تهیه نقشه تفکیک آپارتمان برای منطقه 1 تهران

به‌منظور تعیین مساحت واحدهای آپارتمانی مسکونی و تجاری برای انجام معاملات ملکی یا صدور سند تک‌برگ برای هر واحد تفکیک آپارتمان انجام می‌شود. که انجام این کار نیاز به تخصص لازم در زمینه انجام نقشه‌برداری از ساختمان و آشنایی به قانون و مقررات ملی ساختمان دارد. که در تخصص کارشناسان رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا مهندسین عضو نظام‌مهندسی ساختمان می‌باشد. برای معامله املاکی که صدور سند تک‌برگ آن‌ها به‌تعویق‌افتاده است. و هنوز مساحت دقیق ملک مشخص نیست. یا برای پیش‌خریدکردن املاک بهترین راه معامله و تعیین قیمت ملک از طریق تهیه نقشه تفکیک آپارتمان است. امروز در اکسپرت جاستیس می خواهیم در مورد تهیه نقشه تفکیک آپارتمان برای منطقه 1 تهران با هم صحبت کنیم و نگاهی به چالش ها و مواردی که برای تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران نیاز است بیندازیم پس با ما همراه باشید.

منظور از تفکیک آپارتمان چیست؟

تفکیک آپارتمان یکی از امور نقشه‌برداری است. که در داخل هر ساختمان و به‌منظور تعیین مساحت دقیق هر واحد ساختمانی یا مشاعات انجام می‌گیرد. و برای انجام معاملات ملکی و تعیین قیمت ملک مساحت دقیق از واحد موردنیاز است. و هر چقدر این مساحت دقیق‌تر باشد. امکان ضرر و زیان مالی برای طرفین از بین می‌رود.

انجام تفکیک آپارتمان مستلزم آشنایی به قوانین و مقررات ملی ساختمان است. تا بتوان مساحت مورد معامله ملک را به دست آورد. و تمام عوامل تأثیرگذار در تعیین مساحت ملک آشنایی داشت. برای همین مهندسین عضو نظام‌مهندسی ساختمان که صلاحیت انجام تفکیک آپارتمان را دارند. برای ورود به حرفه مهندسان و نظام‌مهندسی با مطالعه کامل این دروس و قبولی در آزمون صلاحیت انجام این امور را پیدا می‌کنند. که برای همین در صورت انجام تفکیک آپارتمان قبل از صدور سند و به‌صورت دلخواه باید به مهندسین عضو نظام‌مهندسی ساختمان یا کارشناسان رسمی دادگستری نقشه‌برداری مراجعه کنید.

همچنین در شهرهای بزرگ و علی‌الخصوص در تهران تفاوت قیمت ملک در مناطق مختلف بسیار زیاد است. باتوجه‌به قیمت بازار ملک در این روزها مساحت دقیق ملک در ارزیابی قیمت ملک تأثیرگذار است. و از طرفی در مناطق شمال تهران و منطقه 1 به دلیل ساخت‌وسازهای تجاری و برج‌سازی‌های متعدد معمولاً صدور سند تک‌برگ برای هر واحد مدت‌زمان طولانی دارد. و برای همین است که تهیه نقشه تفکیک آپارتمان برای منطقه 1 تهران قبل از هر گونه معامله بهترین راه است.

نحوه انجام تفکیک آپارتمان

کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه نقشه تفکیک آپارتمان برای منطقه 1 تهران

برای انجام تفکیک آپارتمان باید در ابتدا توجه داشت. که ملک به‌صورت چهارگوشه مستطیل‌شکل است. یا دارای زوایا و شکستگی‌های متعدد است. تا نحوه انجام تفکیک آپارتمان و انتخاب ابزار مناسب برای این کار مشخص شود.

برای املاکی که به‌صورت چهارگوشه و مستطیل‌شکل هستند. تنها با انجام مترکشی با استفاده از متر لیزری در واحد آپارتمانی کار تفکیک آپارتمان انجام می‌شود. و با حضور کارشناس در محل واحد و انجام اندازه‌گیری دقیق از واحد و درنظرگرفتن دیوارها و ضخامت‌های دیوارها در مرحله بعدی ترسیم نقشه واحد در محیط نرم‌افزاری باتوجه‌به اندازه‌های موجود و قوانین ساختمان انجام می‌گیرد. و در نهایت نقشه تفکیک آپارتمان تهیه و مساحت مورد معامله ملک در آن درج شده است. این نقشه بعد از چاپ در صورت نیاز متقاضی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا مهندس عضو نظام‌مهندسی ساختمان مهر و امضا می‌شود.

اما درصورتی‌که ملک دارای زوایا و شکستگی‌های مختلف باشد. که معمولاً در مجتمع‌های تجاری یا برج‌های شمال تهران به این صورت است. باید علاوه بر متر کشی از واحد برداشت دوربین نیز انجام گیرد. زیرا زوایا ملک در مساحت ملک تأثیرگذار است. و درنظرگرفتن این زوایا تنها با برداشت دوربین‌های دقیق نقشه‌برداری امکان‌پذیر است.

این امور در صورتی با مراجعه به کارشناسان و مهندسین انجام می‌گیرد. که به‌صورت داوطلبانه باشد. و مالک یا متقاضی قصد انجام تفکیک آپارتمان تنها برای واحد خود را داشته باشد. در غیر این صورت زمانی که قصد اخذ سند تک‌برگ برای هر واحد را داشته باشید روال به‌صورت دیگری است.

تفکیک آپارتمان برای اخذ سند تک‌برگ

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان برای منطقه 1 تهران برای اخذ سند

به‌منظور اخذ سند تک‌برگ برای هر واحد نیز نیاز به انجام تفکیک آپارتمان است. اما با این تفاوت که در سند تک‌برگ مراجعین مستقیم به کارشناس مراجعه نمی‌کنند. و برای اخذ سند تک‌برگ باید درخواست سند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک ثبت شود. و در این صورت باید در ابتدا توجه داشت که پایان کار ساختمان موجود هست یا خیر.

اگر ملک فاقد پایان کار و به‌صورت نوساز باشد. با درخواست سند برای هر واحد از طریق دفاتر خدمات الکترونیک به‌نظام مهندسی ارجاع می‌گردد. و مهندس با حضور در ساختمان از تمام مشاعات و قسمت‌های اختصاصی اندازه‌گیری را انجام می‌دهد. و با تهیه نقشه‌های تفکیکی هر طبقه و پردازش‌های لازم بر روی نقشه در سیستم کاداستر صورت‌مجلس تفکیکی تهیه می‌شود. تمام نقشه‌ها با مهر و امضا مهندس با فرمت مدنظر شهرداری به‌صورت فیزیک و سی دی به نظام‌مهندسی ارسال می‌گردد. نظام‌مهندسی با هولوگرام زدن نقشه‌ها و تحویل به متقاضی کار را به شهرداری ارسال می‌کند.

در مرحله بعدی مأمور شهرداری وظیفه بررسی نقشه‌های تهیه شده و تطبیق آن‌ها با محل را دارد. و در صورت تطبیق کامل و پرداخت عوارض و در صورت نیاز خلافی‌ها پایان کار ملک از طرف شهرداری صادر می‌گردد. متقاضی مجدداً پایان کار را برای مهندس ارسال می‌کند. و این سری مهندس نقشه‌هایی با فرمت اداره ثبت که اصطلاحاً a4-port گفته می‌شود. را به همراه مهر و امضا تهیه می‌کند. و باز هم با هولوگرام زدن نقشه‌ها توسط نظام‌مهندسی برای اداره ثبت ارسال می‌شود. تا صدور سند تک‌برگ برای هر واحد صورت گیرد.

اما درصورتی‌که ملک از قبل پایان کار داشته باشد. ارائه پایان کار به دفاتر خدمات الزامی است. در صورت تأیید دیگر نیاز به مراجعه به شهرداری نیست. و با ارجاع کار به نظام‌مهندسی ساختمان کارشناس بعد از بازدید و ترسیم نقشه‌ها فرمت اداره ثبت را در نظر می‌گیرد. و کار نهایی را برای نظام‌مهندسی ارسال می‌کند.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *