نقشه با مقیاس لفظی توسط نقشه بردار دادگستری

کارشناس فنی دادگستری شهرسازی


نقشه با مقیاس لفظی توسط نقشه بردار دادگستری

ایا می دانید یکی دیگر از روش هایی که نقشه بردار رسمی دادگستری به وسیله آن مقیاس نقشه را نمایش می دهد مقیاس لفظی می باشد؟

ایا می دانید نام دیگر مقیاس لفظی چیست؟

نقشه با مقیاس لفظی توسط نقشه بردار دادگستری

همان طور که ذکر شده است. یکی از روش هایی که مورد استفاده کارشناسان رسمی دادگستری برای نمایش مقیاس است. روش مقیاس لفظی یا بیانی می باشد. مقیاس لفظی یا بیانی یکی از مقیاس های بسیار ساده و واضح می باشد. که توسط کارشناس رسمی دادگستری به صورت حروف در انتهای هر نقشه درج می شود . مثلا بجای نوشتن مقیاس بصورت ریاضی  بفرض 200000/1 نوشته می شود. مقیاس به ازائ هر سانتیمتر 2 کیلومتر  همان گونه که گفته شد. نام دیگر  مقیاس لفظی بیانی می باشد. که خصوصا در کشور انگلیس نقشه هایی که تهیه می کنند. مقیاسشان را به صورت لفظی زیر نقشه می نویسند.

این مقیاس میزان طول یک خط یا یک عارضه را بر وی زمین و بر روی نقشه نمایش می دهد. که به صورت تناسب درج می شود. که نقشه با مقیاس لفظی توسط نقشه بردار دادگستری است.

این مقیاس باید در زمان تهیه نقشه در آن درج شود. تا هنگام بررسی متقاضی متوجه ابعاد و اندازه ها بر روی زمین شود.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *