تفکیک زمین سند دار

همه زمین ها دارای یک سند هستند. که پلاک اصلی و فرعی در این سند ها درج شده است. تا برای انتقال مالکیت نیز وجود این سند ها الزامی است. که موقعیت و حدود و مرز های ملک در آن تعریف شده باشد. برای تفکیک زمین نیز وجود سند و بررسی آن توسط کارشناس الزامی است. تا در صورت مشخص نبودن حدود زمین از طریق جانمایی پلاک ثبتی نقشه یو تی ام ملک بر اساس سند تهیه شود. و تفکیک زمین سند دار نیز به منظور تقسیم زمین انجام گیرد. و زمین به قطعات کوچکتر تقسیم شود.

بررسی سند های قدیمی و تک برگ

سند هایی که برای ملک امروزه شناخته شده است. سند های قدیمی شاهنشاهی و سند های تک برگ است. که سند تک برگ به عنوان سند رسمی برای ملک شناخته می شود. اما هنوز املاکی وجود دارند که سند قدیمی ملک را تبدیل به سند تک برگ نکرده اند. و همین موضوع باعث می شود. که اختلافات بر سر ملک ایجاد شود. زیرا سند های قدیمی دارای ایرادات و اشکالاتی است. که باعث بروز اختلاف می گردد. اما در سند تک برگ این مشکلات حل شده است.

جانمایی پلاک ثبتی سند

یکی از مشکلات سند های قدیمی این است. که امکان دارد ملک گم شود. یعنی اینکه مالک نمتواند موقعیت ملک را پیدا کند. زیرا در سند های قدیمی موقعیت ملک تنها بر اساس پلاک ثبتی نمایش داده شده است. و اگر مالکی سالیان طلانی از ملک خود بی خبر باشد. امکان تشخیص آدرس ملک سخت است. و تنها با جانمایی پلاک ثبتی برای ملک امکان پذیر است. و برای جانمایی پلاک ثبتی باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه کرد.

این کارشناسان با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند نقشه ثبتی ملک را تهیه می کنند. و با توجه به این نقشه ثبتی تهیه شده. و تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک تعیین می گردد. که با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت سند با توجه به حدود اربعه دقیق تهیه می شود. و این نقشه یو تی ام بر روی زمین پیاده سازی می شود. تا در ادامه با اخذ سند تک برگ برای ملک حدود ملک بر روی زمین تثبیت شود.

تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از تجهیزات نقشه برداری ( نقشه UTM برای تفکیک زمین سند دار )

زمانی هم که ملک دارای موقعیت مشخص باشد. و حدود ملک به طور کامل از طریق دیوار کشی ، خندق ، پرچین ، سنگ چین مشخص باشد. با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک برداشت مختصات ملک انجام می گیرد. و ترسیم نقشه مربوط به ملک با تخلیه اطلاعات دستگاه در نرم افزار اتوکد انجام می شود. حاصل کار یک نقشه یو تی ام است. که بر اساس سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد. و مرز های ملک را بر اساس وضع موجود ملک تعیین می کند.

این نقشه یو تی ام امروزه برای انجام امور اداری ملک مورد استفاده قرار می گیرد. که برای اخذ سند تک برگ در اداره ثبت یا اخذ جواز ساخت در شهرداری با در نظر گرفتن فرمت مد نظر باید تهیه شود. و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود.

تفکیک زمین سند دار

منظور افراز و تفکیک زمین چیست ؟

افراز و تفکیک زمین هر دو به معنی تقسیم زمین است. با این تفاوت که در افراز زمین از طریق قانون تقسیم می شود. و برای تفکیک زمین به دلخواه مالک و با طرح و مساحت مد نظر مالک تقسیم می گردد. که برای انجام افراز و تفکیک زمین باید در ابتدا نقشه برداری از زمین مادر انجام گیرد. تا زوایا و مساحت دقیق ملک تعیین گردد. که این کار یا با تهیه نقشه یو تی ام از زمین یا با انجام جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود.

روش تفکیک زمین ( نحوه تفکیک زمین سند دار )

برای تفکیک زمین در ابتدا نقشه برداری از ملک انجام می گیرد. که اگر زمین دارای حدود مشخص باشد. با استفاده از تجهیزات نقشه برداری نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. یا اینکه با توجه به سند موجود از ملک کار جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود.

در ادامه با ترسیم نقشه یو تی ام ملک با توجه به مساحت های مد نظر و طرح مد نظر مالک در نرم افزار civil 3D تقسیم زمین انجام می گیرد. و با توجه به تقسیم زمین به قطعات کوچکتر تفکیک زمین سند دار انجام شده است. و برای هر قطعه باید سند تک برگ جدا گانه اخذ کرد.

برای همین باید سند قبلی ملک باطل شود. و با تهیه نقشه یو تی ام از هر قطعه برای اخذ سند تک برگ به اداره ثبت مراجعه کرده. و برای هر قطعه سند تک برگ جدید با پلاک ثبتی جدید صادر می شود. تا برای فروش هر قطعه مشکلی وجود نداشته باشد. شما می توانید برای حل تمام مشکلات ملکی خود از جمله تفکیک زمین سند دار با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *