نقشه هوایی زمین های کشاورزی

در ابتدا باید گفت که منظور از نقشه هوایی همان عکس هوایی است. و این عکس هوایی از ارتفاع از سطح زمین عکسبرداری می شوند. و در طی سالیان مختلف در سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح موجود می باشد. که برای تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی باید به این دو سازمان مراجعه شود. و از این طریق سابقه زراعت در زمین اثبات گردد. امروز با ما همراه باشید تا درمرد تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی و عوامل موثر بر آن با همدیگر گفتگویی داشته باشیم.

نقشه هوایی چیست؟

همان طور که گفته شد. نقشه هوایی همان عکس هوایی و ماهواره ای است. که از ارتفاع تهیه شده است. و این عکس های هوایی به نقشه های هوایی نیز معر وف اند. که برای بررسی تغییرات زمین و یا حتی حل اختلافات ملکی مورد استفاده قرار می گیرد. و برای تهیه این نقشه هوایی باید به سازمان نقشه برداری کشور یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح مراجعه شود. تا با توجه به سال مد نظر و موقعیت ملک عکس هوایی تهیه شود.

نقشه هوایی چیست؟

عکس هوایی و انواع آن

تهیه عکس‌های هوایی با استفاده از شاترها و با پرواز هواپیماها و پهپادها بر فراز منطقه برداشت می‌شود که برداشت عکس‌های هوایی در ایران از سال 1334 هجری شمسی شروع شده است و تا زمان حال موجود است.  مجموعه کاملی از عکس‌های هوایی در آرشیو سازمان نقشه‌برداری کشور و سازمان جغرافیا نیروهای مسلح موجود هست.

برای درخواست عکس هوایی باید توجه داشت که عکس‌های هوایی به دو سته آنالوگ و رقومی تقسیم می‌شوند.

  • عکس هوایی آنالوگ

عکس‌های هوایی آنالوگ از سال 1334 تا 1390 موجود است که به‌صورت سیاه‌وسفید است.

  • عکس هوایی رقومی

اما عکس‌های رقومی با پیشرفت تکنولوژی به‌صورت رنگی و با وضوح تصویر بالاتری هستند که از سال 1390 تا 1401 در آرشیو سازمان نقشه‌برداری کشور موجود است.

نحوه تهیه عکس و نقشه هوایی زمین های کشاورزی

آرشیو کامل عکس های هوایی که از سال 1334 هجری شمسی تا به حال عکس برداری شده است. در سازمان نقشه برداری کشور موجود است. خرید محصولات سازمان نقشه برداری کشور تنها از طریق سایت امکان پذیر است. برای خرید عکس های هوایی باید با توجه به سال مد نظر و موقعیت مد نظر عکس هوایی باید به سایت eshop.ncc.gov.ir مراجعه کرده. و با پر کردن فرم درخواست عکس هوایی ثبت می شود. و از طریق پیک به آدرس درج شده ارسال می شود.

اما برای مراجعه حضوری و گرفتن. عکس های سال 1334 هجری شمسی و دهه 40 هجری شمسی می توان به سازمان جغرافیا نیروهای مسلح مراجعه کرد. و با پر کردن فرمی که کارشناس این سازمان در اختیار شما می گذارد. درخواست عکس هوایی مربوط به این سال ها را داده. که می توان هم به صورت عکس های هوایی چاپ شده دریافت کرد. و هم به صورت فایل اسکن شده. که داخل سی دی با آرم سازمان جغارفیا است.

عکس‌های هوایی را باید از سازمان نقشه‌برداری کشور یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح تهیه کرد. زیرا این دو سازمان وظیفه فروش محصولات نقشه‌برداری و عکس‌های هوایی را دارند که هرکدام روش مختلفی برای ارائه محصولات خود دارند.

برای تهیه عکس هوایی از سازمان نقشه‌برداری کشور با مراجعه به آدرس اینترنتی https://eshop.ncc.gov.ir/ و ساختن پنل کاربری وارد قسمت درخواست عکس هوایی می‌شوید و با پرکردن فیلدهای درخواست عکس هوایی ثبت درخواست خود را انجام می‌دهید و عکس هوایی به آدرس ثبت شده در پنل کاربری شما ارسال می‌شود.

سازمان جغرافیا تنها به‌صورت حضوری ارائه محصولات خود را انجام می‌دهد و برای همین باید با مراجعه به آدرس تهران، خیابان شریعتی، خیابان معلم ثبت درخواست خود را انجام دهید و اگر آدرس اینترنتی این سازمان در دسترسی باشد. نیز می‌توانید برای ثبت درخواست خود از آن استفاده کنید.

تفاوت عکس هوایی و تصاویر ماهواره ای

عکس هوایی توسط هواپیما ها عکسبرداری می شود. و در ارتفاع پایین تر و به صورت زوج عکس پوشش دار استفاده می شود. که در طی سال های مشخص با پرواز بر سطح منطقه انجام می گیرد. و از سال 1334 هجری شمسی در ایران موجود می باشد.

تصاویر ماهواره ای به تصاویری گفته می شود. که توسط ماهواره هایی که به دور زمین در حال گردش هستند. انجام می گیرد. و به صورت شیت های بزرگ خریداری می شود. که این کار توسط ماهواره ها دائما در حال انجام است. و در فصل ها و سال های متوالی موجود می باشد.

عکس هوایی زمین های کشاورزی

از عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای چه استفاده هایی می توان کرد؟

به دلیل این که عکس های هوایی از زمان های قدیم عکسبرداری شده است. می توان به بررسی تغییرات در یک محدوده پرداخت. لازم به ذکر است که امروزه بیشترین استفاده را در حل اختلافات ملکی دارد. و برای تعیین سابقه احیا زمین های اراضی ملی ، اثبات تجاوز به حریم ملک ، وجود راه ها و نهر های آب و رودخانه های جاری در زمان قدیم , اثبات حدود ملک و انجام جانمایی ملک مورد استاده قرار می گیرد. و باید تفسیر عکس هوایی انجام شود.

عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای

نحوه تفسیر عکس هوایی

در ابتدا باید عنوان کرد که برای انجام امور تفسیر عکس هوایی ابتدا باید عکس هوایی تهیه شود. که برای تهیه این عکس های هوایی باید مالک یا متقاضی از سالی که می خواهد درخواست دهد مطمئن باشد. تا با توجه به اینکه درخواست عکس هوایی برای چه سالی است. به سازمان نقشه برداری یا سازمان جغرافیا مراجعه شود. و با تهیه عکس های هوایی برای تفسیر عکس هوایی باید حتما به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه گردد. زیرا تنها این متخصص است که دانش کافی را برای تفسیر عکس هوایی دارد. و مدارک و گزارشاتی که تهیه می شود. نیز با مهر و امضا این متخصص اعتبار می یابد.

کارشناس برای تفسیر عکس هوایی باید مدل سه بعدی عکس های هوایی را ساخته. و برای انجام این کار نیاز به نرم افزار های دقیق و ابزار های دقیق فتوگرامتری است. که با سه بعدی سازی عکس های هوایی و جانمایی ملک بر روی عکس هوایی می توان. موقعیت مد نظر را بررسی کرد. و در صورت وجود عوارضی مبنی بر ادعای متقاضی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و در این گزارش تمامی عوارض موجود درج می شود. که این گزارش نیز تنها با مهر و امضا کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری است که اعتبار دارد.

برای تفسیر عکس هوایی نیاز به داشتن علم در این زمینه و همچنین داشتن ابزار و نرم افزار های مربوطه است. که توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری قابل انجام است. زیرا تنها این کارشناس است که در زمینه فتوگرامتری اطلاعات کافی دارد.

تفسیر نقشه هوایی زمین های کشاورزی قدیمی

تفسیر نقشه های هوایی قدیم که منظور از نقشه هوایی عکس های هوایی است. که در سال های مختلف از سطح زمین عکسبرداری شده و یک منبع معتبر برای بررسی تغییرات زمین می باشد. امروزه برای اثبات مالکیت ملک در دادگاه یا بررسی مرزبندی های ملک مورد استفاده قرار می گیرد. باید توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تفسیر و بررسی آن انجام شود. و گزارش یا تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه شود.

عکس های هوایی منظور عکس هایی است. که توسط ماهواره ها و یا هواپیما ها از سطح زمین عکسبرداری می شود. و می توان از این عکس های هوایی برای بررسی تغییرات زمین استفاده کرد. و امروزه بیشترین استفاده را در اثبات مالکیت یک ملک که جزء اراضی ملی قرار گرفته و یا بررسی مرز های ملک بر اساس دیوار کشی های قدیمی است. که باید با توجه به این عکس های هوایی و تفسیر عکس های هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی نتیجه گیری نهایی انجام و گزارش یا تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه شود.

برای تهیه عکس های هوایی باید با توجه به موقعیت ملک و سال مد نظر درخواست عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیرو های مسلح داده شود. تا با تهیه زوج عکس های هوایی تفسیر عکسهای هوایی توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام و بر این اساس سابقه زمین بررسی و تعیین شود. و یا مرز یندی های ملک بر اساس دیوار کشی های قدیمی مشخص شود. و بر این اساس گزارش یا تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود.

دلایل تفسیر عکس هوایی برای امور ملکی

در بحث امور قضایی و اختلافاتی که بر سر ملک و یا املاک به وجود می آید. نیز نیاز به تفسیر عکس هوایی دارد. با استفاده از عکس های هوایی سنوات گذشته بتوان سابقه ملک را بررسی کرد. که این اختلافات مورد بحث شامل موضوعاتی از قیبل بررسی سابقه احیا زمین است. تا از این طریق امکان تشخیص اراضی ملی از سایر زمین ها وجود داشته باشد. یا این که حد و حدود و مرز های مالکی که مدعی است. که ملک همجوار دیورا کشی را تخریب کرده. یا از لحاظ وجود راه ها یا رود های جاری مورد بررسی قرار می گیرد. و هر گونه اختلافی که بتوان از طریق سنوات قبل مورد بررسی قرار داد.

زمین موات و احیا شده چیست؟

در ابتدا باید تفاوت زمین های موات و زمین های احیا شده مشخص شود. تا با توجه به این تعریف بتوان نوع زمین خود را تشخیص داد.

زمین های موات به زمین هایی گفته می شود. که فاقد سند و مالک حقیقی هستند. و این زمین ها که شامل مراتع ، جنگل ها و کوه ها می شود. فاقد هر گونه فعالیت انسانی در آن هستند. که این فعالیت های انسانی شامل آثار کشاورزی و ساخت و ساز و نگهدار دام و طیور می شود. و این زمین ها در تصرف دولت در آمده. و دولت وظیفه حفظ و نگهداری از این منابع طبیعی را دارد. که هر گونه کشاورزی و ساخت و ساز در این زمین ها ممنوع می باشد.

اما زمین های احیا شده به زمین هایی گفته می شود. که در آن ها فعالیت انسانی وجود داشته. و از زمان های قدیم وجود انسان و آثار انسانی در زمین مشهود باشد. که این زمین ها معمولا دارای سند و دیوار کشی و حد و حدود معین هستند.

اراضی ملی نیز در دهه 40 هجری شمسی اقدام به تعیین مرز های منابع طبیعی بر روی زمین کرد. و این مرز ها در قالب سیستمی مشخص شد. که به اشتباه تعدادی از زمین های دارای مالک و سابقه احیا در داخل مرز های منابع طبیعی قرار گرفت. و زمانی که مالک متوجه این موضوع می شود. یا اینکه متوجه می شود. که زمین های آبا و اجدادی در تصرف دولت در آمده. با اثبات و تعیین وجود عارضه با تفسیر عکس هوایی می تواند. زمین خود را از اراضی ملی پس بگیرد.

تامین دلیل

تفسیر عکس هوایی و اثبات سابقه احیا

تفسیر عکس هوایی و اثبات سابقه احیا بر اساس زراعت در زمین های کشاورزی یا وجود بنا یا هر گونه نشانه ای از فعالیت انسانی انجام می شود. که این امور زمین را از دایره اراضی موات خارج و دارای مالک حقیقی می کند. و اگر غیر این ثبت شده باشد. می توان از طریق عکس های هوایی این موضوع را ثابت کرد.

عکس های هوایی موجود در سازمان نقشه برداری کشور یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح منبع معتبری برای استفاده آنها برای داداگاه است .و امروزه بیشترین استفاده را در زمینه اثبات امور ملکی دارد. تا با استفاده از این عکس ها مالکین بتوانند از حق و اموال خود دفاع کنند. و حل اختلافات توسط مراجع قضایی انجام شود. که یکی از این امور اختلافی است. که بین مالکین و منابع ملی پیش می آید. و مالک معتقد است. که در سال های گذشته و زمانی که زمین ملی اعلام شده سابقه احیا در آن وجود داشته باشد. و اجداد و پدران وی در این زمین ها به کشت و زرع یا زندگی و وجود بنا داشته اند.

که با اثبات این موضوع ملک جزء اراضی غیر موات است. و نباید جزء اراضی ملی باشد. برای همین و تفسیر و بررسی عکسهای هوایی توسط کارشناسان رسمی متخصص در این امور که مهر و امضای معتبر دارند انجام می شود. و در صورت مشاهده عوارض مبنی بر وجود علائم فعالیت انسانی گزارش آن تهیه و برای انجام امور اداری و قضایی اقدام می شود.

سابقه احیا اراضی کشاورزی ( تعیین سابقه احیا از طریق نقشه هوایی زمین های کشاورزی )

سابقه احیا اراضی کشاورزی به منظور تعیین اراضی موات و غیر موات است. که در تصرف اراضی ملی قارا گرفته است و مالک مدعی است. که زمین در سالی که جزء اراضی ملی اعلام شده است. دارای سابقه احیا بوده است. برای اثبات ادعای خود و پس گرفتن زمین خود از اراضی ملی باید عوارض مبنی بر فعالیت انسانی و کشاورزی در زمین را ثابت کند.

اراضی ملی به زمین هایی گفته می شود. که دارای سابقه فعالیت انسانی نباشند. و در سنوات گذشته آثار و علائم مبنی بر عوارض کشاورزی یا وجود بنا در زمین وجود نداشته باشد. و در این حالت زمینهایی هستند. که دارای سابقه احیا بوده اند. اما به اشتباه جزء اراضی ملی اعلام شده اند. و برای اثبات این موضوع و پس گرفتن زمین خود از اراضی ملی باید تفسیر عکس هوایی انجام و گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه شود.

اثبات تجاوز به حریم ملک

منظور از کاربری زمین چیست ؟

تعیین کاربری زمین منظور نوع استفاده از زمین است. که می توان در آن انجام داد. به طور مثال کاربری زراعی که فقط در زمین امکان زراعت را دارد. که این نوع کاربری زمین از طرف شهرداری تعیین می شود. و انجام هر گونه فعالیت انسانی بر خلاف نوع کاربری خلاف است. و شامل تخریب یا جریمه می شود. که این نوع کاربری در سند املاک درج شده است.

انواع کاربری زمین

  • کاربری زراعی

کاربری زراعی برای زمین منظور این است. که در زمین باید فقط زراعت و کشاورزی انجام گیرد. و هر گونه فعالیت غیر از کشاورزی در زمین ممنوع می باشد.

  • کاربری مسکونی

این نوع از کاربری امکان ساخت و ساز را در زمین می دهد. که تنها باید آپارتمان یا ملک جهت سکونت افراد ساخته شود.

  • کاربری تجاری

تجاری بودن زمین منظور ساخت و ساز پاساژ ها و مراکز خرید است.

  • کاربری اداری

کاربری اداری برای زمین نیز شامل ساخت و ساز می شود. که باید تنها ادارات و سازمان ها در آن ساکن باشند.

لازم به ذکر است که هنگام ساخت و ساز در زمین می توان چند نوع کاربری برای زمین نیز لحاظ کرد. که این کار منوط به تایید شهرداری می باشد.

تعیین وجود بنا با بررسی عکس هوایی برای تعیین کاربری ملک

تعیین وجود بنا با بررسی عکس هوایی برای تعیین کاربری ملک انجام می شود. و املاکی که کاربری آن ها به کشاورزی تغییر کرده است. با بررسی عکس های هوایی و اثبات وجود بنا در ملک در سنوات گذشته میتوانند کاربری مسکونی ملک خود را ثابت کنند. که انجام این کار تنها توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. و با تفسیر و بررسی عکس های هوایی گزارش یا همان تامین دلیل تهیه می شود. که این مدرک با مهر و امضای کارشناس رسمی قابل ارائه به مراجع قضایی می باشد.

از آنجا که ارزش املاک دارای کاربری مسکونی بالاتر از املاک کشاورزی است. و اگر به اشتباه ملک کشاورزی شناخته شود. تنها با تفسیر و بررسی عکس های هوایی و تعیین وجود بنا در ملک در سنوات گذشته میتوان اثبات کرد. که ملک دارای کاربری مسکونی است. و برای انجام این امور باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرده است. تا با توجه به تهیه عکس های هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح برای تفسیر عکس هوایی اقدام می شود

برای تهیه عکسهای هوایی با توجه به موقعیت ملک و سال مد نظر از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح اقدام کرد. و با تهیه زوج عکس های هوایی پوشش دار و تفسیر و بررسی عکس های هوایی توسط کارشناس طی چند دوره در سال های گذشته و در صورت وجود بنا در ملک گزارش تفسیر عکس هوایی یا همان تامین دلیل تهیه و این گزارش بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و مالک یا وکیل مالک می تواند با استفاده از این مدرک برای اثبات مالکیت خود اقدام کند.

حل اختلاف در نوع کاربری زمین به چه صورت انجام می گیرد؟

اثبات کاربری مسکونی زمین

زمانی به وجود می آید. که در گذشته کاربری زمین به صورت مسکونی بوده است. و در حال حاضر شهرداری زمین را به صورت زراعی تشخیص می دهد. و کاربری زمین تغییر می کند. مالک برای اثبات کاربری زمین خود و حفظ ارزش ریالی زمین باید به عکس های هوایی سنوات گذشته رجوع کند.

برای همین باید وجود بنا در زمین از طریق عکس های هوایی ثابت شود. که انجام این کار را باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری سپرد. تا تفسیر و بررسی عکس هوایی سال مد نظر در موقعیت ملک انجام گیرد. اما برای این کار باید در ابتدا عکس های هوایی تهیه شود.

برای تهیه عکس های هوایی باید به سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح مراجعه کرد. تا با توجه به سال مد نظر و موقعیت ملک عکس های هوایی تهیه شود. تا در ادامه با استفاده از ابزار تفسیر عکس هوایی و نرم افزار های مربوطه مدل سه بعدی عکس هوایی ساخته شود. و بررسی های لازم بر روی عکس هوایی انجام گیرد. تا وجود بنا در زمین اثبات شود.

این موضوع بعد از تشخیص نهایی در قالب گزارش تهیه می گردد. و این گزارش تفسیر عکس هوایی یا همان تامین دلیل با مهر و امضا کارشناس رسمی معتبر گردیده. و برای حل اختلاف به شهرداری یا مراجع قضایی برده می شود. تا کاربری زمین اثبات شود.برای همین باید به عکس های هوایی تهیه شود. و توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری تفسیر و بررسی گردد. و سابقه زارعت زمین مشخص گردد. تا با اثبات این موضوع گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه شود.  بتوان زمین خود را اراضی ملی پس گرفت.

تعیین سابقه احیا زمین های کشاورزی

زمین های کشاورزی که در زمان قدیم و به خصوص تا قبل از سال 1346 هجری شمسی سابقه کشاورزی داشته باشند. شامل زمین های اراضی ملی نمی شوند. و دارای مالک حقوقی و سند هستند. اما به اشتباه تعدادی از زمین های کشاورزی دارای سابقه احیا در تصرف اراضی ملی و در داخل مرز های منابع قرار گرفته است. که برای اثبات مالکیت این زمین های کشاورزی باید از طریق تفسیر عکس های هوایی اقدام کرد.

برای همین باید در ابتدا نقشه هوایی زمین های کشاورزی تهیه شود. و برای این موضوع باید به عکس های هوایی سال 1346 و 1334 هجری شمسی مراجعه کرد. تا در این عکس ها سابقه زراعت زمین مشخص شود. و با توجه به تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری این کار انجام گیرد. و گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه شود. که توسط کارشناس رسمی مهر و امضا شود.

تعیین سابقه احیا زمین های کشاورزی

اثبات تجاوز به حریم ملک

یکی دیگر از عواملی که از طریق عکس های هوایی می توان بررسی کرد. حد و حدود ملک است که با توجه به این عکس های هوایی و وجود عوارضی مبنی بر تعیین مرز های ملک مانند دیوار کشی ها و سنگ چین و یا هر گونه عارضه ای که نشان دهنده مرز ها باشد. می توان مرز ها را بررسی کرد. و در حال حاضر نیز با بررسی مرز های ملک می توان. در صورت ورود ملک مجاور به حریم ملک را تعیین کرد. و از این طریق اثبات تجاوز به حریم ملک مشخص می شود.

تعیین وجود راه ها و نهر های آب و رودخانه های جاری

در عکس های هوایی نهر ها و رودخانه ها و چشمه ها و حتی راه ها نیز مشخص است. و اگر اختلافی در این زمینه به وجود آید. می توان با توجه به تفسیر عکس های هوایی این عوارض را نیز مشخص کرد. و با اثبات این موضوع برای حل اختلافات ملکی اقدام کرد.

لازم به ذکر است. که برای تفسیر عکس هوایی باید حتما به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه شود. زیرا مدارک حاصل از کار تفسیر عکس هوایی که شامل نقشه ها و گزارشات است. تنها با مهر و امضا این کارشناس است که اعتبار دارد. و می توان برای مراجع قضایی و ادارات و سازمان ها استفاده کرد.

گزارش تفسیر عکس هوایی (تأمین دلیل) چیست؟

با انجام تفسیر عکس‌های هوایی باید نتیجه‌گیری از عکس توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه‌برداری تهیه شود. این گزارش یا همان تأمین دلیل باید شامل چند بخش باشد. که یک قسمت برای اطلاعات عکس (رن، ردیف، شماره عکس، محل تهیه عکس هوایی و سال عکس‌برداری) و قسمت دوم اطلاعات زمین (مختصات یو تی ام ملک، مساحت زمین، زون قرارگیری ملک) و در نهایت نتیجه‌ای که کارشناس با بررسی عکس‌های هوایی گرفته است نوشته می‌شود. و توسط کارشناس رسمی مهر و امضا می‌گردد.

تامین دلیل-حل اختلافات ملکی

تامین دلیل که دادگاه دستور به تهیه این گزارش می دهد. که باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه و مهر و امضا شده باشد. که تهیه این گزارش مستلزم بررسی اسناد و مدارک ملک و انجام جانمایی دقیق ملک و تفسیر عکسهای هوایی است. با توجه به این مدارک گزارش یا تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه و مهر و امضا می شود. با توجه به این مدارک بتوان مالیکت خود را ثابت کرد.

امروزه برای حل اختلافات ملکی نیاز به بررسی مدارک انجام نقشه برداری و تفسیر عکس های هوایی است. تا اختلافاتی که بر سر املاک به وجود می آید حل شود. که بیشترین اختلافات بر سر حدود ملک و یا سابقه احیا زمین بوجود می آید. این مشکلات از طریق تفسیر عکس های هوایی قابل تشخیص و حل شدن است. باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام و مهر و امضا شود. تا بر اساس این مدارک گزارش یا تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه شود.

برای تفسیر عکس هوایی باید در ابتدا عکس های هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح با توجه به موقعیت مد نظر و سال مد نظر تهیه شود. تا با توجه به زوج عکس ها، تفسیر عکس های هوایی انجام و با بررسی های دقیق انجام شده بر روی عکس ها گزارش تفسیر عکس هوایی و یا همان تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه و در نهایت بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای ارائه به دادگاه و اثبات مالکیت خود اقدام کند.

تفسیر عکس هوایی  و تامین دلیل

تفسیر عکس هوایی و تامین دلیل به منظور ارائه به دادگاه و توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. تا از این اطلاعات و گزارش برای حل اختلافات ملکی و اثبات مالکیت خود اقدام شود. و عکس های هوایی منبع معتبری برای رارئه به دادگاه و اثبات ادعای خود مبنی بر مالکیت یک ملک و یا تعیین مرز بندی های ملکی است. که در قدیم از طریق دیوار کشی مشخص بوده است.

عکس های هوایی تغییرات زمین را در طی بازه های زمانی مختلف ثبت می کنند. و میتوان از این عکس ها برای اثبات ادعای خود برای دادگاه و حل اختلافات استفاده کرد. که یکی از منابع معتبر به شمار می رود. برای تهیه این عکس های هوایی باید در ابتدا با توجه به موقعیت ملک بر اساس سیستم مختصات یو تی ام و سال مد نظر از طریق سازمان نقشه برداری سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح داده می شود.

با تهیه زوج عکس های هوایی اسکن شده یا چاپ شده کار تفسیر عکس های هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. با بررسی های نهایی بر روی عکس های هوایی و نتیجه گیری نهایی گزارش یا تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه و در نهایت بعد از چاپ مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای ارائه به دادگاه و اثبات مالکیت خود اقدام کند.

تعیین وجود راه ها و نهر های آب و رودخانه های جاری

تامین دلیل با تفسیر عکس ماهواره ای

این عکس ها توسط ماهواره هایی که به دور زمین در حال گردش هستند عکسبرداری می شود. و با وضوح و کیفیت بالا می توان از سایت های مختلف خریداری کرد. برای تهیه تامین دلیل مربوط به ملک و املاک مورد استفاده قرار می گیرد. از این طریق می توان اختلافات و ادعاهایی که در مورد ملک وجود دارد. را می توان بررسی کرد.

عکس های ماهواره ای عکس هایی با وضوح بالا هستند. و در صورت عدم وجود عکس های هوایی در سال های مد نظر می توان از این عکس های هوایی استفاده کرد. و با تهیه این عکس های ماهواره ای می توان برای انجام امور قضایی مربوط به ملک و اثبات مالکیت استفاده کرد. از جمله مواردی که دچار اختلاف می شود. و می توان با استفاده از عکس های هوایی و ماهواره ای اثبات کرد.

  • تجاوز به حد و حدود ملک است. که با تغییر دیوار کشی ها انجام می شود. و با تفسیر عکس های ماهواره ای و بررسی دیوار کشی های قدیمی می توان این موضوع را اثبات کرد. و متصرف را از ملک خود بیرون کرد.
  • بررسی کاربری زمین هایی است. که در حال حاضر کشاورزی اعلام شده و در قدیمی وجود بنا داشته باشد. و از این طریق می توان اثبات کرد. که زمین دارای کاربری مسکونی بوده است. و از این طریق ارزش زمین را حفظ کرد.
  • زمین هایی که در قدیم و علی الخصوص سال 1346 دارای سابقه کشاورزی و یا وجود بنا و یا هر گونه فعالیت انسانی بوده است. و می توان از این طریق سابقه احیا زمین را اثبات کرد. ملک را از تصرف منابع ملی خارج کرد.

نقشه هوایی زمین های کشاورزی با اکسپرت جاستیس

برای تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی با بهترین کیفیت و بازه های زمانی مختلف می توانید با کارشناسان اکسپرت جاستیس در تماس باشید. کارشناسان ما در تمام روز های هفته آماده مشاوره و خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *