تهیه نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری

زمانی که شهرداری دستور به تهیه نقشه یو تی ام می دهد. که معمولا این نقشه یو تی ام برای جواز ساخت تهیه می شود. باید حدود و مرز های ملک نیز بر اساس سند بررسی شود. و این کار با توجه به تهیه نقشه یو تی ام دو خطی برای شهرداری انجام می گیرد. تا در صورت خارج شدن از حدود ملک ، دستور به رهاسازی ملک داده شود. و بعد از ساخت و ساز ملک به مشکل نخورد. که انجام این کار و تهیه نقشه یو تی ام بر عهده کارشناسان رسمی دادگستری است.

اصطلاح تک خطی و دو خطی بودن نقشه به چه معنا است؟

در واقع تک خطی بودن نقشه به این معنا است. که نقشه ترسیم شده تنها نمایشگر یک حالت از ملک ( وضع موجود ، سند ) است. و این نقشه به صورت یک خط و با درج اندازه ها و در حالت وضع موجود با درج مختصات های گوشه های ملک ترسیم می گردد.

اما زمانی که نقشه دو خطی می شود. هر دو حالت وضع موجود و سند بر روی هم ترسیم شده است. که این نقشه به صورت دو خط است. که با دو رنگ متفاوت ترسیم شده است. و هر نگ نمایشگر یکی از حالت های ملک می باشد.

منظور از نقشه یو تی ام دو خطی چیست؟

زمانی که حدود درج شده. در سند بر روی نقشه یو تی ام وضع موجود ملک ترسیم شود. در واقع این نقشه ، نقشه یو تی ام دو خطی است. که حدود ملک را بر اساس سند و وضع موجود بررسی می کند. که برای تهیه این نقشه یو تی ام باید در ابتدا نقشه یو تی ام وضع موجود ملک تهیه گردد.

این نقشه یو تی ام یکی از فرمت های مد نظر نقشه یو تی ام در شهرداری است. و برای بررسی حدود ملک با سند تهیه می گردد. تا قبل از انجام هرگونه ساخت و ساز در صورت نیاز حدود ملک اصلاح شود.

همچنین این نقشه زمانی از طرف اداره ثبت درخواست می گردد. که در حدود برداشت شده مغایرت فاحش دیده شود. که در این صورت اداره ثبت دستور به تهیه نقشه یو تی ام دو خطی می دهد. تا برای اصلاح حدود قبل از هر گونه صدور سند اقدام شود.

تهیه نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری

نحوه تهیه و ترسیم نقشه یو تی ام دو خطی

برای تهیه نقشه یو تی ام دو خطی هم نیاز به نقشه یو تی ام وضع موجود ملک است. و هم نقشه حدود که در سند درج شده است.

پس برای تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود ملک باید با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری در محل ملک برداشت مرز های ملک انجام شود. تا در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام وضع موجود در سیستم انجام گیرد. این نقشه وضعیت حدود ملک را در حالت موجود نمایش می دهد. در ادامه حدود سند که در توضیحات سند درج شده است. بر روی این نقشه با رنگ دیگری ترسیم می گردد. تا حدود ملک با سند بررسی گردد.

نقشه یو تی ام دو خطی در شهرداری

از آن جایی که شهرداری وظیفه صدور جواز ساخت برای املاک را دارد. برای همین باید برای بررسی مشخصه های ملک برای ساخت و ساز  نقشه یو تی ام ملک تهیه گردد. که یکی از فرمت های مد نظر این نقشه در شهرداری نقشه یو تی ام دو خطی است. که وضعیت ملک را با سند بررسی می کند.

تهیه نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری قبل از هرگونه تخریب و ساخت و ساز انجام می شود. تا در صورت مغایرت در حدود ملک ابتدا این حدود بررسی و اصلاح گردد. تا در ادامه بعد از ساخت ملک دچار مشکل نشود.

تهیه نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری

نقشه یو تی ام دو خطی در اداره ثبت

برای سند تک برگ نیز نقشه یو تی ام ملک درخواست می شود. که این نقشه یو تی ام باید با حدود سند بررسی گردد. و در صورتی که کارشناسی که وظیفه نقشه برداری یو تی ام را دارد. متوجه مغایرت در حدود ملک با سند شود. باید نقشه یو تی ام دو خطی ملک را نیز تهیه کند. تا با ارسال این نقشه ها به اداره ثبت در صورت لزوم و صلاحدید اداره ثبت و در صورت جود مغایرت فاحش در اندازه ها دستور به اصلاح مرز ها داده شود. تا با صدور سند تک برگ تحدید حدود ملک انجام گیرد. و مرز های ملک در موقعیت دقیق قرار گیرند.

برای تهیه نقشه یو تی ام دو خطی به چه کسی مراجعه کنیم؟

این امر حقوقی است و لازم است توسط متخصصی انجام شود که مورد تایید اداره ثبت اسناد و شهرداری نیز باشد. در نتیجه برای تهیه این نقشه حتما به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمایید. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام دو خطی از تجهیزات دقیق نقشه برداری استفاده خواهد کرد و برداشت زمینی را با دقت بالا انجام خواهد داد. و در نهایت ترسیم نقشه دو خطی انجام می شود و ابعاد و مساحت سندی و وضع موجود تطبیق داده می شود. نقشه تهیه شده مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری با اکسپرت جاستیس

برای بهرهمندی از خدمات مشاوره تیم اکسپرت جاستیس در خصوص تهیه نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری و دیگر دعاوی ملکی و نقشه برداری می توانید با کارشناسان دادگستری ما در تماس باشید. تیم ما در تمام روز های هفته آماده مشاوره و خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول تهیه نقشه یو تی ام دو خطی

  1. به چه دلیل نقشه یو تی ام دو خطی در خواست می شود؟ اگر مساحت و ابعاد وضع موجود ملک و همچنین ابعاد و مساحت سندی ملک مغایرت داشته باشند این نقشه در خواست می شود.
  2. تهیه نقشه یو تی ام دو خطی از جانب چه ارگانی در خواست می شود؟ شهرداری، اداره ثبت اسناد
  3. تهیه نقشه یو تی ام دو خطی را به چه کسی بسپاریم؟ کارشناس رسمی دادگستری
  4. تهیه نقشه یو تی ام دو خطی با چه تجهیزاتی قابل تهیه است؟ تجهیزات نقشه برداری و نرم افزار های مربوطه

 

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *