نحوه گرفتن سند تک برگی

نحوه گرفتن سند تک برگی

نحوه گرفتن سند تک برگی مالکیت برای املاک فاقد سند نیاز به تهیه نقشه یو تی ام می باشد. با استفاده از نقشه یو تی ام مساحت دقیق ملک به همراه حدود اربعه و موقعیت دقیق ملک مشخص می شود. یکی دیگر از مراحل اخذ سند داشتن پلاک اصلی و فرعی ملک است. در صورت نداشتن پلاک ثبتی باید عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. به این معنی که توسط مهندس نقشه بردار نقشه از ملک تهیه می شود. و در فایل نقشه  1:2000جانمایی می شود. که با این روش  موقعیت دقیق ملک مشخص می شود. و به شهرداری برای استخراج پلاک ثبتی ارائه می شود.

سند تک برگ چیست ؟

سند تک برگ سند به روز و رسمی برای ملک به شمار می رود. که یک سند سیستمی است. و این سند تک برگ که به صورت سیستمی است. تمامی اطلاعات فنی و حقوقی ملک را در سیستم کاداستر کشور ثبت می کند. و به صورت یک تک برگ پشت و رو ارائه می شود.

در صفحه نخست سه ثسمت در نظر گرفته شده است. که قسمت اول اطلاعات مالک و در قسمت دوم اطلاعات ملک و در پایین صفحه نقشه شماتیک از ملک و کد جام درج شده است.

در پشت صفحه نیز حدود اربعه ملک درج شده است. که اندازه اصلاع شمالی ، شرقی ، جنوبی ، غربی ملک درج شده است. که برای تعیین موقعیت املاک دارای سند تک برگ دیگر نیازی به انجام جانمایی پلاک ثبتی نیست. و تنها با وارد کردن کد جام در گوگل مپ می توان موقعیت ملک را پیدا کرد.

مدارک لازم برای اخذ سند تک برگ

برای اخذ سند تک برگ باید به اداره ثبت مراجعه کرده. و درخواست سند تک برگ را پر کنید. و در ادامه برای تشکیل پرونده نسبت به تهیه و جمع آوری یکسری مدارک اقدام کنید. که این مدارک شامل :

  • اصل سند قدیمی ملک
  • کپی بنچاق ( قولنامه )
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس و کدپستی ملک
  • کپی استعلام ملک ( خلاصه معاملات ملکی )
  • نقشه یو تی ام ملک یا نقشه جانمایی پلاک ثبتی

نحوه تهیه نقشه یو تی ام از ملک

برای تهیه نقشه یو تی ام از ملکی که دارای حدود مشخص است. باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مانند دوربین های توتال استیشن لایکا یا جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه در محل ملک برداشت انجام گیرد. این برداشت مختصات به صورتی انجام می شود. که موقعیت مرز های ملک را نمایش دهد. و به طور دقیق مشخص شده باشد. بعد از برداشت در نرم افزار ترسیم نقشه ملک انجام می شود. که این نقشه بر اساس سیستم مختصات جهانی یو تی ام موقعیت ملک را تعیین می کند.

برای تعیین موقعیت ملک و تعیین مساحت دقیق ملک مورد استفاده قرار می گیرد. و کد جام که در پایین سند تک برگ درج شده است. از همین نقشه استخراج می گردد. که این نقشه یو تی ام در صورتی در اداره ثبت دارای اعتبار است. که توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مهر و امضا شده باشد.

جانمایی پلاک ثبتی

اما اگر موقعیت ملک معلوم نباشد. و ملک دارای سند قدیمی باشد. باید با مراجعه به کارشناسان رسمی امور ثبتی درخواست جانمایی پلاک ثبتی برای ملک خود را بدهید. و کارشناس با دسترسی به اطلاعات و نقشه های ثبتی کار جانمایی پلاک ثبتی سند و تهیه نقشه یو تی ام ملک را انجام دهد. و این نقشه بعدی از تهیه شدن برای تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ و همچنین تثبیت موقعیت مرز های ملک بر روی زمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه گرفتن سند تک برگی

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *