افراز و تفکیک زمین بالای 200 متر مربع

افراز و تفکیک زمین بالای 200 متر مربع برای زمین هایی با کاربری مسکونی, تجاری و یا حتی کشاورزی باید با توجه به نوع تقسیم بندی زمین توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام گیرد. و در نهایت نقشه utm و همچنین میزان مساحت در قالب تقسیم نامه تهیه و این مدارک با مهر و امضا کارشناسان اعتبار دارد. تا روند اداری ملک طی شود.

زمین هایی که متراژ بالا دارند برای تقسیم بندی به صورت دلخواه که منظور تفکیک زمین است. باید با طرح و مساحت های دل خواه مالک انجام گردد. و برای انجام این کار باید با تهیه نقشه یو تی ام از زمین متراژ ملک به صورت کاملا دقیق مشخص گردد. با توجه به این موضوع است. که تقسیم زمین توسط کارشناسان با توجه به مساحت مد نظر انجام شود. تا با تهیه نقشه یو تی ام از هر قطعه و محل دقیق قطعه تقسیم شده در زمین کلی تعیین شود. و برای معامله ملکی و فروش هر قطعه اقدام می شود. و بعد از آن برای هر قطعه به صورت جداگانه سند مالکیت صادر می شود.

برای افراز زمین در صورتی است. که ملک به صورت ورثه ای باشد. یا این که ملک بصورت مشاعی باشد. و مالکیت هر فرد به صورت دانگ مشخص و باید با توجه به قوانین موجود در افراز زمین انجام شود. که کار باید به صورت دقیق انجام و مساحت تحت مالکیت هر فرد تعیین و تقسیم نامه تهیه می شود. و با توجه به مساحت های تعیین شده برای هر فرد تقسیم بندی زمین نیز انجام و یا تهیه نقشه یو تی ام و تهیه تقسیم نامه برای انحصار وراثت یا جدا سازی قطعات و اخذ سند اقدام می شود.

افراز زمین به چه معنا است ؟

در تقسیم زمین دو بحث وجود دارد:

اول این که تقسیم بندی زمین بر اساس دلخواه مالک باشد. که در این صورت مالک زمین یک نفر است. و قصد تقسیم زمین بر اساس مساحت و طرح دلخواه را دارد. که تفکیک زمین گفته می شود.

دوم در صورتی است که مالکین زمین چند نفر باشند. و قصد جدا سازی زمین و قطعات را داشته باشند. یا اینکه ملک به صورت ورثه ای باشد. و وراث قصد تقسیم زمین و تعیین سهم را داشته باشند. که در این صورت افراز زمین گفته می شود. و این راه باید بر اساس قانون انجام گیرد.

انجام افراز ملک

انجام افراز ملک بر اساس اسناد و مدارک و شواهد موجود از ملک انجام می شود. که این کار باید بر اساس قانون و توسط متخصصان که صلاحیت انجام این کار را دارند انجام شود. و در نهایت نقشه های یو تی ام و تهیه تقسیم نامه برای ملک تهیه می شود.

افراز یعنی تقسیم زمینی که دارای چند مالک است. و سهم هر کدام بر اساس سند یا به صورت ارث مشخص شده است. بر این اساس این تقسیم بندی باید براساس قانون انجام گیرد. و برای این تقسیم بندی و تهیه گزارش باید به متخصص این امر که کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری است مراجعه شود. کارشناس در ابتدا نقشه یو تی ام از زمینی که قصد تقسیم آن را دارند. را تهیه می کند. و در مرحله بعد با بررسی سند های ملک که به صورت مشاعی است.

یا تعیین تعداد وراث میزان ارث هر کدام برای تقسیم زمین و تعیین مساحت تحت مالکیت هر کدام اقدام کرد. با تعیین این مساحت و بر اساس این مساحت گزارش یا همان تقسیم نامه را تهیه کرد. و با مهر و امضا ان برای تقسیم بندی زمین بر اساس مساحت های تعیین شده اقدام می شود. و با تقسیم هر قطعه و تهیه نقشه های آنها برای اخذ سند شش دانگ و ابطال سند قدیمی و صدور پلاک ثبتی جدید انجام و کار نهایی می شود.

افراز و تفکیک زمین بالای 200 متر مربع

انجام تفکیک زمین در تهران

انجام تفکیک زمین در تهران به منظور تقسیم بندی زمین ها به قطعات کوچک تر با توجه به نوع کاربری ملک انجام می شود. که بعد از انجام تفکیک زمین مرزهای ملک از طریق نقشه برداری میخ کوبی می شود. و این نقشه ها بر اساس مختصات یو تی ام بر روی کره زمین مشخص می شود. و مرزهای ملک تعیین می شود. با تهیه نقشه یو تی ام از تفکیک انجام شده و با تعیین مساحت هر قطعه این نقشه چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود.

تفکیک زمین به منظور تقسیم بندی به قطعات کوچکتر است. که با توجه به نوع کاربری ملک تقسیم بندی زمین به بهترین شکل انجام می شود. و بعد از تقسیم بندی زمین موقعیت دقیق زمین ها و مرزهای آن ها از طریق مختصات یو تی ام و تهیه نقشه یو تی ام مشخص می شود. که با توجه به تهیه نقشه یو تی ام مساحت دقیق هر واحد نیز مشخص می شود.

برای تقسیم بندی زمین ها باید به این نکات توجه کرد. که توپوگرافی و شیب زمین به چه شکلی است. و شکل هندسی زمین بررسی شود. در مورد بعدی نوع کاربری مد نظر متقاضی در نظر گرفته شود. و تقسیم بندی زمین از نظر نزدیکی به مسیر و راه ها مد نظر قرار گیرد. و برای کاربری در نظر گرفته شده تاسیساتی که در زیر زمین قرار گرفته می شود. نیز بررسی شود. و در نهایت شرایط اقلیمی زمین نیز باید بررسی و مد نظر قرار گیرد. تا با در نظر گرفتن تمام شرایط تقسیم بندی ها انجام شود. و با تهیه نقشه یو تی ام نهایی و در صورت نیاز متقاضی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود.

نحوه افراز زمین برای ملک ورثه ای

برای افراز زمین باید از راه قانونی باید اقدام شود. و در این صورت باید به مراجع قضایی مراجعه کرده. و درخواست افراز زمین داده. که این همان برگه انحصار ورثه است.

در مرحله بعدی این نامه تهیه شده را برای کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی برده. و کارشناس با توجه به نقشه برداری از زمین و تهیه نقشه یو تی ام آن تمامی زوایا و مساحت دقیق ملک را به دست آورده. تا در مرحله بعدی با محاسبات دقیق بر اساس سهم تعیین شده. برای فرد مساحت تحت مالکیت مشخص گردد. و این مساحت تعیین شده. را در گزارش درج می کند.

با درج مساحت تعیین شده. برای هر کدام از فرزندان در گزارش تهیه شده. و تکمیل آن ، تهیه افراز نامه زمین نیز انجام می گیرد. که این گزارش به همراه نقشه یو تی ام برای انجام امور انحصار ورثه به دست متقاضی می رسد.

این در صورتی بود که ملک به صورت انحصار ورثه باشد. اما اگر ملک به صورت مشاعی باشد. و مالکین به اختلاف خورده باشند. باید با استفاده از نقشه ثبتی تقسیم زمین انجام گیرد.

تهیه نقشه افراز ملک

تهیه نقشه افراز ملک که بر اساس حد و مشخصات و مدارک مشخص تقسیم بندی شده است. با انجام افراز ملک و تقسیم هر قطعه نقشه یو تی ام نیز تهیه می شود. و انجام تمامی این امور بر عهده کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی است. در نهایت نیز گزارش کار تهیه می شود.

تقسیم بندی هر قطعه زمینی که داری سند و پلاک ثبتی مشخص باشد به دو صورت انجام می شود. که اگر این روش بر اساس قانون و از طریق حکم دادگاه انجام شود. افراز و اگر مالک زمین یک نفر باشد. و سند نیز به صورت سند تک برگ باشد. مالک قصد تقسیم زمین به قطعات کوچکتر را داشته باشد. را تفکیک می گویند. که در اینجا ما افراز ملک را بررسی می کنیم.

برای افراز ملک زمین به صورت مشاعی است. و مالک زمین چند نفر هستند. که هر کدام از زمین به اندازه مشخصی سهم می برند. و زمانی که مالکین قصد تقسیم زمین را داشته باشند. یا اختلافی به وجود بیاید باید تقسیم بندی زمین بر اساس قانون انجام شود. که منظور همان افراز ملک است. و برای افراز ملک باید با بررسی اسناد و مدارک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام از قطعه زمین مادر کار تقسیم بندی انجام شود. و گزارش آن تهیه شود.

با انجام افراز زمین نقشه یو تی ام از هر قطعه نیز به صورت جداگانه تهیه می شود. که با توجه به مدارک تهیه شده برای جداسازی هر قطعه و اخذ سند تک برگ شش دانگ برای زمین تقسیم شده اقدام و برای هر قطعه پلاک ثبتی جدید صادر می شود. و این در حالی است که سند قدیمی ملک باطل می شود.

افراز و تفکیک زمین بالای 200 متر مربع

زمین مشاعی

زمین های مشاعی به زمین هایی گفته می شود که یک زمین با داشتن سند مادر و پلاک ثبتی دارای چندین مالک است. که در واقع هر کدام به اندازه معین از زمین سهم می برند. هر کدام دارای سند مشاعی هستند. و یا اینکه به صورت قولنامه ای معامله می شود. و در این حالت است که امکان دارد. مالکین این زمین ها دچار مشکل شوند. و یا اینکه قبل از هر گونه اتفاق مالکین قصد جدا کردن زمین ها و صدورسند های جداگانه به صورت شش دانگ را دارند. که بر این اساس باید تقسیم بندی بر اساس قانون انجام شود.

افراز زمین مشاع

افراز زمین مشاع که دارای چندین مالک هستند. و سهم هر نفر در سند مشاعی درج شده است. زمانی که مالکین به اختلاف خورد. و یا قصد تقسیم کردن قانونی زمین خود را داشته باشند. در واقع باید افراز زمین انجام شود. و برای انجام افراز باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود.

انجام افراز زمین مشاع که دارای چند مالک و چند سند به صورت مشاعی است. و باید براساس قانون انجام شود. و این تقسیم بندی که با توجه به قانون و با درخواست مالکین به مراجع قضایی انجام می شود. را افراز می گویند. که انجام این جدا سازی تنها توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می گیرد.

زمین هایی که به صورت مشاعی هستند. معمولا در مساحت های بالا هستند. که هر مالک مالکیت یک قطعه داخل این زمین را دارد. که زمین دارای یک سند مادر و یک پلاک ثبتی است. و زمانیکه مالکین دارای اختلاف یا قصد تقسیم زمین ها را دارند. تا برای هر قطعه سند تک برگ شش دانگ صادر شود. باید به توجه به ابلاغیه قضایی مبنی بر افراز زمین کار به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری سپرده شود.

برای انجام این کار باید در ابتدا متراژ دقیق زمین مادر با توجه به تمام زوایای ملک در نظر گرفته شود. تا با توجه به نقشه عرصه ملک و با توجه به قوانین تقسیم و تعداد مالکین و سهم هر کدام تقسیم بندی زمین انجام شود. و هر قطعه با توجه به موقعیت خود در زمین مادر نقشه یو تی ام تهیه شود. با تهیه نقشه یو تی ام از هر قطعه برای اخذ سند تک برگ و جداسازی با انجام دیوار کشی اقدام شود.

تهیه افراز نامه زمین

ملکی که در انحصار ورثه قرار بگیرد. و وراث قصد افراز زمین را داشته باشند. باید افراز زمین صورت بگیرد. که منظور از افراز زمین همان تقسیم زمین بر اساس روند قانونی است. و با انجام تقسیم تهیه افراز نامه زمین نیز صورت می گیرد. که این افراز نامه توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. تا برای انجام تعیین سهم هر فرد اقدام شود.

تهیه پلان اراضی کشاورزی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

تهیه پلان اراضی کشاورزی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. برای تهیه نقشه ثبتی زمین های کشاورزی عوارض و حدود زمین کشاورزی توسط مهندس نقشه بردار با استفاده از دوربین نقشه برداری برداشت می شود. و به دلیل مهم بودن عوارض و محدوده حدود املاک مجاور در پلان تهیه می شود.

در این نقشه علاوه بر موقعیت زمین، اطلاعات توصیفی مربوط به مالک و زمین مشخص می شود. در پلان اراضی کشاورزی علاوه بر زمین مد نظر زمین های مجاور هم نمایش داده می شود. برای تهیه پلان اراضی کشاورزی به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه فرمایید.

انجام تفکیک عرصه

انجام تفکیک عرصه ملک یعنی تقسیم یک قطعه زمین با مرز های مشخص به قطعات کوچکتر و تعیین مرز بندی های جدید برای هر قطعه از زمین تقسیمی و هم چنین تهیه نقشه یو تی ام از هر قطعه به صورت جداگانه که تعیین کننده موقعیت و مرز های یک قطعه زمین بر روی کره زمین است. و بعد از انجام تفکیک مبرای اخذ سند تک برگ برای هر قطعه زمین با استفاده از این نقشه های یو تی ام با مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی  اقدام کرد.

عرصه ملک منظور زمین ملک است. که دور تا دور آن دارای دیوار کشی بوده و این دیوارکشی تعیین کننده مرز های ملک است. که در سند های مالکیت نیز درج شده است. و برای انجام جانمایی ملک از این ابعاد استفاده می شود. در این بین بعضی از زمین ها که دارای مساحت های بالایی هستند. قصد انجام تفکیک دارند. و می خواهند بر اساس دلخواه زمین را به قطعات کوچکتر تقسیم کنند. که این کار با استفاده از تجهیزات نقشه برداری انجام می شود. و در ابتدا با ترسیم نقشه یو تی ام عرصه ملک و تثبیت مرز بندی ها موقعیت ملک تعیین می شود.

در ادامه با تقسیم بندی زمین به قطعات کوچکتر در سیستم های نرم افزاری و پیاده سازی قطعات بر روی زمین با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و میخ کوبی مرزهای هر قطعه تقسیم زمین انجام می شود. که با تهیه نقشه یو تی ام از هر قطعه مرز های زمین تشکیل و موقعیت دقیق بر روی کره زمین مشخص می شود. و بعد از چاپ نقشه یو تی ام نسبت به اخذ سند تک برگ برای هر قطعه اقدام می شود.

مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری

کارشناسان رسمی دادگستری افرادی قابل اعتماد هستند. که تخصص لازم را برای انجام امور فنی زمین دارند. و مهر و امضا این کارشناسان مورد اعتبار در ادارات و مراجع قضایی است. به طوری که برای انجام امور ملکی در این سازمان ها باید حتما نقشه هایی تهیه شود. که توسط این کارشناسان مهر و امضا شوند.

این کارشناسان در زمینه های مختلف اعم از نقشه برداری ، امور ثبتی ، کشاورزی , معماری و … هستند. که با آزمون های مرتبط دارای حق مهر و امضا و پروانه کارشناسی شده اند.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 4 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *