پیاده سازی چهارگوشه ملک

زمانی که صحبت از حدود و مرزهای ملک باشد. باید تثبیت آن‌ها نیز انجام گیرد. تا از این طریق بتوان حدوحدود ملک خود را مشخص کرد. تا از تجاوز به حریم ملک جلوگیری شود. بهترین راه برای تثبیت حدود ملک پیاده سای چهارگوشه ملک است. که با تهیه نقشه‌های جانمایی ملک و ابزار و تجهیزات دقیق نقشه‌برداری انجام می‌گیرد. معمولاً پیاده‌ سازی چهار گوشه ملک برای اخذ سند تک‌برگ برای ملک انجام می‌گیرد. تا با تثبیت حدود ملک از طرف اداره ثبت امکان به‌هم‌ریختگی مرزهای املاک و تجاوز به حریم ملک انجام شود. این کار در اصطلاح تثبیت حدود ثبتی ملک گفته می‌شود. امروز با ما همراه باشید تا در مورد پیاده سازی چهارگوشه ملک با هم دیگر بحث و گفتگو داشته باشیم

برای انجام پیاده‌سازی چهارگوشه ملک چه کاری باید انجام شود؟

پیاده‌سازی ملک در اصل به معنی تعیین موقعیت حدود و مرزهای ملک بر روی زمین است. تا از طریق این تعیین موقعیت حدود بتوان دیوارکشی ملک را به‌صورت دقیق انجام داد. برای تعیین این مرزها باید شکستگی‌ها و گوشه‌های ملک را در مساحت‌های پایین مشخص کرد. ولی در مساحت‌های بالا و زمین‌های هکتاری باید تعیین موقعیت نقاط به‌صورت هر 50 متر 50 متر تا هر 200 متر به 200 متر انجام گیرد.

برای پیاده‌سازی حدود ملک باید ابتدا موقعیت مرزهای ملک بر اساس سند مشخص گردد. تا این حدود بر روی زمین نیز مشخص گردد. برای تعیین موقعیت حدود ملک بر اساس سند در سیستم مختصات UTM یو تی ام باید جانمایی پلاک ثبتی انجام گیرد. برای انجام این کار باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود.

نحوه تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

برای تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی باید سند ملک خود را که به‌صورت قدیمی منگوله‌دار یا بنچاق است ارائه دهید. تا کارشناس باتوجه‌به پلاک ثبتی ملک که در سند درج شده است. نقشه ثبتی ملک را تهیه و به سیستم مختصات یو تی ام تبدیل کند. تا بر اساس این نقشه ثبتی موقعیت ملک مشخص گردد. نقشه یو تی ام حاصل از این کار موقعیت سندی ملک را بر روی کره زمین نمایش می‌دهد. که هر نقطه از ملک دارای موقعیت مشخص بر اساس سیستم مختصات یو تی ام است.

پیاده سازی چهارگوشه ملک با نقشه جانمایی پلاک ثبتی

بعد از تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی نیاز است. که موقعیت نقاط مشخص شده بر روی زمین نیز تعیین گردد. برای این کار نیاز به جی‌پی‌اس های دقیق دو یا سه فرکانسه است. که در موقعیت ملک باتوجه‌به نقشه تهیه شده موقعیت نقاط تعیین و بر روی زمین مشخص گردد. این نقاط با میخ‌کوبی یا گچ‌ریزی تعیین و با انجام دیوارکشی بر اساس این نقاط مشخص شده تثبیت می‌شوند.

منظور از تحدید حدود ثبتی چیست؟

یکی از مراحل اخذ سند تک‌برگ برای عرصه ملک همین تحدید حدود ثبتی است. تا با حضور مالک و مأمور اداره ثبت به همراه یک نقشه‌برداری و همچنین مجاورین و مأمور شهرداری موقعیت حدود ملک تعیین شود. تا از مشکلات و اختلافات احتمالی بر سر حدود ملک جلوگیری شود.

ازآنجاکه می‌دانید. نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک‌برگ یکی از مدارک مهم به شمار می‌رود. که باید حتماً توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا امور ثبتی تهیه و مهر و امضا شده باشد. تا تثبیت حدود ملک و تحدید حدود ثبتی ملک نیز باتوجه‌به این نقشه یو تی ام انجام گردد.

برای تحدید حدود ثبتی باتوجه‌به قوانین انجام این کار و حضور تمامی افراد موقعیت نقاط مشخص می‌گردد. و میخ‌کوبی یا گچ‌ریزی آن‌ها انجام می‌شود.

برای ارتباط با ما و کسی اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان رسمی دادگستری فعال در شرکت اکسپرت جاستیس در تماس باشید.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *