تعیین تکلیف سندی ملک

از آن جایی که در حال حاضر هنوز هم املاکی وجود دارند. که فاقد سند حتی به صورت دفترچه ای هستند. و تنها با قولنامه معامله می شوند. باید قانونی تصویب می شد تا این املاک نیز در دایره ثبتی قرار گیرند. و تعیین تکلیف سندی ملک انجام شود. دولت برای این املاک سند تک برگ ماده 147 را بر روی کار آورد. و این سند تنها با هدف سر و سامان دادن به این املاک استفاده می شود. که طبق آن مالک تنها مالکیت ملکی که در ان سکونت دارد را تا زمانی دارد. که مالک و معارض دیگری برای ملک پیدا نشود. و اگر کسی ادعای مالکیت ملک را داشته باشد. و سند و مدارک ارائه دهد.دیگر مالکیت برای مالک سند ماده 147 فسق می شود.

سند تک برگ ماده 147 چیست؟ ( تعیین وضعیت سند ملکی )

سند تک برگ ماده 147 نیز یکی از انواع سند تک برگ است. که به منظور تعیین تکلیف سندی ملک بر روی کار آمد. و طبق آن ملک دارای سند می شود و موقعیت و اطلاعات آن در اداره ثبت موجود است. اما مالکیت ملک تا زمانی برای مالک دارای سند ماده 147 است. که مالک دیگری برای ملک پیدا نشود. و در صورتی که فرد دیگری ادعای مالکیت ملک را داشته باشد. و با ارائه سند رسمی و شش دانگ ملک می تواند مالکیت ملک را برای سند ماده 147 فسق کند.

چگونه سند تک برگ ماده 147 برای ملک اخذ کنیم؟

برای اخذ سند تک برگ ماده 147 نیز باید مانند سند تک برگ شش دانگ باید نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. با این تفاوت که برای این نقشه یو تی ام باید عرصه و اعیان ملک برداشت شود. و تا میزان بنای موجود در ملک نیز مشخص گردد. و علاوه بر نقشه یو تی ام باید لیست مختصات هم که با فرمت اداره ثبت همخوانی دارد. تهیه گردد. و تمامی این نقشه ها و مدارک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود.

بعد از تهیه نقشه یو تی ام در سایت رسمی درخواست سند تک برگ ماده 147 داده. و با درج اطلاعات و مختصات های یو تی ام و پر کردن فیلد های مد نظر درخواست سند ثبت می شود. تا در مراحل بعدی با مراجعه به اداره ثبت و ارائه مدارک مد نظر درخواست سند تک برگ ماده 147 تکمیل شود. و سند برای ملک صادر گردد.

با اخذ این سند ملک وارد پروسه ثبتی می شود. و در سیستم کاداستر کشور ثبت می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر تعیین تکلیف سندی ملک می توانید با ما در جاستیس اکسپرت تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *