لیست قیمت نقشه برداری یو تی ام

نقشه یو تی ام که امروزه برای انجام امور اداری مربوط به ملک تهیه می شود. یکی از نقشه هایی است که موقعیت ملک را بر روی سیستم مختصات یو تی ام نمایش می دهد. و در صورتی که این نقشه برای امور ثبتی و شهرداری تهیه شود. که لیست قیمت نقشه برداری یو تی ام توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی در مقالات قبل درج شده است.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای است. که در سیستم مختصات یو تی ام تعریف می شود. و این سیستم مختصات یک سیستم مختصات جهانی است. که در این سیستم مختصات هر نقطه دارای یک مختصات جداگانه است. و برای هر ملک حداقل چهار مختصات در چهار گوشه ملک تعریف شده است. و امروزه برای امور ملکی در ادارات مورد استفاده قرار می گیرد. که در هر سازمان فرمت خاصی برای آن تعریف می شود.

نقشه یو تی ام در شهرداری

شهرداری یکی از ارگان هایی است. که مرتبط با ملک است. که وظیفه صدور پروانه ساخت را برای هر زمین و ملکی دارد. و زمانی که برای اخذ جواز ساخت به این ارگان مراجعه می شود. باید حتما نقشه یو تی ام از ملک تهیه شده باشد. که علاوه بر مختصات های یو تی ام وضع موجود ملک اطلاعات دیگری نیز در این نقشه درج شود. تا بتوان تمام زوایای ملک را مورد بررسی قرار داد.

  1. درج کد های ارتفاعی

کد های ارتفاعی شیب منطقه را نمایش می دهند. که برای تعیین میزان گود برداری ملک مورد استفاده قرار می گیرد. و برای همین باید در نقشه یو تی ام این کد های ارتفاعی در داخل عرصه ملک و گذر های اطراف درج شوند

2. تعیین عرض گذر

علاوه بر ملک باید گذر های قابل دسترسی به ملک نیز برداشت شوند. و در نقشه ترسیم گردند. و همچنین عرض گذر نیز در نقشه درج شود. تا مشخص گردد که ملک به حریم گذر تجاوز نکرده باشد.

3. ترسیم حدود اربعه سند بر روی ملک

علاوه بر نقشه ای که از وضع موجود ملک ترسیم می شود. ابعادی که در سند درج شده نیز بر روی این نقشه ترسیم می شود. تا ابعاد وضع موجود ملک با سند بررسی شود. و مشخص گردد که حدود ملک در حال حاضر با سند برابر است یا خیر.

نقشه یو تی ام در اداره ثبت

در اداره ثبت نیز باید نقشه یو تی ام تهیه شود. و این نقشه یو تی ام یکی از مدارکی است. که برای اخذ سند تک برگ برای ملک مورد استفاده قرار می گیرد. و باید حتما تهیه و در تشکیل پرونده برای اخذ سند تک برگ مورد استفاده قرار گیرد. تا با ثبت اطلاعات مربوط به ملک در سیستم اداره ثبت سند تک برگ برای ملک صادر شود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام به چه صورت است ؟

لازم به ذکر است که برای تهیه نقشه یو تی ام برای ادارات باید حتما از تجهیزات دقیق استفاده شود. که این تجهیزات دقیق شامل جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه و یا دوربین های توتال استیشن می باشد. که برای تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از این تجهیزات در محل ملکی که حدود آن به صورت دقیق مشخص باشد. برداشت انجام م یگیرد. و در ادامه با توجه به این برداشت انجام شده. ترسیم نقشه ملک صورت گرفته. و با ترسیم این نقشه حدود ملک در وضع موجود ترسیم شده است. که اگر برداشت با دوربین توتال استیشن باشد باید نقشه ترسیم شده در نقشه 1/2000 ام جانمایی شود. تا مختصات ها به صورت یو تی ام شود.

این نقشه در نهایت با درج مختصات های یو تی ام چاپ می شود. و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *