تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در هشتگرد

در مناطقی که ساختمان های نوساز وجود دارد. خرید و فروش بیشتری انجام می شود. و انبوه سازی در این مناطق بیشتر است. یکی از این مناطق در اطراف تهران هشتگرد است. که با انبوه سازی تعداد زیادی واحد آپارتمانی تحویل داده می شود. که فاقد سند هستند. و این موضوع باعث عدم اطمینان در معاملات ملکی می شود. یعنی اینکه واحد با مساحت تقریبی و گاها نادرست تحویل متقاضی می شود. که با اخذ سند مالک متوجه ضرر مالی می گردد. برای حل این مشکل باید تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در هشتگرد توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری تهران و کرج یا مهندسین عضو نظام مهندسی تهران و کرج انجام گیرد. تا با توجه به نقشه تفکیک آپارتمان واحد مساحت دقیق برای انجام معاملات ملکی حاصل شود. امروز در اکسپرت جاستیس با ما همراه باشید تا در صورتی که قصد تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در هشتگرد را دارید تمام اطلاعات و جوانب را بسنجید و در نهایت اقدام کنید.

تفکیک آپارتمان به چه معنا است؟

خدمات تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در هشتگرد

تفکیک در لغت به معنای جداسازی می باشد. که در علم نقشه برداری برای زمین و آپارتمان کاربرد دارد. از این جهت تفکیک زمین به معنای تقسیم بندی زمین به قطعات کوچکتر است. که قوانین مربوط به خود را دارد. و تفکیک آپارتمان نیز یعنی تعیین مساحت مورد معامله هر واحد آپارتمانی با توجه به متر کشی دقیق و ترسیم نقشه های مربوط به واحد های آپارتمانی با توجه به قانون و مقررات ملی ساختمان که توسط مهندسین عضو نظام مهندسی انجام می گیرد.

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان قبل از اخذ پایانکار ساختمان و صدور سند تک برگ یکی از مراحل پایه برای ملک است. که برای تعیین مساحت های هر قسمت از ساختمان توسط دفاتر خدمات و نظام مهندسی ساختمان انجام می گیرد. برای همین منظور زمانی که قصد اخذ سند تک برگ برای هر واحد آپارتمانی و پایانکار ساختمان را دارید. باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک درخواست خود را ثبت کنید. تا با ارجاع کار به نظام مهندسی با توجه به مدارک موجود از ملک کار تفکیک انجام گیرد.

معامله واحد آپارتمان فاقد سند تک برگ

زمانی که شما قصد خرید واحد آپارتمانی را داشته باشید. که هنوز تفکیک آپارتمان و صدور سند تک برگ برای واحد انجام نشده باشد. مساحتی که به شما اعلام می شود. همان مساحت حاصل از نقشه های معماری است. که این مساحت در حین ساخت امکان جا به جایی و کمتر و بیشتر شدن مساحت تا 2-3 متر وجود دارد. برای همین تنها اکتفا کردن به این مساحت مورد قبول نیست. و امکان ضرر و زیان مالی وجود دارد. برای همین منظور زمانی که برای خرید این املاک اقدام می کنید. بهترین راه و مطمئن ترین راه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان از واحد است. که به صورت داوطلبانه انجام می گیرد.

زمانی هم که حرف از انبوه سازی و ساختن برج ها باشد. امکان اینکه صدور سند برای هر واحد سال ها طول بکشد هست. و برای همین منظور اگر قصد خرید این املاک را دارید. حتما تهیه نقشه تفکیک آپارتمان را انجام دهید. تا با اطمینان خاطر معامله ملک انجام شود. و در آینده و با صدور سند تک برگ ضرر و زیان مالی شامل شما نشود.

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در هشتگرد

نحوه درخواست تفکیک آپارتمان برای انجام معاملات ملکی

نحوه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در هشتگرد

زمانی که شما قصد انجام تفکیک آپارتمان تنها برای واحد خود را داشته باشید. دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات نیست. و در این صورت باید با کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان تماس بگیرید. و با تعیین هزینه انجام تفکیک آپارتمان درخواست خود را ثبت کنید. تا کارشناس با حضور در محل ملک کار نقشه برداری تفکیک آپارتمان از واحد شما را انجام و نقشه مربوط به ملک را ترسیم کند.

این در صورتی است که مالک قصد تهیه نقشه تفکیک آپارتمان برای معامله ملکی تنها یک واحد را داشته باشد. و این نقشه برای اخذ سند تک برگ برای کل ساختمان اعتبار ندارد.

نحوه انجام تفکیک آپارتمان تا تهیه نقشه

برای انجام تفکیک آپارتمان در بیشتر موارد با متر کشی قابل انجام است. که اگر ملک دارای زوایا و شکستگی های متعدد باشد. نیاز به انجام نقشه برداری با استفاده از دوربین نقشه برداری است. که در حالت کلی کارشناس با استفاده از متر لیزری کار تهیه نقشه تفکیک آپارتمان را انجام می دهد.

برای تهیه نقشه تفکیک آپارتمان باید با استفاده از متر کشی از داخل واحد و تعیین ضخامت دیوار های بکار رفته در ساخت ملک در مرحله بعدی در محیط نرم افزار اتوکد ترسیم نقشه انجام شود. تا با توجه به اندازه های برداشت شده از ملک و آئین نامه قانون و مقررات ملی ساختمان که مهندسین نظام مهندسی و کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری به آن واقف هستند. نقشه ملک حاصل شود. و بر اساس این نقشه تفکیک آپارتمان مساحت دقیق مورد معامله ملک حاصل می شود. که در نقشه نیز درج می شود.

این نقشه بعد از چاپ در صورت درخواست متقاضی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا مهندس عضو نظام مهندسی مهر و امضا می شود. که این مهر و امضا به منزله اعتبار نقشه بین طرفین معامله می باشد.

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در هشتگرد

سوالات متداول

  • آیا مساحت بالکن و تراس در مساحت ملک تاثیر گذار است؟

طبق قانون و مقررات ملی ساختمان تا محلی که سقف داشته باشد. جزء مساحت ملک حساب می شود. بر این اساس می توان تفاوت بین بالکن و تراس را مشخص کرد.

بالکن به محلی گفته می شود. که به فضای خیابان یا حیاط مشرف است. که نیم دیوار یا نرده بجای دیوار و پنجره دارد. و سقف نیز دارد. پس جزء مساحت واحد حساب می شود. اما تراس ساخت شبیه به بالکن دارد. با این تفاوت که فاقد سقف است. در این صورت جزء مساحت واحد حساب نمی شود.

  • مشاعات (راه پله، آسانسور، لابی) جزء مساحت واحد حساب می شوند؟

خیر، مشاعات محل عبور و استفاده کل ساکنین است. و در مساحت واحد حساب نمی شود. تنها دیواری که بین واحد و مشاعات وجود دارد. به طور کامل به نفع واحد حساب می شود.

در این مورد بارها مشاهده شده است. که سازندگان مساحت لابی را نیز با مساحت واحد حساب می کنند. و به مالک یا خریدار اعلام می کنند. که درست نیست. و در سند هم درج نمی شود. که همین موضوع باعث اختلاف می گردد.

  • پارکینگ ها به چه صورت واگذار شود؟

در ابتدا باید گفت که ابعاد استاندارد پارکینگ 2/5 در 5 متر می باشد. که با توجه به قوانین مربوط به پارکینگ ها تا 2/17 نیز جا به جایی دارد. و اینکه شماره گذاری پارکینگ باید از شمال غربی شروع شود. اما اینکه پارکینگ مسکونی یا تجاری 1 حتما برای واحد 1 باشد. درست نیست. و اینکار با توافق طرفین ومالکین انجام می گیرد.

برای ارتباط با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در مورد تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در هشتگرد یا هر شهر دیگری می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *