کارشناس رسمی دادگستری امور ملکی

کارشناس رسمی دادگستری امور ملکی


در ابتدا باید گفت که جانمایی ملک منظور تعیین موقعیت و حدود ملک بر اساس سند است. و در این کار نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام از ملک با استفاده از تجهیزات انجام نمی گیرد. و برای کار جانمایی ملک نیاز به اطلاعات ثبتی ملک است. که در نهایت نقشه جانمایی ملک با مهر و امضا کارشناس رسمی تهیه می شود. و بر همین اساس نقشه یو تی ام ملک با توجه به اطلاعات سند و نقشه ثبتی تهیه می شود. که می توان برای تشخیص آدرس ملک و تعیین حدود ملک مورد استفاده قرار داد.

 

بهتر است بدانید: نقشه یو تی ام با فرمت شهرداری

 

چه زمان نیاز به انجام جانمایی ملک است ؟

انجام جانمایی ملک می تواند دلیل های متفاوتی داشته باشد. اما باید توجه داشت که انجام آن تنها بر اساس اطلاعات سند و نقشه های ثبتی است. و در نهایت نقشه یو تی ام ملک بر اساس نقشه ثبتی تهیه می شود.

  1. تعیین آدرس ملک

در سند های قدیمی منگوله دار اطلاعات موقعیت ملک تنها بر اساس پلاک ثبتی مشخص شده است. که این مشخصه امروزه برای تعیین آدرس املاکی که از موقعیت آن ها اطلاعی در دست نیست. کفایت نمی کند. و برای تعیین موقعیت این املاک نیزا است که جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

2. تعیین و یا بررسی حدود اربعه ملک

زمانی که ملکی با ملک همجوار خود به اختلاف خورده باشد. و ادعای تجاوز به حریم ملک را داشته باشد. یا اینکه مالک برای انجام امور اداری به سازمان های دولتی مراجعه کرده و متوجه اختلاف در حدود اربعه ملک خود را داشته باشد. از طریق جانمایی پلاک ثبتی می توان حدود ملک را بررسی کرد. و تعیین حدود ملک را بر اساس نقشه ثبتی انجام داد.

3. درج پلاک ثبتی در نقشه یو تی ام ملک

زمانی که برای شهرداری نقشه یو تی ام تهیه می کنید. به شما گفته می شود که باید پلاک ثبتی نیز در نقشه یو تی ام درج شود. و زمانی که نیاز باشد این کار انجام شود. باید جانمایی پلاک ثبتی انجام گیرد. تا مشخص شود که سند ملک با موقعیت تعیین شده از طرف متقاضی برابر است. و در این صورت بهتر است از ابتدا جانمایی پلاک ثبتی بر اساس سند انجام گیرد.

 

بهتر است بدانید: تهیه نقشه تفکیک آپارتمان تهران

 

نحوه انجام جانمایی ملک

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی یک ملک که در سند درج شده است. باید به کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود. تا با توجه به سند ملک و بررسی آن نقشه ثبتی بر اساس پلاک ثبتی درج شده در سند تهیه شود. تا در ادامه با تبدیل این نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک تعیین شود. و با تعیین موقعیت ملک و بررسی حدود ملک نقشه یو تی ام ملک نیز تهیه می شود. که این نقشه یو تی ام بر اساس اطلاعات سند تهیه می شود. و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مهر و امضا می شود.

در حالت کلی تهیه نقشه جانمایی ملک با مهر و امضا کارشناس رسمی همان نقشه یو تی ام است. با این تفاوت که تمامی اطلاعات با سند برابر است. و این نقشه یو تی ام بر اساس اطلاعات سند تهیه شده است. و وضع موجود ملک در آن دخیل نیست.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *