تهیه نقشه utm یو تی ام شهرداری تهران

برای امور شهرداری و اخذ جواز ساخت برای ملک باید به این ارگان مراجعه کرد. و درخواست پروانه ساخت برای عرصه ملک دهید. و برای همین باید تهیه نقشه utm یو تی ام را برای شهرداری تهران انجام دهید. تا با تهیه نقشه یو تی ام ای که با فرمت مد نظر این سازمان همخوانی داشته باشد. بتوان عرصه ملک را تمام زوایای مد نظر بررسی کرد. و جواز ساخت برای ملک صادر گردد. برای همین منظور باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد. و درخواست تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری داده شود.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام منظور نقشه ای است. که موقعیت ملک را بر روی کره زمین مشخص می کند. و این نقشه برگرفته از سیستم مختصات جهانی یو تی ام است. که این سیستم مختصات یو تی ام یک سیستم مختصات جهانی است. و بر اساس این سیستم هر نقطه بر روی کره زمین دارای یک مختصات دو بعدی جداگانه است. که امروزه برای تعیین موقعیت و حدود ملک مورد توجه قرار گرفته است. اما اینکه چطور مورد استفاده اداراتی همچون شهرداری قرار می گیرد. را در ادامه بررسی می کنیم. که برای همین منظور باید در ابتدا باید گفت که جواز ساخت چیست.

منظور از جواز ساخت چیست؟

زمانی که شما قصد تخریب و نوسازی ملک خود را داشته باشید. یا اینکه زمین مسکونی خریداری کنید. و قصد ساخت بنا در آن داشته باشید. باید از طرف شهرداری اجازه ساخت گرفت. و برای همین شهرداری با توجه به قوانین حاکم در منطقه میزان طبقات ساخت، میزان تراکم بنا، تعداد پارکینگ، میزان گودبرداری ملک را تعیین می کند. که برای همین باید از عرصه ملک خود نقشه یو تی ام تهیه کنید. تا شهرداری بتواند بر اساس اطلاعات موجود در این نقشه جواز ساخت ملک شما را صادر کند.

فرمت مد نظر شهرداری برای نقشه یو تی ام

تهیه نقشه utm یو تی ام شهرداری علی الخصوص در تهران یکی از دقیق ترین نقشه ها است. زیرا باید تمام مشخصات ملک مورد بررسی قرار گیرد. و ملک بعد از ساخت به مشکل برنخورد. برای همین باید نقشه یو تی ام ای تهیه گردد. که شامل اطلاعات زیر باشد. تا با فرمت شهرداری همخوانی داشته باشد.

تهیه نقشه utm یو تی ام شهرداری تهران

  • درج کد های ارتفاعی در عرصه ملک

باید با استفاده از جی پی اس های دقیق کد های ارتفاعی از داخل عرصه ملک و گذر های اطراف برداشت گردد. و در نقشه درج شود. تا میزان شیب منطقه تعیین شود. و برای تعیین میزان گودبرداری ملک مورد بررسی قرار می گیرد.

  • درج عرض گذر های اطراف ملک

یکی از آیتم های مهم برای شهرداری ها این است. که ملک به حریم گذر تجاوز نکرده باشد. برای همین باید علاوه بر عرصه ملک گذر های اطراف ملک نیز به صورت دقیق برداشت شود. و با ترسیم آن ها عرض گذر در نقشه درج گردد. تا مشخص شود. که ملک به حریم گذر تجاوز نکرده است.

  • تطبیق نقشه وضع موجود ملک با سند

برای بررسی اینکه ملک حدود دقیق درج شده در سند را رعایت کرده است. یا خیر. باید نقشه یو تی ام وضع موجود ملک تهیه شود. تا با ترسیم ابعاد سند بر روی این نقشه وضع موجود بتوان حدود ملک را به طور دقیق بررسی کرد. و اگر ملکی به حریم گذر تجاوز کرده باشد. اما در نقشه یو تی ام دو خطی مشخص شود. که حریم ملک به درستی رعایت شده است. معلوم می شود که یکی از املاک که در ردیف ملک است. مرز های بین املاک را بهم ریخته است. برای همین شهرداری دستور به تهیه نقشه کادر می دهد.

روش تهیه نقشه کادر

نقشه کادر نیز یکی از فرمت های نقشه یو تی ام است. که در این نقشه علاوه بر نقشه یو تی ام عرصه ملک برداشت املاک از گذر تا گذر برداشت می شود. و ترسیم انجام می گیرد. این نقشه وضع موجود املاک را در کنار هم نمایش می دهد. و در ادامه ابعاد و اندازه های سند یا نقشه ثبتی بر روی این نقشه وضع موجود پیاده می شود. تا هر کدام از املاک با سندشان تطبیق داده شود. و مشخص گردد که کدام یک از املاک از حدود خود خارج شده است. برای تهیه این نقشه کادر نیز باید به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کنید.

قیمت نقشه یو تی ام برای شهرداری

قیمت تهیه نقشه یو تی ام برای ارگان ها به همراه مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری سالانه از طرف سازمان نقشه برداری کشور تعیین می گردد. که بر اساس مساحت ملک بر اساس متر مربع تعیین می شود. و قیمت دقیق ان در مقالات قبلی در این سایت درج شده است.

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *