه گیری گزارش تفسیر عکس هوایی یا همان تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه و بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. این گزارش یکی از منابع معتبر برای اثبات ادعای مالکیت در دادگاه یا ارگان های دولتی مانند منابع ملی است. و مالک با اثبات سابقه احیا زمین خود را از منابع طبیعی پس می گیرد. و سند به نام مالک صادر می شود.

برای تفسیر عکس هوایی به چه کسی باید مراجعه کرد؟

تفسیر و بررسی عکس هوایی یکی از شاخه های نقشه برداری به اسم فتوگرامتری است. که کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری صلاحیت لازم برای انجام این کار را دارند. و برای تفسیر و بررسی عکس هوایی برای سابقه احیا زمین های اراضی ملی باید به این کارشناسان مراجعه شود. تا با توجه به انجام امور مربوط به تفسیر عکس هوایی و بررسی محدوده مد نظر گزارش یا همان تامین دلیل تهیه گردد. گزارش تفسیر عکس هوایی با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به مراجع قضایی و ادارات مربوطه خواهد بود.

تشخیص موات و غیر موات بودن زمین

نحوه تفسیر عکس هوایی

برای تفسیر عکس هوایی و دید سه بعدی نسبت به عکس ها نیاز به یک زوج عکس هوایی است. که پوشش 60% داشته باشند. تا با انجام پردازش های نرم افزاری و دستگاه های مربوط به تفسیر عکس هوایی عکس ها کاملا سه بعدی شود. و بتوان تمام عوارض موجود بر روی عکس و محدوده ملک را مورد بررسی قرار داد. تا کارشناس با توجه به بررسی عکس هوایی برای تعیین سابقه احیا زمین مد نظر و در صورت مشاهده عوارض مبنی بر فهالیت انسانی گزارش تفسیر عکس هوایی و نقشه ها را تهیه کند. و با مهر و امضای ان ها برای سازمان منابع طبیعی یا قوه قضاییه دارای اعتبار شود.

تفسیر عکس هوایی نیاز به تخصص و دانش کافی در این زمینه دارد. همچنین برای ارائه مدارک و گزارش تفسیر عکس هوایی نیاز به تایید نقشه توسط دارای صلاحیت است. برای همین منظور کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری، منابع طبیعی یا کشاورزی مراجعه شود. که دارای صلاحیت تفسیر عکس هوایی نیز هستند.

کارشناسان رسمی دادگستری با قبولی در آزمون صلاحیت لازم را برای اظهار نظر در مورد مسائل مرتبط با رشته خود را دارند. همچنین مدارک حاصل تنها با مهر و امضا این کارشناسان است که اعتبار دارد.

تامین دلیل چیست؟

تامین دلیل منظور گزارشی است. که حاصل بررسی های کارشناس و نتیجه گیری از کار می باشد. که در قالب نوشته تهیه می گردد. و یکی از ادله مثبت در زمینه امور قضایی می باشد. و در زمینه عکس های هوایی و تفسیر و بررسی این عکس های هوایی نیز تهیه می شود. که در آن اطلاعات ملک و عکس های هوایی و در نهایت نتیجه گیری از بررسی کارشناسی درج می گردد.

بررسی عکس هوایی و سابقه احیا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بررسی عکس هوایی برای سابقه احیا می توانید با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید.

سوالات درباره بررسی عکس هوایی برای سابقه احیا

  1. بررسی و تفسیر عکس هوایی از عهده چه مفسری بر می آید؟ مفسری که در این امر تخصص لازم و تجربه کافی داشته باشد. و مهر و امضای وی بر روی گزارش تفسیر عکس هویی به آن اعتبار دهد. در نتیجه بهتر است به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود.
  2. در صورتی که اراضی ملی اعلام شود چه اقدامی لازم است انجام شود؟ تفسیر عکس هوایی برای بررسی سابقه احیا
  3. به کدام اراضی احیا شده گفته می شود؟ زمین های که دارای فعالیت انسانی بوده باشند. دارای سابقه احیا می شوند.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *