تهیه نقشه ازبیلت

نقشه ازبیلت زمیانی مورد استفاده قرار می گیرد. که برای تعیین تکلیف پایانکار شهرداری به مشکل خورده باشید. یا اینکه برای بررسی ملک در حال ساخت در وضع کنونی نیاز به تهیه نقشه داشته باشید. تا موقعیت قرار گیری ستون ها و … مورد بررسی قرار گیرد. برای همین منظور باید به نوع تهیه نقشه ازبیلت که در چه مرحله ای مورد نیاز است. روش انجام نقشه برداری انتخاب شود. همچنین نقشه ای در شهرداری مورد تایید می باشد. که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه و مهر و امضا شده باشد. همچنین با توجه به تمام قوانین مورد تایید شهرداری همخوانی داشته باشد. زیرا در نقشه ازبیلت موقعیت قرار گیری تمام متعلقات در داخل واحد ها نیز دارای اهمیت است.

نقشه ازبیلت چیست؟

اربیلت در علم نقشه برداری به نقشه‌ای گفته می‌شود. که بر اساس وضع موجود بنای در حال ساخت برداشت و ترسیم شود. تا با تهیه نقشه ازبیلت بتوان وضعت ملک را از لحاظ ساخت و ساز و رعایت تمام جوانب مورد بررسی قرار داد. این نقشه علاوه بر ساخت و ساز ساختمان و بنا در نقشه برداری زیر زمینی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا با تهیه چند مرحله نقشه ازبیلت بتوان میزان پیشرفت عملیات و نحوه انجام تمامی قوانین بررسی گردد.

از این نقشه بعد از اتمام ساخت و ساز نیز استفاده می‌شود. و زمانی مورد تهیه قرار می‌گیرد. که مالک با شهرداری بر سر پایان کار به اختلاف خورده باشد. در این صورت شهرداری درخواست تهیه نقشه ازبیلت را دارد. که باید با فرمت نقشه معماری باشد. و تمام عوارض در داخل واحد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

تهیه نقشه ازبیلت وظیفه کیست؟

برای نقشه ازبیلت نیاز به نقشه برداری از ملک است. تا با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و متر کشی کار ترسیم نقشه انجام شود. از طرفی باید نقشه‌های مورد تأیید شهرداری باشد. و در صورتی این نقشه ها مورد تأیید شهرداری قرار می‌گیرند. که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد.

برای همین منظور باید به سراغ کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی دارای صلاحیت بروید. تا کار تهیه نقشه ازبیلت ساختمان انجام گیرد.

تهیه نقشه ازبیلت

قیمت نقشه ازبیلت

قیمت تهیه نقشه ازبیلت ساختمان با توجه به تعداد طبقات و مساحت زیربنای ملک تعیین می شود. که سالانه از طرف سازمان نقشه برداری کشور به صورت تعرفه انجام عملیات تعیین می شود. همچنین برای اطلاع دقیق از قیمت انجام این عملیات نقشه برداری می توان با تماس با کارشناسان رسمی دادگستری رادین مپ تعیین قیمت تهیه نقشه ازبیلت را انجام دهید.

نقشه ازبیلت برای پایان کار

یکی از موارد استفاده نقشه ازبیلت در مورد پایان کار ساختمان است. در زمانی که مالک و شهرداری بر سر پایان کار به اختلاف خورده باشند. در این صورت شهرداری دستور به تهیه نقشه ازبیلت می‌دهد. که باید برای این کار تمام ساختمان برداشت انجام شود. و با ترسیم نقشه عرصه برداشت با استفاده از متر کشی یا همان دوربین از تمام قطعات داخل ساختمان نیز انجام گیرد. همچنین با بازدید از تمام ملک حتی سرویس بهداشتی و حمام و تأسیسات و انباری‌ها موقعیت متعلقات داخل این قطعات نیز مشخص شود. و در نقشه ترسیم گردد. همچنین باید برش‌هایی از ساختمان نیز مشخص شود. تا نمای بیرونی ساختمان نیز تعیین گردد.  تا با فرمت نقشه معماری این نقشه آماده گردد. و با مهر و امضا کارشناس رسمی نقشه برداری برای ارائه به شهرداری آماده گردد.

یک‌سری اطلاعات نیز علاوه بر نقشه باید درج گردد. که این نقشه را تکمیل کند. یکی از این اطلاعات کدهای ارتفاعی است. که در هر طبقه درج می‌شود. یا اینکه جدول مساحت و قطعات موجود در هر طبقه تا برای جمع زیربنای ملک مورد استفاده قرار گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس تماس بگیرید

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 6

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *