تامین دلیل جهت جانمایی ملک

زمانی که با ملک مجاور خود به اختلاف خورده باشید. و این اختلاف بر ر مرز های ملک باشد. و شما ادعای تجاوز به حریم ملکتان را داشته باشید. باید این موضوع از طریق تامین دلیل اثبات شود. و برای تهیه این تامین دلیل که به جهت انجام جانمایی ملک است. باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی مراجعه شود. زیرا در ابتدا با کارشناس رسمی امور ثبتی کار جانمایی ملک را انجام دهد. تا در مراحل بعدی با جانمایی ملک بر روی عکس هوایی اثبات تغییر مرز های ملک انجام گیرد. و گزارش یا همان تامین دلیل تهیه گردد.

حدود و مرز های ملک به چه صورت تعریف می شود ؟

حدود و مرز های ملک منظور همان حدود اربعه ملک است. که در سند های قدیمی و تک برگ درج شده است. تعریف این حود اربعه در چهار جهت شمالا ، شرقا ، جنوبا و غربا تعریف شده است. و اندازه هر ضلع درج شده است. و از طریق دیوار کشی بر روی زمین اثبات شده است. که تعیین کننده حدود و مرز های املاک می باشد. که تخریب و ورود به حریم مرز ها خلاف به شمار می رود. و در صورتی که به حریم ملک شما تجاوز شود. باید نسبت به اثبات این موضوع و پس گرفتن آن اقدام کنید. که انجام این کار شامل دو مرحله اداری و فنی می باشد.

مرحله فنی برای اثبات تجاوز به حریم ملک ( مرحله فنی تامین دلیل جانمایی ملک )

مرحله فنی ملک منظور جمع کردن ادله مثبت برای ارائه به دادگاه می باشد. که باید حتما هم جانمایی سند ملک انجام گیرد. و هم تفسیر عکس هوایی تا بتوان تامین دلیل جهت جانمایی ملک تهیه کرد.

  • جانمایی ملک

برای انجام جانمایی ملک نیاز به سند ملک است. که در این سند هم پلاک ثبتی ملک و هم جدود اربعه ملک درج شده است. تا بر اساس پلاک ثبتی درج شده در سند استعلام گرفته شود. و تهیه نقشه ثبتی انجام می گیرد. و با تهیه نقشه ثبتی که به سیستم مختصات یو تی ام تبدیل شده است. می توان نقشه یو تی ام جانمایی ملک را تهیه کرد. و با تهیه این نقشه و در صورت نقشه برداری از وضع موجود ملک می توان میزان تخریب و ورود به حریم ملک را تعیین کرد.

  • تفسیر عکس هوایی

در مرحله بعدی باید موقعیت ملک جانمایی شده بر روی عکس هوایی تعیین شود. که انجام این کار تنها با تفسیر عکس هوایی انجام می گیرد. که برای این موضوع باید به سراغ کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری رفت. و کارشناس با تفسیر و بررسی عکس هوایی و تعیین موقعیت ملک و بررسی دیوار کشی های موجود در عکس های هوایی موضوع مورد اختلاف را بررسی کرده. و در صورت جا به جایی مرز ها و تجاوز به حریم ملک گزارش را تهیه و مهر و امضا کند.

این مدارک جزء ادله برای ارائه به دادگاه جهت طرح شکایت و اثبات ادعای ملکی هستند. که حتما باید توسط کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی و نقشه برداری مهر و امضا گردند.

مرحله اداری برای اثبات به تجاوز به ملک (مراحل تامین دلیل جهت جانمایی ملک )

بعد از تکمیل مدارک که مبنی بر تجاوز به ملک است. باید به دادگاه مراجعه کرده تا با توجه به این مدارک حکم دادگاه را مبنی بر حل این اختلاف گرفت. تا با تخریب دیوار جا به جا شده. حریم ملک شما رعایت شود. و بتوانید از حقوق و مالکیت خود دفاع کنید.

برای انجام این امور نیز می توان کار خود را به وکلای پایه 1 دادگستری متخصص در امور ملکی سپرده. تا روند اداری و قضایی ملک نیز با سرعت بالاتری با توجه به آشنایی کامل به قوانین انجام گیرد. درصورتی که نیاز به مشاوره و حل مشکلاتی از جمله تامین دلیل جهت جانمایی ملک دارید می توانید با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *