تهیه نقشه یو تی ام با GPS جی پی اس

برای تهیه نقشه یو تی ام که از طرف ادارات درخواست می شود. نمی توان از تلفن همراه و یا حتی جی پی اس های دستی استفاده کرد.زیرا این ابزار ها دقت لازم را ندارند. خطای نقشه را بالا می برند. به همین دلیل است که برای تهیه نقشه یو تی ام باید از ابزار های دقیق نقشه برداری مانند جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه و یا دوربین های دقیق توتال استیشن استفاده کرد.

آیا امکان تهیه نقشه UTM یو تی ام با گوشی همراه وجود دارد؟

جی پی اس ها و یا اپلیکیشن هایی مانند گوگل مپ که در تلفن های همراه نصب هستند امکان تشخیص گوشه های ملک را دارند. اما این اپلیکیشن برای تهیه نقشه یو تی ام که از طرف ادارات ثبت یا شهرداری درخواست می شوند مناسب نیستند. زیرا امکان تعیین هر نقطه در این اپلیکیشن ها 3 تا 5 متر خطا دارد. که این خطا اصلا مناسب برای تعیین حدود ملک نیست. در این صورت امکان بهم ریختگی مرز ها , تجاوز به ملک های همسایه وجود دارد. و از این جهت است که تهیه نقشه UTM با گوشی انجام نمی گیرد. و این نقشه مورد تایید سازمان ها نیست.

نقشه UTM با گوشی

تهیه نقشه یو تی ام با GPS جی پی اس

یکی از ابزار هایی که مورد استفاده قرار می گیرد. جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه هستند. و لازم به ذکر است که جی پی اس های دستی نیز برای کار های دقیق مناسب نیست. و امکان خطا را بالا می برد. که با استفاده از این ابزار دقیق باید در محل ملک حاضر شده . و برداشت مختصات با توجه به اصول مربوط به نقشه یو تی ام انجام گیرد. با توجه به تخلیه اطلاعات در دستگاه در کامپیوتر ترسیم نقشه ملک انجام گیرد. که این جی پی اس ها مختصات را به صورت یو تی ام برداشت می کنند. و دیگر نیازی به تبدیل مختصات به یو تی ام نیست. اما تنها مشکل این دستگاه این است که در محیط هایی که ساختمان های بلند وجود دارد. امکان برقراری ارتباط ماهواره ای کم می شود. و امکان خطای دستگاه بالا می رود.

تهیه نقشه یو تی ام با GPS جی پی اس

تهیه نقشه یو تی ام با دوربین های توتال استیشن لایکا

دیگر دستگاهی که برای تهیه نقشه یو تی ام استفاده می شود. دوربین های توتال استیشن لایکا است که یک شرکت سوئیسی تهیه این دستگاه ها را بر عهده دارد. که در چند مدل ساخته می شوند. و یکی از قدیمی ترین ابزار های نقشه برداری می باشد. که با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها نیز به روز می شوند.

که برای تهیه نقشه های یو تی ام نیز به کار میروند. و با برداشت مختصات در محل ملک و ترسیم نقشه کار تهیه نقشه یو تی ام نیز انجام می گیرد. و از این ابزار می توان در تمام نقاط شهری و کوهستانی و راه ها استفاده کرد. زیرا نیازی به ارتباط ماهواره ای ندارد. و مختصات های ملک را به صورت local برداشت می کند. و تنها مشکل دستگاه نیز همین است. زیرا بعد از ترسیم نقشه ای که با دوربین برداشت شده. باید در نقشه 2000 ام جانمایی شود تا بتوان مختصات یو تی ام ملک را برداشت کرد.

تهیه نقشه UTM با گوشی

تهیه نقشه UTM یو تی ام برای اداره ثبت

نقشه یو تی ام از جمله مدارکی است که امروزه برای سند نیز به کار می رود. و این سند تک برگ از آن جایی که یک سند سیستمی است. برای تعیین اطلاعات فنی ملک اعم از موقعیت ملک و مساحت از نقشه یو تی ام استفاده می کند. و برای اخذ سند تک برگ در اداره ثبت باید حتما نقشه یو تی ام از عرصه ملک تهیه شده باشد. و این نقشه یو تی ام دقت کافی را داشته باشد و با فرمت ادارهث بت همخوانی داشته باشد.

که این فرمت مد نظر منظور تهیه یک نقشه یو تی ام است که در آن نقشه کامل ملک مشخص باشد. و ابعاد و اندازه های ملک درج شده باشد. این ابعاد ملک با ابعاد مندرج در سند بررسی شده باشد. و مختصات یو تی ام گوشه های ملک نیز درج شده باشد. که این نقشه یو تی ام که تهیه می شود. در نقشه 1/2000 تهیه شده از سازمان نقشه برداری کشور جانمایی شده باشد. این نقشه ها بعد از چاپ و نهایی شدن توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی یا نقشه برداری مهر و امضا شود.

تهیه نقشه UTM یو تی ام برای اداره ثبت

تهیه نقشه یو تی ام در شهرداری برای اخذ جواز ساخت

ارگان بعدی که با ملک و املاک سر و کار دارد شهرداری است. که برای صدور پروانه ساخت و ساز نیاز به تهیه نقشه یو تی ام دارد. اما از ان جایی که برای ساخت یک ملک یا تخریب و نوسازی آن نیاز به بررسی دقیق تمام موضوعات ملک است. باید نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. که بتوان از طریق ان میزان گود برداری ملک و حدود ملک و حتی حریم گذر ها را بررسی کرد. و زمانی که برای درخواست نقشه یو تی ام با کارشناسان رسمی دادگستری تماس می گیرید. اعلام کنید که تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری و به منظور صدور پروانه ساخت تهیه می شود. تا با یکبار برداشت و هزینه کردن کار تهیه نقشه یو تی ام انجام گیرد.

تهیه نقشه یو تی ام در شهرداری برای اخذ جواز ساخت

شرکت فنی مهندسی رادین مپ

شرکت فنی مهندسی رادین مپ با داشتن ابزار های به روز و دقیق نقشه برداری و همچنین با داشتن اطلاعات و دانش بالا در تمام امور نقشه برداری ثبتی و کارگاهی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. و تمامی نقشه ها و مدارک تهیه شده دارای مهر و امضا کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 4.1 / 5. میزان امتیاز: 7

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *