جانمایی پلاک ملک گمشده

زمانی که مالک سالیان متوالی از ملک بی خبر باشد. یا پلاک ثبتی ملک از طریق انحصار ورثه مشخص شده باشد. و وراث و مالک از موقعیت ملک اطلاع نداشته باشند. باید برای تعیین آدرس ملک همچنین حدود و مرز های ملک جانمایی پلاک ملک گمشده انجام شود. تا بر اساس پلاک ثبتی و سند موجود از ملک و با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی این کار انجام شود. که حاصل کار جانمایی سند یک نقشه یو تی ام است که موقعیت حدود ملک را بر روی کره زمین بر اساس سند مشخص می کند.

سند قدیمی چیست ؟

سند های قدیمی که به شکل چند صفحه بودند. و این برگ ها با یه منگوله سربی به هم وصل شده بودند. در زمان شاه بر روی کار آمد. که با انجام اصلاحات اراضی و تقسیم زمین های اربابی این سند ها برای ملک صادر شد. معتبر ترین این نوع سند ها همان سند های منگوله دار بودند. که امروزه جای خود را به سند های تک برگ داده اند. و از آن جا که سند تک برگ از نوع سند های سیستمی است. در راستای حل مشکلات و اختلافات سند های قدیمی هستند.

معایب سند های قدیمی

سند های قدیمی با گذشت زمان اعتبار خود را از دست دادند. و با به وجود آمدن. اختلافات و همچنین به روز شدن تجهیزات مورد به امور ملکی اشتباهات این سند نیز مورد بحث واقع شد. که برای حل این مشکلات با به کار گیری ابزار و تجهیزات به روز و دقت بالا کار تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ انجام شد.

جانمایی پلاک ملک گمشده

از جمله معایب سند های قدیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گمشدن ملک در سند های قدیمی

زمانی که اصلاحات اراضی انجام شد. برای هر قطعه زمین یک پلاک اصلی که همان شماره پلاک زمین اربابی بود. و یک پلاک فرعی که شماره قطعه تقسیم شده است تعلق گرفت. که در همان زمان تشخیص آدرس از روی پلاک ثبتی کار مشکلی نبود. اما با گذشت زمان و تقسیم مجدد هر قطعه و باطل شدن پلاک ثبتی های قدیمی و صدور پلاک ثبتی های جدید دیگر امکان تشخیص آدرس تنها با توجه به پلاک ثبتی کار راحتی نیست. و اگر مالکی مدت زیادی از ملک خود بی خبر باشد. دیگر امکان تشخیص آدرس ملک را به تنهایی ندارد. و برای تعیین موقعیت ملک خود به کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه کند. تا کار جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

  • اختلاف در مساحت واقعی ملک با سند

زمانی که مساحت سند های قدیمی را محاسبه می کردند. تنها ابزار موجود برای اینکار متر های دستی بود. که دارای خطا و اشتباهات زیادی بود. و همین موضوع باعث می شد که زوایای ملک نیز در نظر گرفته نشوند.که باعث اختلاف در مساحت واقعی ملک می شود. اما امروزه با استفاده از تجهیزات به روز نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام مساحت دقیق ملک در حد سانتی متر با در نظر گرفتن کلیه زوایا مشخص می گردد.

  • بهم ریختگی مرز ها و امکان تجاوز به حریم ملک

علاوه بر همه مشکلات در قدیمی حدود ملک از طریق دیوار کشی تثبیت نمی شد. و اگر هم دیوار کشی ملک انجام می شد. تنها بر روی زمین بوده است. و در سیستم کاداستر کشور موقعیت این حدود ثبت نمی گردید. که همین موضوع باعث تجاوز به حریم ملک و همچنین بهم ریختگی مرز ها می شد. که اختلافات قضایی در پی داشت.

از همین جهت است. که تبدیل سند های قدیمی به سند های تک برگ توصیه می گردد. تا ملک شما به صورت فنی و حقوقی در سیستم کاداستر کشور ثبت گردد. و در این بین اگر ملکی در بین همسایگان خود اولین نفر باشد. که سند تک برگ ملک خود را گرفته باشد. و تثبیت حدود ملک خود را انجام دهد. دیگر امکان بهم ریختن مرز ها ملک وجود ندارد. و سایر همسایگان باید نسبت به حدود این ملک اقدام به تثبیت حدود خود کنند.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی ( نحوه جانمایی پلاک ملک گمشده )

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی تنها باید با استفاده از سند های قدیمی ، بنچاق ها ، نسخ خای ملک استفاده کرد. زیرا برای انجام جانمایی ملک یا آدرس ملک موجود نیست. یا اینکه مرز های ملک نیاز به بررسی دارند.

برای همین با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی و با ارائه مدارک خود ، کارشناس با بررسی سند و مدارک ملک و با استعلام نقشه ثبتی از اداره ثبت کار جانمایی را انجام می دهد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده باید با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک تعیین گردد. و از این طریق می توان حدود ملک را نیز بررسی کرد. تا با توجه به تهیه نقشه یو تی ام که حاصل از کار جانمایی پلاک ملک گمشده است. موقعیت ملک بر روی زمین مشخص گردد. و اگر ملک معارض نداشته باشد. می توان برا اخذ سند تک برگ و تثبیت حدود آن اقدام کرد.

اما اگر ملک دارای معارض باشد. برای روند قانونی طی شود. و اثبات مالکیت انجام گیرد. تا بتوان به ملک خود دسترسی پیدا کرد. و این نقشه یو تی ام که حاصل کار جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده است. موقعیت ملک را بر اساس سند نمایش می دهد.

جانمایی پلاک ملک گمشده

نقشه یو تی ام املاک دارای حدود مشخص برای اخذ سند تک برگ

اما در مورادی نیز هست که ملک موقعیت مشخص و سند مشخص دارد. اما قصد تبدیل سند قدیمی ملک خود به سند تک برگ را دارد. که برای این کار نیاز است. با توجه به موقعیت مشخص ملک نقشه یو تی ام تهیه شود. و این نقشه یو تی ام از جمله مدارک مهم برای اخذ سند تک برگ می باشد. که باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل برداشت و در محیط نرم افزاری ترسیم گردد. تا با توجه به این نقشه یو تی ام مساحت دقیق ملک در حد سانتی متر و همچنین موقعیت مرز های ملک بر اساس وضع موجود ملک مشخص می گردد.

که این نقشه یو تی ام با حدود اربعه سند بررسی می گردد. و در صورت عدم مغایرت در اندازه های درج شده در سند توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی یا نقشه برداری مهر و امضا می گردد. و به دست متقاضی می رسد.اما اگر حدود اربعه ملک با وضع موجود مغایرت فاحش داشته باشد. اداره ثبت دستور به تهیه نقشه یو تی ام دیگری با فرمت نقشه دو خطی را می دهد.

نقشه یو تی ام دو خطی ( نقشه دو خطی برای جانمایی پلاک ثبتی املاک گمشده )

نقشه یو تی ام دو خطی به نقشه ای گفته می شود. که در ابتدا وضع موجود ملک برداشت می شود. و مختصات یو تی ام گوشه ها در نقشه درج می گردد. و در ادامه حدود سند با رنگ دیگری بر روی این نقشه با در نظر گرفتن جهت هر اندازه ترسیم می گردد. تا اختلاف در حدود ملک مشخص شود. و در صورت وجود مغایرت فاحش قبل از انجام هر گونه کار ثبتی نسبت به اصلاح مرز ها اقدام شود.

جانمایی پلاک ملک گمشده

پیاده سازی مرز های ملک ( پیاده سازی حدود ملک برای جانمایی پلاک ملک گمشده )

حدوی که برای ملک در سند تعریف می شود. باید دقیقا با حدود ملک بر روی زمین مطابقت داشته باشد. و اگر به این شکل نباشد. ملک به حریم همسایه تجاوز کرده است. یا اینکه حریم ملکش توسط همسایه تصرف شده است. برای همین بهترین راه برای تعیین حدود ملک انجام جانمایی پلاک ثبتی و تثبیت حدود حاصل از نقشه یو تی ام است. که از طریق جانمایی پلاک ثبتی مشخص گردیده است. که این کار نیز با استفاده از جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه بر روی زمین پیاده می شوند.

یعنی اینکه هر مختصات که در نقشه مشخص شده است. که یا به صورت هر 100 متر 100 متر یا کتر و یا بیشتر است. با استفاده از جی پی اس بر روی زمین مشخص می گردد. و همان محل میخ کوبی می شود. تا در ادامه مالک با انجام دیوار کشی به جای میخ ها حدود ملک خود را عینا مانند سند تثبیت کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد جانمایی پلاک ملک گمشده می توانید با ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید

جانمایی پلاک ملک گمشده

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 4

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *