نقشه برداری ثبتی

نقشه برداری ثبتی-سند تک برگی

نقشه برداری ثبتی-سند تک برگی نقشه برداری است که جنبه حقوقی دارد. و بیشتر در شهرداری و اداره ثبت اسناد و املاک کشور برای اخذ سند تک برگی کاربرد دارد.

جهت اخذ سند تک برگی مالک ملزم به تهیه نقشه یو تی ام می باشد. که متقاضی این نقشه اداره ثبت می باشد. برای تهیه این نوع نقشه ابتدا نقشه بردار حد و مرز یا به اصطلاح چهار گوشه ملک را توسط مالک مشخص می کند. سپس با استفاده از دستگاه های پیشرفته نقشه برداری اقدام به برداشت عوارض می کند.

سند تک برگ چیست ؟

با  استفاده از نقشه یو تی ام موقعیت دقیق ملک به صورت کامل مشخص می شود. که چهار گوشه زمین با مختصات یو تی ام مشخص شده است. که باعث می شود. موقعیت دقیق زمین در سند مالکیت درج شود. و همچنین حدود اربعه به صورت دقیق به همراه مساحت دقیق ملک مشخص می شود.

بعد از تهیه نقشه یو تی ام باید نقشه با مهر کارشناس رسمی مهر شود. و به اداره ثبت برای درج سند تک برگی فرستاده شود. سپس با تایید ثبت سند مالکیت تک برگ برای مالک صادر می شود. در تهیه نقشه یو تی ام باید توجه داشت. که حدود ملک و چهار گوشه زمین به طور دقیق برای مهندس نقشه بردار توسط مالک مشخص شود. و در صورتی که چهار گوشه زمین به طور دقیق مشخص نشود. و مالک  اشتباه  حد و مرز را نشان دهد. نقشه دارای خطا خواهد شد. که در آینده برای مالک و مهندس نقشه بردار اختلافات حقوقی در پی دارد.

با  توجه به این که نقشه یو تی ام یک نقشه با جنبه حقوقی است. و باید به صورت دقیق و با دقت سانتی متر تهیه شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از مهندس نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری می باشد زیرا دارای تجربه مکفی و ارزشمند در نقشه برداری ثبتی می باشد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه این نقشه یو تی ام در ابتدا باید نوع استفاده آن مشخص گردد. تا کارشناس فرمت مد نظر سازمان را مد نظر قرار دهد. در ادامه نیز باید مشخص گردد که ملک دارای حدود مشخص است. یا اینکه مالک قادر به تشخیص حدود ملک نیست. تا روش تهیه نقشه یو تی ام مشخص گردد.

برای اخذ سند تک برگ باید نقشه یو تی ام از ملک تهیه شده باشد. که موقعیت وضع موجود ملک را بر روی زمین در سیستم مختصات یو تی ام نمایش داده باشد. و همچنین این حدود وضع موجود ملک با حدود سند بررسی گردد. و نقشه یو تی ام وضع موجود در نقشه 1/2000 ام جانمایی شده باشد.

پس در این صورت به سه فرمت از نقشه یو تی ام نیاز مندیم. که برای تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه های ملک برداشت گردد. تا با توجه به حدود برداشت شده ترسیم نقشه ملک انجام گیرد. این نقشه وضع موجود ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد.

علاوه بر نقشه یو تی ام وضع موجود ملک باید حدود و مرز های سند نیز بر روی این نقشه ترسیم شوند. تا مشخص گردد. که ملک از حدود خود خارج نشده است. که به این فرمت از نقشه یو تی ام ، نقشه دو خطی گفته می شود.

و در نهایت نقشه یو تی ام وضع موجود ترسیم شده از ملک در نقشه 1/2000 ام سازمان نقشه برداری کشور جانمایی می شود. و این سه نقشه یو تی ام تهیه شده به همراه مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی یا نقشه برداری برای انجام امور ثبتی ملک و اخذ سند تک برگ به دست متقاضی می رسد.

رادین مپ

شرکت رادین مپ با تجربه ی مکفی در زمینه ی نقشه برداری ثبتی و به کارگیری متخصصین نقشه برداری در حوزه نقشه برداری  ثبتی  برای شما این اختیار را فراهم کرده که با خیال آسوده به این شرکت برای تهیه نقشه یو تی ام جهت اخذ سند تک برگی مراجعه نمایید و از خدمات ارزشمند شرکت معتبر رادین مپ بهره مند شوید.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *