تهیه گواهی مختصات UTM ملک

یکی از مواردی که برای اخذ سند تک‌برگ از نوع سند تک‌برگ ماده 147 موردنظر اداره ثبت است. گواهی مختصات UTM ملک است. که باید با توجه به انجام نقشه برداری از عرصه و اعیان تهیه شود. تا بعد از تهیه گواهی مختصات UTM  ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود. و برای ارائه به اداره ثبت بعد از تکمیل مراحل اینترنتی آماده شود.

سند ماده 147-148 چیست؟

سند ماده 147-147 یکی از انواع سند تک برگ است. که اداره ثبت به منظور تعیین تکلیف املاک فاقد سند رسمی این سند را قرار داده است. تا املاکی با استفاده از قولنامه معامله می‌شوند. نیز در سیستم کاداستر کشور ثبت گردند. این سند دارای قوانین و مقرراتی است.

بر اساس این سند ملک تا زمانی در تصرف مالک دارای سند ماده 147 است. که معارض دیگری برای ملک وجود نداشته باشد. و کسی ادعای مالکیت ملک را نداشته باشد. در صورتی که فرد دیگری ادعای مالکیت ملک را داشته باشد. و از ملک سند رسمی ارائه دهد و مالکیت وی محرز و مشخص باشد. مالک دارای سند ماده 147 موظف به تخلیه ملک است. البته لازم به ذکر است که مالک سند ماده 147 تنها مالکیت اعیان را دارد. یعنی تنها بنایی که در آن ساکن است سند مالکیت دارد.

نقشه برداری عرصه و اعیان

برای همین منظور باید نقشه برداری از عرصه و اعیان ملک انجام شود. یعنی اینکه علاوه بر برداشت زمین ملک که دارای حدود و مرزهایی از طریق دیوار کشی است. حدود بنای احداث شده در عرصه نیز برداشت شود. و در نقشه یو تی ام عرصه جانمایی و آورده شود. برای همین منظور باید در هنگام برداشت ملک اعلام کنید. که این نقشه به منظور اخذ سند تک برگ ماده 147 تهیه می‌شود.

با ترسیم نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان ملک و تعیین مساحت دقیق آن‌ها باید در مرحله بعدی این نقاط و حدود و مرزهای ملک در فایل اکسل نیز آورده شود. تا تهیه گواهی مختصات UTM ملک انجام شود.

گواهی تعیین مختصات ملک چیست؟

گواهی تعیین مختصات UTM منظور جدولی است. که به دو فرمت در فایل اکسل تکمیل می‌شود. که به صورت زیر می‌باشد:

عکس

این گواهی به همراه یک فایل اکسل دیگر که اطلاعات شمیم و اطلاعات کارشناس رسمی که مهر و امضا انجام می‌دهد. را در آن درج کرده است. و همچنین مختصات یو تی ام نقاط به همراه اندازه هر ضلع و مجاورت آن را چاپ و به همراه نقشه یو تی ام تهیه شده مهر و امضا می‌کند. این فایل و اطلاعات به دست متقاضی می‌رسد. اما لازم به ذکر است که برای اخذ سند تک برگ ماده 147 لازم است ابتدا در سایت https://sabtemelk.ssaa.ir  ثبت نام کنند. و با تکمیل اطلاعات مد نظر برای اخذ سند تک برگ ماده 147 اقدام کنند. تا برای همین منظور مدارک تهیه شده نیز در سایت آپلود شود. این مدارک شامل مدارک هویتی و مدارک ملکی می‌باشد.

مدت زمان دریافت سند ماده 147

زمانی که برای صدور سند ماده 147 تعیین می‌شود. ارتباط مستقیم با نظر هیئت دارد. حداقل زمان برای صدور سند 3 ماه تعیین شده اما اگر مشکل و ایراد در مدارک وجود داشته باشد. این زمان بیشتر است. اما در حالت کلی 3 ماه زمان لازم است تا سند ملک صادر شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ سند تک برگ ماده 147

  • داشتن مدارک اثبات مالکیت
  • تهیه نقشه یو تی ام از ملک
  • اسکن مدارک
  • تکمیل فرم اولیه درخواست پذیرش و ثبت آن در سامانه
  • تکمیل نهایی درخواست پذیرش در سامانه
  • ارسال مدارک به واحد ثبتی
  • دریافت کد رهگیری اداره پست
  • دریافت سند

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تهیه گواهی مختصات UTM ملک می توانید با کارشناسان رسمی دادگستری فعال در اکسپرت جاستیس تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 4.9 / 5. میزان امتیاز: 7

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *