هزینه نقشه UTM زمین کشاورزی

زمین‌های کشاورزی نیز امروزه از ارزش ریالی بالایی برخوردار هستند و این امر باعث می‌شود که مالکیت این املاک نیز نیاز به تثبیت داشته باشد. برای همین منظور به‌منظور اخذ سند برای زمین‌های کشاورزی باید به اداره ثبت مراجعه کرد و ازاین‌رو که امروزه سند رسمی کشور، سند تک‌برگ است. برای اخذ این سند مالکیت باید موقعیت ملک از طریق نقشه utm مشخص شود. تا با ثبت و تثبیت حدود ملک بر روی زمین از بروز اختلافات و مشکلات سندهای قدیمی جلوگیری کرد. همچنین برای تعیین هزینه نقشه UTM زمین کشاورزی و انجام آن برای اخذ سند تک‌برگ باید با کارشناسان رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا امور ثبتی تماس حاصل فرمایید.

نحوه تهیه نقشه UTM

به‌منظور تهیه سند تک‌برگ باید در ابتدا موقعیت مشخص و دقیق مرزهای ملک مشخص شود. تا باتوجه‌به تعیین موقعیت دقیق مرزهای ملک یا عدم تشخیص آن‌ها نحوه تهیه نقشه یو تی ام مشخص گردد که اگر موقعیت ملک به طور دقیق قابل‌تشخیص باشد. باید با استفاده از تجهیزات نقشه‌برداری مانند دوربین‌های توتال استیشن لایکا یا جی‌پی‌اس ها دقیق برداشت و تهیه نقشه یو تی ام انجام گیرد و در صورت عدم تشخیص دقیق مرزهای ملک باید باتوجه‌به سند و مدارک موجود از ملک جانمایی پلاک ثبتی سند انجام شود.

  • تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری

زمانی که مرزهای ملک به طور دقیق قابل‌تشخیص باشد و امکان برداشت دقیق مرزها با استفاده از تجهیزات نقشه‌برداری باشد. باید در محل ملک برداشت موقعیت مرزها که شامل گوشه و شکستگی‌های ملک است انجام گیرد. تا با تخلیه اطلاعات برداشت شده توسط دستگاه در محیط اتوکد ترسیم نقشه ملک انجام می‌گیرد. این نقشه علاوه بر موقعیت جهانی ملک بر اساس سیستم مختصات یو تی ام اطلاعات فنی ملک مانند مساحت دقیق عرصه ملک باتوجه‌به زوایای ملک را نیز تعیین می‌کند که این مساحت دقیق در سندهای تک‌برگ یکی از مزایای این اسناد است. این نوع از نقشه‌برداری معمولاً در شهرها و برای املاک مسکونی بکار می‌رود که دارای دیوارکشی و حدود مشخص هستند.

  • تهیه نقشه یو تی ام با جانمایی پلاک ثبتی سند

برای انجام نقشه‌برداری از زمین‌های کشاورزی انجام جانمایی پلاک ثبتی یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها است. زیرا زمین‌های کشاورزی معمولاً فاقد دیوارکشی و حدود مشخص هستند و به دلیل شخم‌زدن زمین‌های کشاورزی امکان به‌هم‌ریختگی مرزهای بین زمین‌ها وجود دارد که با انجام جانمایی پلاک ثبتی می‌توان نقشه یو تی ام زمین را باتوجه‌به حدود دقیق سند مشخص کرد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی نیاز به بررسی اسناد و مدارک موجود از ملک و همچنین دسترسی به اطلاعات ثبتی ملک است که تنها در تخصص و صلاحیت کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی است و تنها نقشه یو تی ام حاصل از کار جانمایی پلاک ثبتی با مهر و امضا این کارشناس است که اعتبار دارد.

برای همین منظور با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی و ارائه اسناد و مدارک موجود از ملک خود جانمایی ملک خود را به وی می‌سپارید. کارشناس نیز باتوجه‌به پلاک ثبتی سند نقشه ثبتی ملک را تهیه و با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک بر اساس سند در نقشه ثبتی مشخص می‌گردد که با تهیه این نقشه یو تی ام حدود و موقعیت ملک بر اساس سند حاصل می‌گردد.

هزینه نقشه UTM زمین کشاورزی

نحوه اخذ سند تک‌برگ برای املاک فاقد سند

زمانی که ملک به‌صورت بنچاق یا قولنامه‌ای معامله می‌شود. اصطلاحاً به این املاک، املاک فاقد سند گفته می‌شود. که در سند تک‌برگ قانونی برای سروسامان دادن به وضعیت مالکیت این املاک اتخاذ شده است و برای این املاک سند تک‌برگ ماده 147 بر روی کارآمد. این سند مالکیت به‌منظور تعیین مالکیت بنا برای مالک دارای بنچاق است. تا زمانی که فردی ادعای مالکیت ملک را نداشته باشد. که در این صورت با اثبات ادعای مالکیت مالک دارای سند ماده 147 باید ملک را تخلیه کند.

برای تهیه این سند مالکیت نیز نیاز به نقشه یو تی ام است. که این نقشه یو تی ام با فرمت عرصه و اعیان مدنظر اداره ثبت است. یعنی اینکه نقشه‌برداری باید هم از عرصه ملک و هم از اعیان صورت گیرد. تا مساحت عرصه و اعیان ملک تعیین گردد.

تعیین هزینه برای نقشه یو تی ام

برای تعیین هزینه نقشه یو تی ام و هزینه نقشه UTM زمین کشاورزی یا مسکونی خود بهترین راه تماس با کارشناسان رسمی دادگستری است. تا طبق تعرفه اعلام شده از سازمان نقشه‌برداری کشور تعیین هزینه تهیه نقشه یو تی ام ملک شما با مهر و امضا کارشناس مشخص گردد. و در صورت تأیید شما کار تهیه نقشه یو تی ام انجام و نقشه‌های تهیه شده برای شما ارائه شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد هزینه نقشه UTM زمین کشاورزی می توانید با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید.

 

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 4

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *