تهیه نقشه UTM ملک گمشده

زمانی که شما قصد کنید ملک گمشده خود را که دارای سند مالکیت هست را پیدا کنید. تنها راه در ابتدا پیدا کردن موقعیت ملک بر روی سیستم مختصات یو تی ام است. و در اصل باید تهیه نقشه UTM ملک گمشده انجام شود. تا بتوان موقعیت ملک را بر روی کره زمین تشخیص داد. و با طی کردن روند اداری ملک و تصرف ملک برای تحدید حدود ملک و جانمایی دقیق آن بر اساس سند اقدام شود. که برای انجام این امور باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود. تا با دسترسی به نقشه های ثبتی کار جانمایی ملک انجام شود.

پیدا کردن آدرس ملک بر اساس سند مالکیت

سند های مالکیت که امروزه برای ملک موجود است. به دو صورت قدیمی و شاهنشاهی و سند تک برگ است. که سند تک برگ به صورت رسمی شناخته می شود. به طوری که برای انجام امور اداری ملک و استفاده از سند ملک باید حتما به صور تک برگ باشد. که هر کدام روش جداگانه ای برای پیدا کردن آدرس ملک دارد. و این تعیین موقعیت ملک در سند های قدیمی زمان بر و هزینه بیشتری دارد.

  • پیدا کردن آدرس ملک با سند قدیمی

سند های قدیمی که برای ملک موجود هستند. به صورت چند صفحه به هم متصل از طریق یک منگوله سربی هستند. که در این اسناد موقعیت ملک تنها بر اساس پلاک ثبتی مشخص شده است. و در صورتی که از موقعیت ملک بی اطلاع باشید. امکان تشخیص آدرس ملک تنها با سند امکان ندارد. و لازم است که جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. زیرا پلاک ثبتی های تعیین شده برای املاک در قالب نقشه ثبتی نیز تهیه گردیده است. و از این نقشه های ثبتی می توان برای تعیین موقعیت ملک استفاده کرد.

این در صورتی است که انجام این کار نیاز به تخصص در این زمینه نیز دارد. که کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی تخصص لازم در این زمینه دارند. و با توجه به بررسی سند ملک و نقشه ثبتی موجود که در سیستم مختصات یو تی ام جانمایی شده است. تهیه نقشه UTM ملک گمشده انجام می شود. و موقعیت ملک گمشده تعیین می گردد. و می توان به سراغ ملک رفت.

  • پیدا کردن آدرس ملک با سند تک برگ

سند های تک برگ نیز از جمله سند های ملکی هستند. که سند رسمی و به روز ملک به شمار می رود. در این سند موقعیت ملک در سیستم مختصات یو تی ام در سیستم کاداستر کشور ثبت شده است. و در قالب کد جام پایین سند درج شده است. و با وارد کردن این کد جام که در اصل مختصات یو تی ام مرکز زمین است. موقعیت ملک در Google earth تعیین می گردد. و می توان به آدرس ملک دسترسی پیدا کرد.

در سند های تک برگ زمیانی که ملک گم شود. دیگر نیاز به انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک نیست. زیرا موقعیت ملک در سیستم کاداستر کشور ثبت شده است. اما اگر اختلاف بر سر حدود ملک باشد. نیاز به انجام جانمایی پلاک ثبتی است.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی برای ملک گمشده

اگر شما مدت زیادی ملکی را رها کرده باشید. یا اینکه ملکی به صورت ورثه ای و با استعلاک دادگاه مشخص شود. و در این صورت شما از موقعیت ملک اطلاعی نداشته باشید. در این صورت ملک گمشده است. و املاک گمشده که معمولا دارای سند یا حتی یک پلاک ثبتی هستند. که از طرف دادگاه تعیین شده است. باید جانمایی شود. تا موقعیت ملک تعیین گردد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی نیاز به داشتن اطلاعات ثبتی و نقشه های ثبتی است. و نقشه ثبتی تهیه شده. باید تبدیل به سیستم مختصات یو تی ام شود. تا بتوان موقعیت ملک را بر اساس پلاک ثبتی های تعیین شده. برای هر قطعه تشخیص داد. و نقشه یو تی ام تهیه گردد.

تهیه نقشه UTM ملک گمشده

نقشه یو تی ام با انجام جانمایی پلاک ثبتی

نقشه یو تی ام که حاصل از کار جانمایی پلاک ثبتی برای ملک باشد. تنها موقعیت سندی ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد. و امکان دارد. که این حدود با حدود وضع موجود ملک مغایر باشد. که این نقشه یو تی ام باید عینا بر روی زمین نیز پیاده شود.

اما موضوع اصلی این است. که اگر شما سالیان طولانی از ملک بی خبر باشید. امکان تصرف ملک توسط غیر وجود دارد. که در این صورت باید اثبات مالکیت خود را با توجه به اسناد موجود انجام دهید. تا متصرفین از ملک خارج شوند. و بعد از تصرف ملک باید پیاده سازی دقیق ملک بر اساس سند انجام شود. که یکی از مراحل تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ نیز است. و در این مرحله تحدید حدود ثبتی با حضور مامور ثبت و کارشناس رسمی دادگستری انجام می گیرد. که ملک دقیق مثل سند بر روی زمین مشخص می گردد.

نحوه پیاده سازی حدود سند بر روی زمین

نقشه یو تی ام حاصل از کار جانمایی پلاک ثبتی برای پیاده سازی ملک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این نقشه فاصله هر پاره خط به صورت 10 متر 10 متر تا 100 متر 100 متر مشخص می گردد. و با استفاده از جی پی اس دقیق بر روی کره زمین مشخص می شود. و میخ کوبی یا گچ ریزی انجام می گردد.

این مشخصه حدود ملک را به صورت دقیق نمایش می دهد. و مالک باید بر اساس اسن میخ کوبی و گچ ریزی های انجام شده دیوار کشی ملک را انجام دهد. تا حدود ملک تثبیت شود. و با صدور سند تک برگ برای ملک این حدود دیگر جا به جا نشود.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *