تهیه نقشه تفکیک آپارتمان قبل از صدور پایان کار

اگر قصد انجام معاملات ملکی املاکی را دارید که هنوز سند تک‌برگ برای آن‌ها صادر نشده است. بهترین راه انجام تفکیک آپارتمان است. تا باتوجه‌به مساحت دقیق واحد آپارتمانی اقدام به خرید یا فروش ملک کنید. زیرا امکان تغییر مساحت ملک باتوجه‌به جواز ساخت و دستور نقشه وجود دارد و برای جلوگیری از هرگونه اختلاف ملکی بهترین راه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان قبل از صدور پایان کار توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا مهندسین عضو نظام‌مهندسی ساختمان است.

منظور از تفکیک آپارتمان چیست؟

تفکیک آپارتمان یکی از امور نقشه‌برداری ساختمان است که طی آن نقشه‌ای حاصل می‌شود که مساحت دقیق واحد آپارتمانی تعیین می‌شود و این مساحت که باتوجه‌به تمامی ضوابط و قوانین و مقررات ملی ساختمان است. همان مساحت مورد معامله ملک است. و برای اخذ پایان کار و سند تک‌برگ برای ملک انجام می‌شود. که در سندهای تک‌برگ نیز درج می‌شود و این مساحت برای املاک فاقد سند تک‌برگ که سند قدیمی دارند. یا برای املاکی که به‌صورت پیش‌فروش معامله می‌شود. به طور دقیق مشخص نیست و به همین جهت نیاز است که برای انجام معامله‌ای مطمئن اقدام به انجام تفکیک آپارتمان به‌صورت داوطلبانه کرد.

نحوه انجام تفکیک آپارتمان

برای انجام تفکیک آپارتمان از یک واحد آپارتمانی تنها نیاز به متر کشی ملک است. تا باتوجه‌به اندازه‌های برداشت شده و قانون و مقررات ملی ساختمان ترسیم نقشه واحد انجام شود. اما درصورتی‌که واحد آپارتمانی به‌صورت زوایای متعدد و شکستگی‌های زیاد باشد. و از آن جایی که زوایا نیز در متراژ مؤثر است. باید با انجام نقشه‌برداری با استفاده از دوربین نقشه‌برداری صورت گیرد. تا بتوان زوایای ملک را نیز به‌صورت دقیق برداشت کرد. تا به مساحت دقیق ملک دست پیدا کرد.

برای انجام تفکیک آپارتمان باید با حضور کارشناس آشنا با قوانین ساختمان مورد تأیید نظام‌مهندسی یا قوه قضاییه متر کشی واحد آپارتمانی انجام می‌شود. تا در ادامه در محیط اتوکد ترسیم نقشه واحد باتوجه‌به اندازه‌های برداشت شده و قوانین ساختمان انجام گیرد. و در نهایت نقشه‌ای از ملک حاصل می‌شود. که مساحت دقیق واحد آپارتمانی از آن حاصل می‌گردد.

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان قبل از صدور پایان کار

برای معامله املاک به‌صورت پیش‌فروش چه زمانی باید تفکیک آپارتمان انجام شود؟

زمانی که شما قصد پیش‌خرید ملکی را داشته باشید. مساحت طبق جواز ساخت و دستور نقشه به شما اعلام می‌شود. طبق آن در چند قسط مبلغ پرداخت می‌شود. اما این مساحت در حین ساخت امکان جابه‌جایی تا 2-3 متر را دارد. که باتوجه‌به قیمت ملک در این روزها تفاوت بسیاری در قیمت کلی ملک می‌گذارد. مالک زمانی متوجه مساحت دقیق ملک خود می‌شود. که سند تک‌برگ هر واحد صادر شود و این موضوع باعث اختلاف ملکی می‌شود.

برای جلوگیری از بروز این اختلافات ملکی باید قبل از صدور پایان کار و سند اقدام به تفکیک آپارتمان به‌صورت داوطلبانه کند. و زمان تهیه نقشه تفکیک آپارتمان قبل از صدور پایان کار زمانی است که دیوار کشی‌ها و تفکیک فضاها انجام‌گرفته باشد.

تفکیک آپارتمان برای صدور پایان کار و سند

انجام تفکیک آپارتمان زمانی که شما قصد اخذ پایان کار و سند داشته باشید. روند اداری و متفاوتی از زمانی که شما قصد تعیین مساحت آپارتمان خود را داشته باشید را دارد. برای همین منظور باید باتوجه‌به داشتن پایان کار یا اخذ آن اقدام کنید.

برای اخذ پایان کار به دفاتر خدمات الکترونیک مستقر در منطقه مراجعه می‌کنید. و درخواست خود را با ارائه مدارک موردنیاز انجام می‌دهید. کار از دفاتر خدمات شهرداری به‌نظام مهندس ارجاع داده می‌شود و نظام‌مهندسی با انتخاب یکی از کارشناسان دارای مهر و امضا فعال کار تفکیک آپارتمان را با فرمت شهرداری انجام می‌دهد. تفکیک آپارتمان با حضور کارشناس بر سر ملک و بادید و اندازه‌گیری از تمام مشاعات و مستقلات انجام می‌شود. و با تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان با فرمت مدنظر شهرداری برای اخذ پایان کار انجام می‌شود. بعد از صدور پایان کار ساختمان مجدد به مهندسی که کار تفکیک آپارتمان را انجام داده است مراجعه می‌کنید. نقشه‌های مربوط به اداره ثبت را با مهر و امضا را از وی درخواست می‌کنید. تا برای صدور سند تک‌برگ برای هر واحد در اداره ثبت انجام گیرد.

اما اگر ملک به‌صورت چند سال ساخت باشد و پایان کار ملک قبلاً صادر گردیده باشد. در زمانی که به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه می‌کنید. این پایان کار را نیز ارائه می‌دهید. که در این صورت کارشناس بعد از بازدید و اندازه‌گیری نقشه‌های مربوط به اداره ثبت را ارائه می‌دهد. و دیگر نیازی به مراجعه به شهرداری نیست.

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *