قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان

تفکیک آپارتمان یکی از عملیات های نقشه برداری است. که طی آن مساحت دقیق قطعات ساخته شده است. در یک زمین مشخص می گردد. و برای انجام این کار باید از متر لیزی استفاده کرد. و در مواردی که ملک دارای زوایا و شکستگی های متعدد در ساخت باشد. باید از دوربین نقشه برداری نیز استفاده کرد. که بتوان تفکیک آپارتمان را به صورت دقیق انجام داد. و یکی از سوالات متداول زمانی که قصد انجام تفکیک آپارتمان قبل از صدور سند را دارید. و می خواهید. این کار را به صورت داوطلبانه انجام دهید. در مورد قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان است. که انجام این کار بر اساس قیمت هر متر مربع از ملک در منطقه تعیین می گردد.

منظور از تفکیک آپارتمان چیست ؟

تفکیک آپارتمان یکی از امور نقشه برداری است. که طی آن مساحت دقیق واحد های مسکونی ، تجاری و یا حتی اداری مشخص می گردد. و اغلب این کار را برای صدور پایانکار و سند تک برگ برای هر واحد انجام می دهند. که در این صورت باید تقاضای انجام تفکیک آپارتمان از طریق نظام مهندسی انجام گردد. و مهندس از طرف نظام مهندسی انتخاب و بر سر ملک حاضر شود.

اما در مواردی که ملک مدت زیادی ساخته شده است. و هنوز سند تک برگ برای آن صادر نگردیده باشد. و مالک قصد فروش ملک خود را داشته باشد. نمی تواند به مساحت دقیق ملک دسترسی پیدا کند. یا این که ملک به صورت پیش فروش معامله شود. مساحت دقیقی در دست نیست. که در این صورت می توان. از تفکیک آپارتمان به صورت داوطلبانه و با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان استفاده کرد. تا با تهیه نقشه تفکیک آپارتمان مساحت دقیق واحد حاصل شود.

برای انجام تفکیک آپارتمان چه کاری باید انجام داد ؟

لازم به ذکر است که برای انجام تفکیک آپارتمان ضخامت دیوار های به کار رفته نیز مد نظر است. و از این جهت است. که در املاکی که به صورت پیش فروش معامله می شوند. زمانی باید به کارشناسان متخصص در این امر مراجعه کرد. که دیوار ها ساخته شده باشند. و جدا سازی فضا ها انجام گرفته باشد. تا با تماس با کارشناسان ما قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان تعیین شود. و در صورت تایید کارشناس برای انجام تفکیک آپارتمان بر سر ملک حاضر شود.

نحوه تفکیک آپارتمان و تهیه نقشه آن

پس برای انجام تفکیک آپارتمان نیاز است. که کارشناس بر سر ملک حاضر شود. و در داخل واحد اندازه گیری دقیق از آن را انجام دهد. و این اندازه ها که با استفاده از متر لیزری برداشت می شوند. اندازه هایی است. که از داخل واحد برداشت شده است. و بدون در نظر گرفتن ضخامت دیوار ها است. در ادامه با اندازه گیری ضخامت دیوار هایی که در ساخت ملک استفاده شده است. و با توجه به قانون و مقررات ملی ساختمان ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان انجام می شود.

که در این ترسیم ضخامت دیوار ها نیز مد نظر قرار گرفته است. و این ضخامت در دیوار های بیرونی و بین ملک و محوطه های مشاعی به صورت کامل به نفع واحد است. و دیوار های بین دو واحد به صورت نصف لحاظ می شوند. اما در صورتی که ملک دارای شکستگی های متعدد باشد. و نیاز باشد. که زوایای ملک نیز در نظر گرفته شوند. باید از دوربین استفاده کرد.

قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان

اگر مساحت واقعی واحد با مساحت درج شده در سند مغایر باشد. چه کاری باید انجام داد ؟

در مواردی نیز پیش می آید که تفکیک آپارتمانی که برای سند انجام می شود. به صورت دقیق انجام نشده باشد. و مساحت واقعی واحد با مساحت سند مغایر است. که در این صورت می توان برای اصلاح سند اقدام کرد. و با تهیه نقشه تفکیک آپارتمان که مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری را نیز دارد. برای طرح شکایت و اصلاح سند استفاده کرد.

درخواست اخذ سند تک برگ برای هر واحد ساختمان به چه صورت است ؟

در صورتی که شما قصد اخذ سند تک برگ برای واحد های ساختمانی را داشته باشید. باید تفکیک آپارتمان به صورت یکجا و برای کل ساختمان انجام شود. که در این صورت ملک قدیمی ساخت است. و پایانکار دارد. یا اینکه به صورت نوساز است. و هنوز پایانکار آن صادر نشده است.

قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان

  • املاک قدیمی دارای پایانکار

زمانی که ملک قدیمی باشد و دارای پایانکار باشد. باید با ارائه آن درخواست اخذ سند تک برگ و تفکیک آپارتمان را در دفتر خدمات منطقه مربوط به ملک انجام دهد. تا با انجام تفکیک آپارتمان و حضور مهندس عضو نظام مهندسی بر سر ملک نقشه کل ساختمان به صورت تک خطی تهیه شود. و با پردازش های مربوط به سیستم کاداستر که توسط مهندس انجام می شود. یکسری نقشه a4-port تهیه شود. که فرمت مد نظر اداره ثبت است. و با مهر و امضای آن ها برای اخذ سند اول به نظام مهندسی و بعد به اداره ثبت برده شود. که این نقشه ها به همراه سی دی است.

  • املاک نوساز فاقد پایانکار

زمانی هم که ملک نوساز باشد. و هنوز پایانکار آن صادر نشده باشد. باید در ابتدا درخواست پایانکار در دفتر خدمات ثبت شود. که مشخص شود. ملک بر اساس جواز ساخت ساخته شده است. که برای صدور پایانکار نیز باید تفکیک آپارتمان انجام شود. و با تفکیک کل ساختمان و تهیه نقشه ها در ابتدا نقشه های تک خطی به همراه سی دی اول به نظام مهندسی و بعد به شهرداری برده می شوند. تا با تایید شهرداری پایانکار برای ملک صادر شود.

پایانکار برای مهندسی که تفکیک را انجام داده است. ارسال می گردد. و وی مجددا نقشه های a4-port را تهیه و مهر و امضا می کند. این سری اول به نظام مهندسی و بعد به اداره ثبت ارسال می گردد. و سند تک برگ برای هر واحد صادر می شود.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *