هزینه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران

تعرفه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران

به‌منظور دسترسی سریع به مساحت واحد آپارتمانی و انجام معامله‌ای مطمئن برای ملک بهترین راه انجام تفکیک آپارتمان به‌صورت داوطلبانه است. که با مراجعه به متخصصان در این زمینه که با آیین‌نامه ملی ساختمان آشنایی داشته باشند. و برای تهیه نقشه تفکیک آپارتمان نحوه استفاده از ابزار و ترسیم را بدانند انجام می‌گیرد. با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات کامل تر و جامع تری نسبت به هزینه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران ( تعرفه نقشه تفکیک آپارتمان در استان تهران ) به دست آوریم.

انجام تفکیک آپارتمان قبل از صدور سند و پایان کار و معمولاً در معامله املاک پیش‌فروش در تهران انجام می‌گیرد. که تعیین هزینه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران توسط کارشناسان و مهندسین عضو نظام‌مهندسی بر اساس موقعیت ملک و مساحت تقریبی آن مشخص می‌گردد.

منظور از تفکیک آپارتمان چیست؟

قیمت و تعرفه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران

نقشه تفکیک آپارتمان یکی از عملیات های نقشه‌برداری است. که در طی آن باید به مساحت دقیق واحد آپارتمانی بر اساس آیین‌نامه ملی ساختمان دسترسی پیدا کرد. و انجام این عملیات در ابتدا با بازدید از واحد آپارتمانی شروع می‌شود. و در ادامه با اندازه‌گیری از واحد و درنظرگرفتن ضخامت دیوارهای ملک و دیوار بین واحد و مشاعات و واحد با واحد ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان در محیط اتوکد انجام می‌گیرد. تا باتوجه‌به نقشه و درج مساحت در آن می‌توان معامله‌ای مطمئن برای واحد آپارتمانی انجام داد.

نحوه ارزیابی ملک ( قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران )

در ابتدا باید عنوان کرد که منظور از ارزیابی ملک تعیین قیمت ملک، زمین یا واحد آپارتمانی باتوجه‌به عوامل تأثیرگذار در قیمت آن‌ها است. که عموم مردم تنها با مراجعه به مشاورین املاک تعیین قیمت ملک خود را انجام می‌دهند. و امکان کلاهبرداری‌های ملکی افزایش می‌یابد. زیرا تعیین قیمت ملک باید به‌صورت کارشناسی و با درنظرگرفتن تمام عوامل تأثیرگذار بر آن انجام شود. که مساحت ملک یکی از این عوامل است.

هزینه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران

  • ارزیابی زمین کشاورزی

زمین کشاورزی در مقایسه با زمین‌های مسکونی از ارزش ریالی پایین‌تری برخوردار است. که باتوجه‌به همین مسئله هر مترمربع از زمین کشاورزی قیمت پایین‌تری نسبت به زمین‌هایی با کاربری مسکونی دارد. ولی باتوجه‌به عوامل زیر ارزیابی زمین کشاورزی انجام می‌گیرد.

  1. موقعیت زمین در منطقه
  2. راه‌های دسترسی به زمین
  3. نوع کشت زمین
  4. نوبت آبیاری
  5. نوع آبیاری زمین
  6. مساحت دقیق زمین
  7. سنددار یا قولنامه‌ای بودن
  • ارزیابی زمین مسکونی

زمین‌های مسکونی در بافت شهری یا روستایی قرار می‌گیرند. که معمولاً دارای دیوارکشی‌های معین هستند. و برای تعیین قیمت زمین‌های مسکونی باید به عوامل زیر توجه کرد:

  1. موقعیت زمین در منطقه
  2. آب و برق و گاز داشتن زمین
  3. سنددار بودن یا قولنامه‌ای بودن و نوع سند ملک
  4. وضعیت دسترسی به راه‌ها، اتوبان‌ها، وسایل حمل‌ونقل عمومی
  5. در بافت شهری یا روستایی بودن زمین
  6. مساحت دقیق ملک
  7. قیمت هر مترمربع از زمین در منطقه
  8. وجود یا عدم وجود بنا در ملک
  • ارزیابی واحد آپارتمانی مسکونی و تجاری

واحدهای آپارتمانی که در شهرها معمولاً متقاضیان بیشتری دارد. نیز باتوجه‌به عوامل تأثیرگذار بر آن‌ها قیمت‌گذاری می‌شود. که در شهرهای بزرگ علی‌الخصوص تهران باتوجه‌به قیمت هر مترمربع از ملک نیاز به انجام ارزیابی ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری است. تا مالکین دچار ضرر و زیان مالی یا کلاهبرداری نشوند. عوامل تأثیرگذار بر قیمت واحد آپارتمانی مسکونی شامل:

  1. موقعیت ملک در منطقه علی‌الخصوص در تهران
  2. دسترسی ملک به راه‌ها، اتوبان‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی (در تهران نزدیک به ایستگاه‌های مترو نیز مدنظر است)
  3. دسترسی ملک به مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری
  4. تعداد طبقات و موقعیت قرارگیری ملک در طبقات
  5. پارکینگ و انباری داشتن
  6. متریال به کار برده شده در ساخت ملک
  7. مساحت دقیق واحد آپارتمان
  8. قیمت هر مترمربع از ملک در منطقه

و اما واحدهای تجاری که ارزش ریالی بالاتری نسبت به واحدهای مسکونی دارند نیز بر اساس همین عوامل برآورد می‌شوند.

نحوه انجام تفکیک آپارتمان

همان‌طور که گفته شد. بعد از بررسی عوامل تأثیرگذار در قیمت واحد آپارتمانی قیمت هر مترمربع از ملک تعیین می‌شود. و با ضرب در مساحت ملک قیمت کلی واحد تعیین می‌گردد. برای همین منظور واحد آپارتمانی هر چقدر دقیق‌تر باشد. مساحت ملک نیز دقیق‌تر است. و تعیین مساحت واحد آپارتمانی تنها با انجام تفکیک آپارتمان صورت می‌گیرد. و برای املاک فاقد سند تک‌برگ یا پیش‌فروش این مساحت دقیق حاصل نمی‌شود. برای همین منظور قبل از هر گونه معامله و پرداخت نهایی نیاز است. که تفکیک آپارتمان به‌صورت داوطلبانه و با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا مهندسی عضو نظام‌مهندسی ساختمان که پروانه فعال دارند انجام گیرد.

برای مراحل انجام تفکیک آپارتمان باید با استفاده از متر لیزری در واحد آپارتمانی اندازه‌گیری دقیق از واحد صورت گیرد. همچنین با درنظرگرفتن ضخامت دیوارها ترسیم نقشه واحد آپارتمانی در محیط اتوکد انجام شود. که این ترسیم باتوجه‌به آئین و مقررات ملی ساختمان انجام می‌شود. و در نهایت مساحتی از ملک حاصل می‌شود که همان مساحت مورد معامله ملک می باشد. و در قالب نقشه تهیه و در صورت درخواست متقاضی مهر و امضا شده به دست متقاضی می‌رسد.

ضمناً قابل‌ذکر است. که انجام تفکیک آپارتمان برای صدور سند تک‌برگ با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انجام می‌گیرد. و درصورتی‌که قصد اخذ پایان کار یا سند تک‌برگ برای هر واحد را دارید. امکان مراجعه حضوری به کارشناس نیست. برای ارتباط با کارشناسان اکسپرت جاستیس می توانید با شماره تلفن های ما در تماس باشید.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 8

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *