تهیه نقشه جانمایی ثبتی با مهر و امضا

جانمایی ثبتی ملک زمانی به کار می آید. که مالک قصد تعیین آدرس ملک را داشته باشد. یا اینکه لازم باشد بر اساس سند حدود و مرز های ملک بررسی شوند. برای همین باید در ابتدا به سراغ کارشناسان رسمی امور ثبتی رفت. تا این کارشناس با بررسی مدارک ملک و همچنین دسترسی به نقشه های ثبتی بتواند کار جانمایی پلاک ثبتی ملک را انجام دهد. و نقشه یو تی ام آن را تهیه کند. این نقشه یو تی ام تنها بر اساس سند تهیه شده است. و در انجام جانمایی پلاک ثبتی از تجهیزات نقشه برداری مانند دوربین و جی پی اس استفاده نمی شود. امروز با ما همراه باشید چون می خواهیم بحث و گفتگو هایی در مورد تهیه نقشه جانمایی ثبتی با مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری داشته باشیم. تمامی خدمات نقشه برداری، امور ثبتی ،تهیه و تفسیر تصاویر هوایی … توسط کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام می شوند.

پلاک ثبتی چیست ؟

در زمان اصلاحات اراضی که زمین های اربابی به قطعات کوچکتر تقسیم شد. هر زمین اربابی یک پلاک اصلی و هر قطعه تقسیم شده از زمین اربابی یک پلاک فرعی تعلق گرفت. که این پلاک ثبتی ها در قدیم تنها مشخصه ملک برای تعیین موقعیت بوده اند. و به دلیل مرتب بودن پلاک ها تشخیص آدرس از روی پلاک ثبتی کار سختی نبود. اما در حال حاضر با تقسیم مجدد هر پلاک و افراز و تفکیک و یا حتی تجمیع زمین ها امکان تشخیص آدرس تنها بر اساس پلاک ثبتی امکان پذیر نیست.

اما هنوز هم املاک در ادارات ثبت با پلاک ثبتی شناخته می شوند. و هر پلاک ثبتی مانند شناسنامه ملک است. که در سند های قدیمی به صورت پلاک اصلی و فرعی در صفحه دوم و مشخصات ملک درج شده است. و در سند های تک برگ نیز در صفحه نخست در قسمت مشخصات ملک به صورت پلاک اصلی و فرعی و مفروز و مجزی درج شده است.

منظور از جانمایی پلاک ثبتی با مهر و امضا چیست ؟

منظور از جانمایی پلاک ثبتی تعیین جای دقیق پلاک ثبتی درج شده در سند بر روی زمین است. که با توجه به این پلاک ثبتی و نقشه ثبتی می توان. موقعیت ملک را تشخیص داد. و انجام این کار در تخصص کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی است.زیرا تنها این کارشناس دسترسی به نقشه های ثبتی را دارد. و می تواند با تخصص لازم در این زمینه موقعیت ملک را تعیین و حدود ملک را بررسی کند. وجود کارشناسان دادگستری برای تهیه نقشه جانمایی ثبتی با مهر و امضا یکی از شاخص های مهم در تایید مراحل انجام شده برای جانمایی پلاک ثبتی می باشد.

تهیه نقشه جانمایی ثبتی با مهر و امضا

منظور از جانمایی معکوس پلاک ثبتی چیست ؟

در جانمایی پلاک ثبتی اسناد و مدارک ملک موجود است. و باید بر اساس این اسناد و مدارک موقعیت ملک تعیین شود. اما در مواردی پیش می اید که مالک در ملک مد نظر مستقر است. و موقعیت و حدود ملک شناخته شده است. اما به هر دلیلی دسترسی به اسناد و مدارک ملک را ندارد.

برای همین منظور برای اخذ رونوشت سند باشد به اداره ثبت مراعه کند. و با مراجعه به این ارگان متوجه می شود که برای اخذ رونوشت سند نیاز به پلاک ثبتی ملک است. و برای اخذ پلاک ثبتی ملک نیز باید به نقشه ثبتی مراجعه کرد.

برای همین موقعیت ملک خود را برای کارشناس رسمی ارسال کرده. و کارشناس با توجه به موقعیت ملک از روی نقشه ثبتی پلاک ثبتی ملک را تعیین می کند. که به این کار جانمایی معکوس پلاک ثبتی گفته می شود.

روش انجام نقشه جانمایی پلاک ثبتی با مهر و امضا کارشناس دادگستری

همان طور که پیش تر گفته شد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی نیاز به نقشه ثبتی ملک است. که باید تهیه شود. تا بر اساس این نقشه ثبتی کار جانمایی پلاک ثبتی انجام گیرد. و تهیه و تبدیل این نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام تنها وظیفه کارشناسان رسمی امور ثبتی است. و این کارشناسان تخصص لازم را برای تهیه و تبدیل این نقشه ثبتی دارند.

بعد از تهیه نقشه ثبتی با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند می توان موقعیت ملک را تعیین کرد. و با توجه به موقعیت تعیین شده و برسسی حدود نقشه با حدود اربعه سند نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود.

این نقشه یو تی ام که تنها بر اساس پلاک ثبتی سند تهیه شده است. موقعیت و حدود سند را نمایش می دهد. که بعد از تصرف ملک باید حدود و مشخصات را با وضع موجود بررسی کرد یا موقعیت را از طریق میخ کوبی و دیوار کشی تثبیت کرد. شرکت اکسپرت جاستیس یکی از معتبر ترین شرکت های امور ثبتی در ایران می باشد که کارشناسان فعال در این زمینه نقشه جانمایی ثبتی با مهر و امضا معتبر در کمتزین زمان و بالاترین کیفیت تهیه می کنند.

تهیه نقشه جانمایی ثبتی با مهر و امضا

میخ کوبی و پیاده سازی زمین

بعد از انجام جانمایی که موقعیت ملک مشخص می شود. اگر ملک تحت تصرف فردی نباشد. باید نسبت به تعیین مرز های ملک اقدام کرد. این کار با استفاده از جی پی اس های دقیق انجام می گیرد. و نقاط یو تی ام که در نقشه یو تی ام مشخص شده است بر روی زمین پیاده سازی می شود. و هر نقطه میخ کوبی می شود.

برای پیاده سازی زمین علاوه بر مختصات یو تی ام گوشه های ملک باید هر 50 متر 50 متر تا 200 متر 200 متر نقاط مشخص شود. و ین نقاط بر روی زمین مشخص گردد. تا با میخ کوبی و دیوار کشی حدود ملک تثبیت گردد.

با تثبیت حدود ملک و اخذ سند تک برگ برای ملک دیگر موقعیت ملک گم نمی شود. و کسی امکان تعرض به ملک را ندارد. و اگر شما نفر اولی باشید که نسبت به املاک همجوار حدود خود را تثبیت کرده باشید. بعد از شما املاک همسایه باید نسبت به حدود ملک شما حدود ملک خود را مشخص کنند.

برای ارتباط با کارشناسان دادگستری اکسپرت جاستیس در خصوص تهیه نقشه جانمایی ثبتی با مهر و امضا و دیگر دعاوی و مشکلات ملکی با شماره تلفن های ما در تماس باشید.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *