انجام تفکیک آپارتمان های تجاری

از آن جایی که املاک تجاری دارای قیمت و ارزش بالاتری نسبت به املاک دیگر با کاربری های مختلف هستند. در نتیجه مساحت تاثیر گذار در قیمت ملک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. که برای خرید و فروش این املاک مورد توجه قرار می گیرد. و برای همین باید حتما تفکیک آپارتمان گیرد. تا بتوان مساحت دقیق واحد را تعیین کرد. و در صورتی که اخذ سنمد تک برگ برای هر واحد به تعویق افتاده باشد. و سند برای ملک صادر نشده باشد. باید با مراجعه جداگانه به کارشناس دارای صلاحیت این کار انجام تفکیک آپارتمان های تجاری صورت گیرد. تا بتوان معالماتی مطمئن را انجام داد.

تعریف واحد تجاری

واحد های تجاری به واحد هایی گفته می شود. که معمولا در پاساژ های تجاری و یا ساختمان هایی که کاربری تجاری دارند. وجود دارد. و در پاساژ ها به صورت مغازه هایی هستند. که فاقد اتاق جداگانه و منضمات یک واحد مستقل است. و تنها برای فروش استفاده می شوند.

اما در ساختمان های تجاری واحد ها برای امور تجاری مانند دفاتر نمایندگی ها ، شرکت ها و … هستند. که دارای چندین اتاق ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه یا آبدارخانه و تمام منضمات یک واحد مستقل هستند. که تمامی این قطعات نیز در مساحت ملک تاثیر گذار است. و برای تعیین مساحت این واحد های تجاری باید با توجه به قوانین ساختمان اقدام شود.

نحوه انجام تعیین مساحت برای واحد های تجاری

برای تعیین مساحت واحد تجاری باید با استفاده از متر لیزری در واحد تمامی اندازه ها به صورت دقیق برداشت شوند. که برداشت این اندازه ها در مرحله اول بدون در نظر گرفتن دیوار های کار گذاشته شده است. و برای این نوع از اندازه گیری اندازه ی واحد کلی برداشت می شود. که در مغازه های تجاری به صورت ساده و دارای چهار ضلع است. و در واحد های تجاری نیز باید به صورت کلی بدون جدا کردن قطعات مانند اتاق ها و آشپزخانه و سرویس انجام گیرد.

در مرحله بعدی ضخامت دیوار های ملک نیز اندازه گیری می شوند. که این اندازه شامل دیوار های بیرونی ملک که به سمت خیابان و مشاعات است. و دیوار های بین دو واحد تجاری است. تعیین می شود. که در ترسیم بسیار تاثیر گذار است.

در مرحله نهایی برای ترسیم واحد بعد از ترسیم اندازه های داخل واحد ، ضخامت دیوار ها نیز در نظر گرفته می شود. و به هر ضلع اضافه می گردد. به این صورت که دیوار های بیرونی و حد فاصل واحد و مشاعات به طور کامل برای واحد است. و دیوار بین دو واحد تجاری بصورت نصف بین دو واحد تقسیم می شود.

در این حالت است که مساحت کلی مورد معامله واحد تعیین می شود. و این مساحت همان مساحتی است که در سند تک برگی که برای واحد صادر می شود. نیز درج می گردد. و با انجام تهیه نقشه تفکیک آپارتمان های تجاری می توان معامله ای مطمئن انجام داد. و در صورتی که ملک فاقد سند تک برگ باشد. از ضرر و زیان مالی جلوگیری کرد.

انجام تفکیک آپارتمان های تجاری با اکسپرت جاستیس

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد انجام تفکیک آپارتمان های تجاری توسط گروه مهندسی اکسپرت جاستیس می توانید با کارشناسان ما در تمام روز های هفته در ارتباط باشید.

انجام تفکیک آپارتمان های تجاری

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *