هزینه تهیه نقشه یو تی ام در تهران

نقشه یو تی ام از جمله مدارک مهم ملکی برای اداره ثبت و شهرداری ها است. که باید حتما با فرمت و دقت مد نظر سازمان همخوانی داشته باشد. و همچنین توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه و مهر و امضا شده باشد. تا اعتبار ارائه به ارگان های دولتی را داشته باشد. از طرفی نیز هزینه تهیه نقشه یو تی ام در تهران سالانه از طرف سازمان نقشه برداری کشرو اعلام می گردد. که این قیمت بر اساس مساحت ملک تعیین شده است.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام عرصه ملک منظور نقشه ای است. که موقعیت هر قطعه زمین را بر اساس مختصات یو تی ام بر روی کره زمین نمایش دهد. و این مختصات یو تی ام که منشاء آن یک سیستم مختصات جهانی است. که بر اساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی زمین دارای یک مختصات دو بعدی (X و Y) جداگانه است. و هر ملک دارای تعداد زیادی مختصات است. که می تواند مرز های املاک را از هم تفکیک کند. اما از آنجایی که اکثر املاک به صورت چهارگوشه ( مستطیل شکل ) هستند. هر شکستگی دارای یک مختصات یو تی ام جداگانه می شود. و در نقشه درج می گردد. که این نقشه یو تی ام با فرمت های مختلف در ادارات مور استفاده قرار می گیرد.

انواع فرمت نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام امروزه بیشترین استفاده را در اداره ثبت و شهرداری دارد. و فرمت های مد نظر این ادارات برای نقشه یو تی ام متفاوت است. که در ادامه انواع آن را بررسی می کنیم:

  • نقشه یو تی ام وضع موجود عرصه ملک

این فرمت از نقشه یو تی ام که اصلی ترین نقشه یو تی ام است. موقعیت عرصه ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد. و در نقشه شکل عرصه ملک ترسیم می شود. و با ابعاد و اندازه ها و مساحت ملک مختصات های یو تی ام گوشه ها نیز درج می گردد. این فرمت از نقشه یو تی ام باید هم برای اداره ثبت و هم برای شهرداری تهیه گردد

  • نقشه یو تی ام 2000 ام

نقشه های مصوب سازمان نقشه برداری که در سال 1381 هجری شمسی تهیه شده است. موقعیت املاک و راه ها و عوارض طبیعی مانند نهر ها و درختان را نمایش می دهد. و علاوه بر این ها منحنی میزان که نمایشگر توپوگرافی منطقه است. را نیز نمایش می دهد. که با تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود از ملک باید در این نقشه 2000 ام نیز جانمایی شود. تا موقعیت ملک در منطقه نیز تعیین و بررسی گردد. این نقشه بیشتر مورد توجه شهرداری است.

  • نقشه یو تی ام دو خطی

همان طور که از اسم نقشه مشخص است. این نوع از نقشه یو تی ام به صورت دو خط است. که یکی از خطوط موقعیت وضع موجود ملک را نمایش می دهد. و دیگری ابعاد سند را نمایش می دهد.

برای تهیه نقشه یو تی ام دو خطی باید علاوه بر برداشت و ترسیم نقشه یو تی ام وضع موجود ملک ابعاد مندرج در سند نیز بر روی نقشه وضع موجود ترسیم گردد. تا بتوان ابعاد و اندازه های ملک را با سند بررسی کرد. و در صورت مغایرت دستور به اصلاح مرز های ملک داده شود. این فرمت از نقشه یو تی ام نیز مورد توجه اداره ثبت و هم شهرداری ها است.

  • نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

در ابتدا باید گفت که تهیه این نقشه به منظور تعیین میزان شیب منطقه و تعیین میزان گود برداری ملک تهیه می گردد. پس از طرف شهرداری دستور به تهیه این نقشه داده می شود. برای تهیه این نقشه باید علاوه بر برداشت نقشه یو تی ام وضع موجود ملک کد های ارتفاعی نیز از داخل عرصه ملک و گذر های اطراف برداشت گردد. و در نقشه نیز درج شود.

  • نقشه کادر

منظور از نقشه کادر نقشه ای است. که املاک از از گذر تا گذر برداشت و ترسیم گردد. و این نقشه زمانی تهیه می گردد. که ملک در عین رعایت حدود درج شده در سند به حریم گذر تجاوز کرده باشد.

برای همین باید املاک از گذر تا گذر برداشت گردد. و با ابعاد سند هایشان یا نقشه ثبتی تطبیق داده شود. تا مشخص شود که کدام ملک باعث بهم ریختگی حدود ملک شده است. تهیه این نقشه بسیار دشوار می باشد.

نقشه یو تی ام در اداره ثبت ( تعرفه تهیه نقشه یو تی ام در تهران )

اداره ثبت یکی از ارگان هایی است. که وظیفه سر و سامان دادن به املاک و صدور سند را دارد. و از آنجایی که امروزه سند تک برگ به عنوان سند به روز برای ملک شناخته می شود. برای اخذ سند تک برگ ملک باید نقشه یو تی ام از عرصه ملک تهیه شود. تا بتوان اطلاعات فنی ملک را از این نقشه یو تی ام تعیین کرد. و با ثبت این نقشه یو تی ام در سیستم کاداستر کشور اطلاعات فنی ملک ثبت می گردد.

نقشه یو تی ام در شهرداری (قیمت تهیه نقشه UTM برای شهرداری تهران)

شهرداری نیز با ملک و املاک و سرو سامان دادن به فضای شهر ها و مناطق را بر عهده دارد. که صدور جواز ساخت نیز از طریق شهرداری انجام می گیرد. و برای صدور جواز نیاز است. که ملک از تمام جوانب بررسی گردد. تا ساختمان با استحکام بنای کافی ساخته شود. و بعد از ساخت به مشکل برنخورد. برای همین باید نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. که با فرمت مد نظر این سازمان همخوانی داشته باشد.

تهیه نقشه یو تی ام با گوشی موبایل

تهیه این نقشه با اپلیکیشن موبایل سبب تهیه نقشه یو تی ام با دقت پایین می شود. این نقشه مورد قبول ادارات و سازمان ها قرار نمی گیرد.  زیرا ارزش نقشه یو تی ام به دقت بالای آن می باشد. برای تهیه این نقشه با دقت بالا مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری ضروری است تا با دقت بالا این نقشه تهیه شود. هزینه تهیه نقشه یو تی ام توسط این کارشناس بر طبق تعرفه تعیین می شود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام از عرصه ملک

برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه ملک باید توجه داشت. که حدود ملک به صورت دقیق مشخص شده باشد. تا با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات یو تی ام گوشه های ملک و تمام شکستگی ها برداشت گردد. و با تخلیه اطلاعات دستگاه در نرم افزار های تخصصی مانند اتوکد ترسیم نقشه عرصه ملک انجام می گیرد.

این نقشه با درج اندازه ها و مساحت و همچنین مختصات های یو تی ام گوشه های ملک در نقشه نهایی می شود. و با در نظر گرفتن فرمت مد نظر بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از هزینه تهیه نقشه یو تی ام در تهران می توانید با ما در اکسپرت جاستیس همراه باشید. تعهد ما ارائه خدمات با هزینه مناسب و کیفیت بالا به شما عزیزان می باشد.

سوالات متداول هزینه تهیه نقشه یو تی ام

  1. آیا تهیه نقشه یو تی ام اجباری است؟ در صورت در خواست نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های ملکی این امر لازم است انجام شود. البته تهیه این نقشه برای مالکین مزایای بسیاری نیز دارد.
  2. تهیه نقشه یو تی ام از عهده چه کسی بر می آید؟ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی توانایی تهیه این نقشه را با دقت بالا دارد.
  3. هزینه تهیه نقشه یو تی ام چه قدر است؟ تعرفه تهیه نقشه یو تی ام هر ساله تعیین می شود. این تعرفه به عواملی بستگی دارد و ثابت نمی باشد.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *