نقشه یو تی ام برای املاک مشاعی

 

زمانی که قرار باشد. برای املاک مشاعی سند مالکیت اخذ شود. باید برای نقشه یو تی ام از هر قطعه و همچنین زمین مادر تهیه گردد. تا موقعیت ملک اولا در زمین مادر و بعد از آن بر روی کره زمین نمایش داده شود. و بتوان با استفاده از این نقشه یو تی ام برای املاک مشاعی که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه و مهر و امضا شده است. برای اخذ سند تک برگ نیز استفاده کرد.

املاک مشاعی به چه املاکی گفته می شود ؟

زمانی که یک زمین با که دارای سند و پلاک ثبتی مشخص است. به قطعات کوچکتر تقسیم شود. و هر قطعه دارای قطعه گردد. به این قطعات املاک مشاعی می گویند. و برای هر قطعه سند مشاعی صادر می گردد. که در سند موقعیت قطعه تعیین شده را در زمین مادر مشخص می کند. و هر قطعه دارای مالک جداگانه است. و به طور کلی یک زمین به صورتی شراکتی دارای چندین مالک است. که امکان اختلاف در این زمین ها زیاد است. و برای جلوگیری از ایجاد اختلاف باید نسبت به جدا کردن هر قطعه و اخذ سند تک برگ اقدام کرد.

برای اخذ سند تک برگ برای املاک مشاعی چه کاری باید انجام داد ؟

برای اخذ سند تک برگ برای ملک مشاعی باید درخواست سند تک برگ در اداره ثبت انجام شود. تا با توجه به این درخواست مدارک لازم برای تشکیل پرونده انجام گیرد. تا با تهیه مدارک که مهم ترین آن تهیه نقشه یو تی ام است. و ارائه به اداره ثبت روند صدور سند طی شود. برای هر قطعه زمین سند تک برگ جداگانه صادر گردد. و برای هر قطعه زمین پلاک ثبتی جدید و سند تک برگ به صورت شش دانگ صادر گردد. این در صورتی است که سند قدیمی ملک باطل می گردد.

نقشه یو تی ام برای املاک مشاعی به چه صورت باید تهیه گردد ؟

برای تهیه نقشه یو تی ام از املاک مشاعی باید توجه داشت. که مرز های املاک از طریق دیوار کشی مشخص است. یا اینکه فاقد حدود می باشد. تا بر این اساس روش تهیه نقشه یو تی ام مشخص گردد.

نقشه یو تی ام برای املاک مشاعی

  • روش تهیه نقشه یو تی ام برای املاک مشاعی دارای حدود مشخص

اگر حدود هر قطعه از طریق دیوار کشی مشخص شده باشد. تنها لازم است که با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مانند جی پی اس های دقیق یا دوربین های توتال استیشن لایکا برداشت مختصات ملک مادر یا همان زمین اصلی انجام گیرد. تا در ادامه علاوه بر زمین اصلی هر قطعه نیز برداشت شود. و موقعیت هر قطعه در زمین مادر مشخص گردد.

با ترسیم نقشه زمین و قطعات تنها باید حدود املاک با توجه به اسناد و مدارک موجود از ملک بررسی گردد. و نقشه یو تی ام دو خطی ملک تهیه گردد. تا مشخص شود. که تداخل حدودی در بین املاک وجود ندارد. از این رو نقشه یو تی ام هر قطعه به صورت جداگانه و موقعیت آن در زمین مادر مشخص می شود. و با درج مختصات های یو تی ام و اندازه گیری و مساحت قطعه چاپ می شود. و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

  • روش تهیه نقشه یو تی ام برای املاک مشاعی فاقد حدود مشخص

اگر قطعات مشاعی زمین کشاورزی باشند. و معمولا زمین های کشاورزی فاقد دیوار کشی و حدود مشخص هستند. به همین دلیل امکان به هم ریختن مرز ها و تداخل حدود وجود دارد. که در این صورت بهترین راه انجام جانمایی پلاک ثبتی قطعات است. تا با توجه به پلاک ثبتی زمین مادر نقشه ثبتی تهیه گردد. و موقعیت هر قطعه بر طبق این نقشه ثبتی مشخص شود. تا نقشه یو تی ام قطعات دقیقا مانند سند تهیه گردد. که انجام این کار تنها از عهده کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی بر می آید. زیرا تنها این کارشناسان دسترسی به نقشه های ثبتی را دارند.

با تهیه نقشه یو تی ام قطعات با انجام جانمایی پلاک ثبتی باید در ادامه پیاده سازی نقاط یو تی ام با انجام میخ کوبی بر روی زمین با استفاده از جی پی اس های دقیق انجام گیرد. و دیوار کشی هر قطعه انجام شود. تا بعد از اخذ سند تک برگ اختلافی بر سر حدود ملک به وجود نیاید.

این نقشه های یو تی ام نیز توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مهر و امضا می گردد. و به دست متقاضی می رسد تا برای انجام امور ثبتی و اخذ سند تک برگ ملک اقدام کند.

منظور از جانمایی پلاک ثبتی چیست ؟

جانمایی پلاک ثبتی نیز به تهیه نقشه یو تی ام منتهی می شود. اما با این تفاوت که برای تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از این روش احتیاجی به تجهیزات نقشه برداری مانند دوربین و جی پی اس نیست. زیرا برای جانمایی پلاک ثبتی هدف تهیه نقشه یو تی ام بر اساس سند است. و باید با استفاده از نقشه های ثبتی این کار انجام گیرد. تا حدود ملک دقیقا مثل سند بر روی زمین مشخص گردد. و از این روش برای پیدا کردن املاک گمشده نیز استفاده می شود.

نقشه یو تی ام برای املاک مشاعی

پیاده سازی زمین

بعد از انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک نیاز است. که حدود و مرز های ملک بر روی زمین نیز مشخص گردد. که با توجه به نقشه یو تی ام حاصل از کار جانمایی پلاک ثبتی حدود ملک مشخص می گردد. هر ضلع از ملک به صورت 10 متر 10 متر تا 100 متر 100 متر مشخص می شود. و باید در محل ملک با استفاده از جی پی اس های دقیق بر روی زمین موقعیت یو تی ام مشخص گردد. و بر روی نقشه مشخص شده میخ کوبی انجام شود.

از این طریق موقعیت مرز های ملک مشخص می گردد. مالک نیز باید سرعا به انجام دیوار کشی ملک به جای میخ های جانمایی شده در زمین اقدام کند. و با اخذ سند تک برگ ملک این حدود تثبیت می شود. و دیگر امکان تداخل حدود برای املاک وجود ندارد.

 

نقشه یو تی ام ملک مشاع به منظور تفکیک و صدور سند تک برگ برای هر قطعه توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود که برای این منظور هم از قطعه زمین مادر و هم از هر قطعه مشاعی باید نقشه یو تی ام تهیه شود تا مشخص شود که هر قطعه مشاعی در کدام قسمت از زمین مادر قرار گرفته است و در نهایت نقشه یو تی ام تهیه شده باید توسط کارشناس رسمی مربوطه مهر و امضا شود.

نقشه یو تی ام ملک مشاع

نقشه یو تی ام امروزه یکی از مدارک اصلی و مهم برای هر ملکی به شمار میرود و برای صدور سند تک برگ برای ملک نیز باید حتما یک نقشه یو تی ام از عرصه ملک تهیه شود ا با ثبت این نقشه در سیستم کاداستر کشور سند تک برگ برای قطعه زمین مشخص شده از طریق نقشه یو تی ام صادر شود.

یکی از این املاک,املاک مشاعی است که منظور از ملک مشاعی قطعه زمینی است که چند نفر بر روی آن مالکیت دارند و در حال حاضر قصد تفکیک زمین و صدور سند تک برگ برای هر قطعه زمین را دارند که در این صورت پلک ثبتی زمین باطل و باید مجددا برای هر قطعه پلاک ثبتی جدیدی صادر شود که در این حالت باید نقشه یو تی ام از ملک نیز تهیه شود که این نقشه یو تی ام باید از قطعه زمین مادر و هر قطعه به صورت جداگانه تهیه شود که برای تهیه نقشه یو تی ام مادر برای کاهش هزینه ها بهتر است که تمامی مالکین اینکار را انجام دهند تا هزینه تهیه نقشه یو تی ام ملک مادر بینشان تقسیم شود و در ادامه هر قطعه زمین نیز به صورت جداگانه تعیین موقعیت میشود و مرزهای آن در زمین مادر بررسی می شود که در نهایت با چاپ نقشه های یو تی ام توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود و متقاضیان با استفاده از این نقشه یو تی ام برای صدور سند تک برگ اقدام می کنند.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه یو تی ام 

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *