نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

زمانی که برای اخذ پروانه ساخت و ساز به شهرداری مراجعه می کنید. از شما درخواست نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی می شود. که یکی از فرمت های مد نظر است. و برای تعیین المان های مربوط به انجام ساخت و ساز تهیه می گردد. و برای همین باید نقشه ای از ملک تهیه شود. که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه شده باشد. و نقشه تهیه شده ممهور شده توسط این کارشناس باشد. تا اعتبار لازم را برای ارائه داشته باشد.

نقشه UTM یو تی ام در شهرداری

شهرداری نیز یکی از ارگان های مربوط به املاک است. که در زمینه تخریب و نوسازی و ساخت و ساز ملک نظرات خود را ارائه می دهد. و برای همین زمانی که قصد انجام ساخت در ملک خود را داشته باشید. باید به این ارگان مراجعه کرده. و درخواست جواز ساخت دهید. که در این صورت نیاز به تهیه مدارک و تشکیل پرونده است. و از اصلی ترین مدارک می توان به نقشه یو تی ام اشاره کرد.

نقشه یو تی ام زمانی که برای شهرداری تهیه می شود. باید به فرمت مد نظر این سازمان نیز توجه شود. و زمانی که قصد انجام ساخت در یک ملک باشد. باید المان هایی مانند میزان گود برداری ملک ، حریم گذر ها و مسیر های قابل دسترسی ملک و حد و حدود ملک مورد بررسی قرار گیرد. که با اضافه کردن آیتم هایی مانند کد های ارتفاعی و ابعاد و اندازه های سند بر روی نقشه می توان این عوامل را بررسی کرد. پس بهتر است در ابتدا با کارشناس مد نظر نوع استفاده نقشه یو تی ام را در میان بگذارید.

نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

 

کد ارتفاعی در نقشه UTM

برای اضافه کردن کد های ارتفاعی در نقشه باید با استفاده از جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه در ملک ، برداشت کد های ارتفاعی از داخل عرصه ملک و گذر های اطراف انجام گیرد. و در نقشه درج شود. که در این صورت یک کد به صفر صفر معروف و مشخص می شود. و بقیه کد ها به نسبت این کد صفر صفر کم و زیاد می شوند. که میزان پستی و بلندی زمین را نشان می دهند. و برای تعیین میزان گود برداری ملک در نقشه درج می شود.

نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

دو خطی بودن نقشه UTM

منظور از دو خطی بودن در نقشه یو تی ام این است. که نقشه یو تی ام ترسیم شده. دارای دو خط با دو رنگ جداگانه و دو ابعاد است. که یکی ابعاد و اندازه های وضع موجود ملک و دیگری ابعاد و اندازه های سند است. و برای ابعاد و اندازه های سند باید حدود اربعه داخل سند که در قالب شمالا و شرقا و جنوبا و غربا ملک درج شده است. در نقشه ترسیم شود.

پس در ابتدا نقشه برداشت شده. از ملک که با ابزار دقیق تهیه می شود. را ترسیم کرده. و در مرحله بعدی ابعاد و اندازه های سند با رنگ دیگری بر روی این نقشه ترسیم می شود. که در صورت مغایرت در حد و حدود ملک قبل از هر گونه ساخت اصلاح شود.

نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

درج عرض گذر در نقشه UTM

هر ملک دارای حد اقل یک مسیر عبوری است. که عرض این گذر و رعایت حریم آن برای شهرداری حائز اهمیت است. و زمانی که حدود ملک برداشت و ترسیم می شود. باید عرض گذر نیز در نقشه درج گردد. تا از طرف شهرداری مورد بررسی قرار گیرد. تا مشخص شود که ملک به حریم گذر تجاوز نکرده است. و یا برای تعریض گذر دستور به عقب نشینی ملک داده شود.

نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

نقشه یو تی ام 2000 ام

در کنار نقشه یو تی ام ای که تهیه می شود. و تمام آیتم های بالا را شامل می شود. باید یک نقشه از ملک نیز تهیه گردد. که موقعیت وضع موجود ملک را در نقشه 1/2000 سازمان نقشه برداری نشان دهد.

برای همین باید با تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود ، ملک را در نقشه 2000 ام جانمایی کرده. و این نقشه را نیز در کنار نقشه تهیه شده. چاپ و مهر و امضا کرد. و همراه با نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی تهیه شده. به شهرداری ارائه داده شود.

نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *