تفسیر و بررسی عکس هوایی

زمانی که شما بر سر امور ملکی خود دچار اختلاف شوید. و این اختلاف نیاز به اثبات کردن در امور قضایی را داشته باشد. باید از طریق تفسیر و بررسی عکس هوایی در سال مد نظر و موقعیت ملک اقدام کرد. و انجام این کار در تخصص کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری است. و این کارشناسان وظیفه تفسیر عکس هوایی و تهیه گزارش برای ملک را دارند. تا برای اثبات ادعای خود مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

عکس هوایی چیست؟

عکس های هوایی منظور تصاویری است. که از ارتفاع از سطح زمین عکسبرداری شده است. که این عکسبرداری توسط هواپیماها و شاتر هایی که بر روی هواپیماها بسته می شود. عکسبرداری از زمین را انجام می دهند. و این عکس ها در علم فتوگرامتری مورد بررسی قرار می گیرند. و برای بررسی عکس های هوایی به صورت سه بعدی نیاز است. که به صورت زوج عکس تهیه گردد. تا با استفاده از نرم افزار ها و ابزار های تخصصی به صورت سه بعدی بررسی شود.

نحوه تهیه عکس های هوایی

این عکس های هوایی در ایران از سال 1334 هجری شمسی عکسبرداری شده است. و مجموعه کاملی از این عکس ها در سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیا نیروهای مسلح موجود می باشد. که برای تهیه عکس های هوایی در این سازمان ها باید به سایت فروش محصولات مراجعه کنید.

  • سازمان نقشه برداری کشور

سازمان نقشه برداری کشور یکی از سازمان هایی است. که متشکل از نقشه برداران و کارشناسان در این زمینه است. و در چند بخش مختلف فعالیت می کند. که یکی از این امرو فروش محصولات نقشه برداری است. و عکس های هوایی نیز در این زمینه موجود است.

برای تهیه عکس های هوایی باید به سایت https://eshop.ncc.gov.ir/ مراجعه کرد. و با پر کردن فیلد های مربوط به سفارش عکس های هوایی درخواست خود را ثبت کنید. تا بعد از  الی  هفته عکس هوایی به آدرس شما ارسال گردد.

  • سازمان جغرافیا نیروهای مسلح

سازمان جغرافیا نیروهای مسلح نیز در زمینه نقشه برداری فعالیت دارد. که برای تهیه عکس های هوایی می توان به سایت این سازمان نیز مراجعه کرد. که سایت https://geo.epishkhan.ir/ می باشد.

همچنین با مراجعه حضوری به آدرس تهران، خیابان شریعتی می توان عکس های هوایی و سایر محصولات را تهیه کرد.

موارد استفاده عکس هوایی در اختلافات ملکی

امروزه بیشترین استفاده از عکس های هوایی و تفسیر و بررسی آن ها در زمینه اختلافات ملکی است. که با استفاده از این عکس ها می توان برای اثبات ادعای خود اقدام کرد.

  • بررسی عکس هوایی برای سابقه احیا زمین که به صورت موات اعلام شده است. و در تصرف اراضی ملی درآمده است.
  • تعیین حدود ملک با استفاده از دیوار کشی های قدیمی ملک ، و نقشه جانمایی برای اثبات تجاوز به حریم ملک
  • تعیین وجود راه ها و مسیر های عبور و مرور و حتی عرض گذر ها
  • تعیین وجود نهر ها و مسیر های آبرو

تفسیر و بررسی عکس هوایی

نحوه تفسیر عکس هوایی ( نحوه تفسیر و بررسی عکس هوایی )

برای تفسیر و بررسی عکس های هوایی و دید سه بعدی نیاز به نرم افزار های تخصصی مربوط به تفسیر عکس هوایی و ابزار است. تا با توجه به عکس های هوایی تهیه شده بتوان کار تفسیر و بررسی عکس هوایی را انجام داد.

برای همین باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه می شود. تا با در ابتدا پردازش های لازم بر روی عکس هوایی با استفاده از نرم افزار ها انجام شود. و در مرحله بعد با استفاده از ابزار های دید سه بعدی بر روی عکس انجام گیرد. تا بتوان تمام عوارض موجود بر روی عکس هوایی بررسی گردد.

  • تعیین سابقه احیا زمین برای اراضی ملی

زمانی که زمین شما در دهه 40 هجری شمسی که اصلاحات اراضی انجام شد. یا قبل از آن دارای سابقه کشاورزی یا وجود بنا یا هر گونه فعالیت انسانی باشد. در این صورت زمین شما دارای سابقه احیا است. و اگر سازمان منابع طبیعی سند ملک شما را باطل و جزء اراضی موات اعلام کرده باشد. می توان با مراجعه به عکس های هوایی و تفسیر و بررسی آن ها تعیین سابقه احیا زمین خود را انجام دهید. و وجود عوارض مبنی بر فعالیت انسانی را در زمین در قالب گزارش تهیه کنید.

  • تعیین حدود ملک با استفاده از دیوار کشی های قدیمی ملک

اگر شما با همسایه همجوار خود بر سر حدود ملک به اختلاف خورده باشید. و ادعای تجاوز به حریم ملک خود را داشته باشید. نیاز است که این ادعا اثبا گردد. برای همین باید در ابتدا با توجه به سند ملکی خود نقشه جانمایی پلاک ثبتی تهیه شود. تا در مرحله بعدی با جانمایی نقشه جانمایی شده بر روی عکس هوایی میزان تجاوز به حریم ملک تعیین گردد.

برای این موضوع نیز نیاز به تفسیر و بررسی عکس هوایی است. که باید با توجه به وجود دیوار کشی های قدیمی درخواست عکس هوایی سنوات گذشته داده شود. و با تفسیر عکس های هوایی و ساختن مدل سه بعدی عکس و جانمایی نقشه تهیه شده بر روی عکس تجاوز به حریم ملک و میزان آن تعیین گردد. و گزارش یا همان تامین دلیل تهیه شود.

  • تعیین وجود راه ها و مسیر های عبور و مرور

گاها اختلافات ملکی بر سر مسیر های عبور و مرور است. که هر ملک حداقل به یکی از این  مسیر ها دسترسی دارد. و اگر کسی به حریم گذر تجاوز کرده باشد. از طرف شهرداری محکوم می شود. این در صورتی است که اگر شما اینکار را انجام نداده باشید. باید با اثبات این موضوع از طریق تفسیر و بررسی عکس هوایی اقدام کنید.

  • تعیین وجود نهر ها و مسیر های آبرو

یکی از آیتم های مهم و تاثیر گذار در قیمت زمین های کشاورزی وجود نهر و رودخانه ها در کنار زمین است. که اگر مسیر حرکت این رودها بسته شود. یا با عوامل انسانی سعی در تغییر مسیر حرکت شوید. جرم به حساب می آید. و باعث بروز اختلافات ملکی می شود. که این موضوع نیز از طریق عکس های هوایی قابل بررسی می باشد.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری کیست؟ ( کارشناس تفسیر و بررسی عکس هوایی )

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری فردی است. که در زمینه نقشه برداری تحصیلات دانشگاهی دارد. در زمینه امور نقشه برداری و تفسیر عکس های هوایی تحصیلات لازم را انجام داده است. و با گذشتن 5 سال از تاریخ فارغ التحصیلی خود آزمون کارشناسان رسمی دادگستری را انجام داده است. و با قبولی در آزمون دارای حق مهر و امضای معتبر شده است. که یکی از این امور که حق اظهار نظر کارشناسی و مهر و امضا دارد. در زمینه تفسیر عکس های هوایی است.

برای تفسیر و بررسی عکس هوایی شما با دقت بسیار بالا می توانید با ما در اکسپرت جاستیس تماس حاصل نماید. تعهد ما ارائه خدمات با کیفیت بالا و در کمترین زمان ممکن است.

 

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *