تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی

تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی

تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی که به منظور تعیین مرزهای محدوده منابع طبیعی بر روی زمین در طی زمان های مختلف انجام می شود. و برای املاکی که در این محدوده قرار گرفته بودند. و مالک در حال حاضر به اسناد و مدارک آن ها دسترسی پیدا کرده است. کار تفسیر عکس هوایی سال مد نظر انجام می شود. تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه می شود. و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد.

تیپ بندی مراتع با استفاده از عکس هوایی

منظور از تیپ بندی مراتع تقسیم بندی مراتع منطقه به قطعات همگن از لحاظ پوشش گیاهی و یا فرم زمین است. که برای این منظور مطابق ذیل عمل می گردد.

  • عکس های هوایی منطقه با استفاده از نقشه و فتواندکس انتخاب و تهیه می شوند.
  • مرز منطقه طرح یا به عبارت دیگر محدوده طرح روی هر عکس ازعکس های هوایی مشخص میگردد.
  • آماده نمودن عکس جهت دید برجسته
  • مشخص نمودن سطح مفید یا سطح موثر هر عکس
  • آماده کردن عکس هایی هوایی برای کاربا استریسکوپ آئینه دار و در صورت در دسترس نبودن استریکوپ آئینه دار ،برای استریوسکپ جیبی
  • قراردادن یک ورقه سلوفان یاطلق شفاف روی عکس های زوج یا فرد به عبارت دیگر روی عکس های یک در میان.
  • تیپ بندی منطقه طرح مطابق دستورالعمل، منظور از دستور العمل این است. که در موقع تیپ بندی بچه نکاتی و یا پارامترهای باید توجه نمود. آیا  فقط منطقه بر اساس واحد های ژئومرفولوژی یا بر اساس پوشش و یا هر دو طبقه بندی می گردد؟ باید  اضافه  نمود. که افراد مفسر برای تیپ بندی منطقه طرح باید شناسائی کافی از منطقه داشته باشند. و هر چه این آشنائی بیشتر باشد. کار تفسیر راحت تر و سریع تر و کنترل زمینی وقت کمتری خواهد گرفت. اگر شناسایی منطقه  صورت نگرفته باشد. رفتن به منطقه و شناسائی اولیه آن برای مفسر ها لازم و از دو باره کاری و در بیشتر موارد جلوگیری مینماید.
  • کنترل زمینی برای رفع نکات مبهم و کنترل نتیجه تیپ بندی

مدیریت و برنامه ریزی برای اداره مراتع با تفسیر عکس های هوایی

عکس های هوایی در مناطقی که نقشه تپوگرافی با دقت مناسب در دسترس ندارند. میتوانند برای اداره مراتع کاربرد مفیدی داشته باشند. مدیر یک طرح مرتعداری برنامه های خود را مانند مناطقی که باید اصلاح شوند. و یا محصور گردنند. یا در صورت توسعه به طرح اضافه شوند. میتواند بهتر در اختیار دیگران باموزائیک تهیه شده از عکس های هوایی قرار دهد.

طرح اولیه شبکه بندی جاده ،آبیاری و زهکشی با دید برجسته عکس به سادگی امکان پذیر است. با کمک موزائیک عکس های هوایی یک طرح مرتع داری را می توان تقسیم بندی نمود. با استفاده از عکس های هوایی میتوان محدوده کار را در عملیات احیاء مراتع مطالعه و بررسی کرد. و برنامه ریزی برای کنترل و ثبت کارهای انجام شده و تجهیزات مورد نیاز برای کار با مطالعه عکس های هوایی امکان پذیر می باشد. با استفاده از عکس های هوایی حدود یک منطقه را برای حسار کشی می توان تعیین کرد. و با دقت میلی متر قابل اندازه گیری می باشد.

تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای

تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای به منظور ارائه تامین دلیل برای دادگاه برای حل اختلافات ملکی است. که باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری نوشته و مهر و امضا شود. برای ارائه به دادگاه اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

عکس های هوایی و ماهواره ای از طریق سازمان جغرافیایی نیروی مسلح یا سازمان نقشه برداری کشور تهیه می شود. زیرا عکس برداری از سطح زمین از طریق  این دو سازمان انجام می شود. و برای تهیه باید به امور مشتریان سازمان ها مراجعه کرد.

به این صورت که بر اساس درخواست متقاضی دهه های مربوطه را مشخص کرد. و حداقل دو مختصات از محدوده را نیز مشخص می کنیم. بعد از آن با ارائه نامه به سازمان ها درخواست عکس را می دهیم. و بعد از دریافت زوج عکس های هوایی و فایل اسکن عکس ها ابتدا در محیط نرم افزاری با استفاده از اسکن فایل عکس ها موقعیت عکس را با موقعیت فعلی یکی کرد. به صورت سه بعدی عکس نمایش داده می شود. بعد از آن با استفاده از استرسکوپ عکس های هوایی نیز بررسی می شود. و یک تامین دلیل قوی با توجه به اطلاعات به دست آمده نوشته شده است. و برای ارائه به دادگاه استفاده می شود .

اما نکته این جا است. که این تامین دلیل نوشته شده توسط کارشناس رسمی دادگستری باید حتما مهر و امضا شود. و مدارک مربوطه نیز ضمیمه پرونده شود. و برای ارائه به دادگاه اقدام شود. اگر تامین دلیل نوشته شده قوی باش.د در رای دادگاه اثر می گذارد. که این تنها با تجربه زیاد در این زمینه امکان پذیر است.

نحوه تفسیر عکس های هوایی

نحوه تفسیر عکس های هوایی که از این عکس ها برای بررسی تغییرات عوارض زمین در طی سالیان مختلف استفاده می شود. و امروزه یکی از منابع مهم در بحث اختلافات ملکی است. که با بررسی این عکس ها می توان برای حل اختلافات ملکی اقدام کرد. و با تفسیر عکسهای هوایی و تهیه تامین دلیل برای دادگاه که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده است. میتوان برای اثبات ادعای خود اقدام کرد.

عکس های هوایی عکس هایی است. که از ارتفاع از سطح زمین گرفته می شود. و با ثبت این عکسها در سالیان مختلف تغییرات عوارض طبیعی و مصنوعی زمین نیز ثبت می شود. و می توان از این عکس ها برای اثبات ادعای خود در دادگاه های اختلافات ملکی استفاده کرد. که برای تفسیر عکس های هوایی باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. تا با تفسیر دقیق عکس های هوایی و تامین دلیل برای دادگا تهیه شود. و در صورتی این تامین دلیل دارای اعتبار است. که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد.

برای این منظور باید عکس های هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح با توجه به موقعیت مد نظر عکس و سال مد نظر تهیه شود. تا با تهیه زوج عکسهای اسکن و چاپی تفسیر عکس و ساختن مدل سه بعدی عکسها نیز انجام شود. و با انجام بررسی نهایی گزارش یا همان تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه و مهر و امضا شود. و این تامین دلیل در صورتی در دادگاه دارای اعتبار است. که حتما مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی را داشته باشد.

تعیین قیمت تفسیر عکس هوایی

تعیین قیمت تفسیر عکس هوایی به منظور بررسی تغییرات زمین از گذشته تا به حال برای انجام امور قضایی و تهیه تامین دلیل و یا تهیه گزارش جانمایی ملک برای املاکی که در قدیم دارای دیوار کشی بوده است. ولی در حال حاضر تخریب شده اند انجام می شود. که اینکار توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود.

عکس های هوایی منظور عکس هایی است. که از ارتفاع از سطح زمین گرفته می شود. و این عکس ها برای اموری هم چون حل اختلافات ملکی استفاده می شود. برای انجام این کار در ابتدا با توجه به موقعیت مد نظر و سال مد نظر درخواست عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح داده می شود. با تهیه زوج عکس های هوایی به صورت اسکن و چاپی تفسیر عکس هوایی در ابتدا با ژئورفرنس زوج عکس هوایی انجام می شود. در مرحله بعد با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مانند استریسکوپ انجام می شود.

تا درنهایت با بررسی های انجام شده در مورد موضوع مد نظر و نتیجه گیری نهایی گزارش یا همان تامین دلیل برای ارائه به دادگاه تهیه می شود. و این تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور قضایی ملک اقدام کند. از دیگر استفاده های عکس های هوایی انجام جانمایی ملک است که از طریق عکس های هوایی و دیوار کشی های موجود زمین در سال های گذشته انجام می شود. و مرزهای ملک از طریق این دیوارکشی ها مشخص می شود. در نهایت گزارش کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه می شود. و مهر و امضا می شود. و این گزارش به دست متقاضی می رسد.

تفسیر عکس های هوایی کشاورزی

تفسیر عکس هوایی جهت دادگاه

عکسهای هوایی منابع معتبری برای استفاده در دادگاه ها و بررسی تغییرات زمین است. که امروزه بیشترین استفاده را در حل اختلافات ملکی دارد. که یا بر سر مرز های ملک و یا منابع ملی اعلام شدن یک ملک استفاده و بررسی می شود. و به این منظور باید در ابتدا عکس های هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیرو های مسلح با توجه به موقعیت مد نظر و سال مد نظر تهیه شود. تا در ادامه با تفسیر ساختن مدل سه بعدی عکس و بررسی بر روی آن نتیجه گیری انجام در نهایت گزارش تفسیر عکس هوایی یا همان تامین دلیل تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مربوطه مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور قضایی ملک خود اقدام کند.

همان طور که گفته شد اختلافات ملکی عمدتا بر سر مرز های بین دو ملک یا منابع ملی اعلام شدن یک زمین است. که با بررسی مرز های ملک در سالیان گذشته و جانمایی ملک بر روی عکس های هوایی و یا تعیین سابقه احیا زمین که شامل سابقه کشاورزی یا تعیین وجود یا عدم وجود یک بنا در یک دوره خاص است انجام می شود. که از مزایای عکس های هوایی به شمار می رود.

تفسیر عکس های هوایی کشاورزی

تفسیر عکس های هوایی کشاورزی به منظور تعیین زمین احیا شده. از زمین هایی که جزء اراضی ملی هستند انجام می شود. و در نهایت برای تعیین این که زمین احیا شده است. باید یک گزارش توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه و توسط کارشناس مربوطه مهر و امضا شود. تا برای استفاده در دادگاه و اثبات ادعا اعتبار داشته باشد.

عکس های هوایی یکی از منابع معتبر در تعیین تغییرات زمین در زمینه عوارض طبیعی و مصنوعی است. که از این عکس ها در بحث اختلافات ملکی ناشی از تغییر در مرزهای ملک و یا تعیین سابقه احیای زمین است. که منظور از سابقه احیای زمین تعیین این است. و در زمین کشاورزی انجام شده است. یا این که زمین دست نخورده است. که در صورت عدم وجود احیا زمین جزء اراضی ملی به شمار می رود. و در دست دولت است.

از این رو بعضی از زمین هایی که دارای سابقه کشاورزی بوده اند. جزء اراضی ملی حساب شده. و مالک برای باز پس گیری این زمینها از دولت نیاز به اثبات ادعای خود دارد. که این کار از طریق تفسیر عکس های هوایی انجام می شود. و برای انجام این کار باید در ابتدا با توجه به درخواست متقاضی نسبت به موقعیت مد نظر و سال مد نظر نسبت به درخواست عکس هوایی اقدام می شود. بعد از تهیه زوج عکس های هوایی به صورت فایل اسکن شده. و زوج عکس های چاپ شده. تفسیر عکس هوایی اقدام می شود. و بعد از نتیجه گیری نهایی گزارش یا تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه می شود. و به دست متقاضی می رسد تا برای انجام امور قضایی ملک اقدام کند.

بررسی سابقه احیا زمین زراعی

بررسی سابقه احیا زمین زراعی به منظور تشخیص اراضی کشاورزی از اراضی منابع طبیعی است. که با اثبات این موضوع می توان ملک خود را از اراضی ملی پس گرفت. و برای انجام این کار باید تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی انجام می شود. بر اساس بررسی های انجام شده بر روی عکس های هوایی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

زمین های زراعی به دلیل فعالیت های انسانی جزء اموال دولت و اراضی ملی حساب نمی شوند. و این املاک دارای مالک و سند هستند. اما در زمان تعیین اراضی ملی به اشتباه یکسری املاک که در حال زراعت بودند. نیز جزء اراضی ملی اعلام شده اند. و در صورتیکه مالک در حال حاضر قصد پس گرفتن زمین را از دولت داشته باشد. باید با اثبات سابقه احیا زمین در زمان تعیین اراضی ملی اینکار را انجام دهد. و برای اثبات این موضوع باید تفسیر عکس هوایی  توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام شود.

برای تفسیر عکس های هوایی در ابتدا باید عکس های هوایی از طریق سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح با توجه به موقعیت ملک و سال مد نظر تهیه شود. و با تهیه عکس های هوایی و تفسیر و بررسی بر روی عکس های هوایی و در صورت وجود عوارض مبنی بر وجود زراعت گزارش تفسیر عکس هوایی یا همان تامین دلیل تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و بدست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور قضایی ملک و اثبات ادعای مالکیت اقدام کند.

تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی

منابع طبیعی که در هر شهری وجود دارد. قسمت هایی از زمین را تحت اختیار دارد. و از این زمین ها نگه داری می کند. که مرزهای این محدوده نیز از طریق مختصات یو تی ام مشخص شده است. و در طی طرحی که مرزهای منابع طبیعی بر روی زمین مشخص شد. بعضی از زمین ها مالک مشخصی نداشته. و در داخل مرزهای منابع طبیعی قرار گرفته است. و در حال حاضر مالک با داشتن سند مالکیت قصد پس گرفتن زمین را دارد. که برای انجام این کار باید ابتدا مرزهایی از ملک که در سال های گذشته وجود داشته باشد. از طریق تفسیر عکس هوایی مربوط به همان زمان مشخص شود. و در نهایت تامین دلیل قوی برای ارائه به دادگاه تهیه شود. و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود.

برای انجام تفسیر عکس ابتدا باید عکس سال های مد نظر از طریق سازمان جغرافیا نیروهای مسلح یا سازمان نقشه برداری کشور تهیه شود. و بعد از تهیه فایل اسکن شده. زوج عکس ها و زوج عکس های چاپی کار تفسیر عکس و نرم افزار تفسیر شروع می شود. و با ساختن مدل سه بعدی و در نهایت با بررسی بر روی زوج عکس های چاپی تامین دلیل مهر و امضا شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری تهیه می شود.

بررسی سابقه احیا با تفسیر عکس

بررسی سابقه احیا با تفسیر عکس هوایی به منظور تعیین اراضی موات و غیر موات انجام می شود. تا از این طریق بتوان اثبات کرد که در زمانی که زمین جزء اراضی ملی اعلام شده است. زمین دارای نشانه هایی از فعالیت های انسانی می باشد. تا مالکیت آن از تصرف اراضی ملی خارج و به مالک اصلی بازگردانده شود. و با بررسی بر روی عکس های هوایی گزارش تفسیر عکس هوایی نیز تهیه می شود. توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

از تفسیر عکس هوایی برای بررسی تغییرات زمین استفاده می شود. که بررسی سابقه احیا زمین هایی که جزء اراضی ملی اعلام شده اند. نیز استفاده می شود. و از این طریق مالکین این زمین ها می توانند اثبات کنند. که ملکشان جزء اراضی موات نیست. و نباید در تصرف اراضی ملی باشد.

از این جهت است. که برای انجام تفسیر عکس های هوایی باید در ابتدا با توجه سال منابع طبیعی زمین درخواست عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیرو های مسلح داده می شود. با تهیه زوج عکس هوایی تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. و بررسی بر روی عکس های هوایی انجام می شود. با نهایی شدن نتیجه در قالب گزارش تهیه می شود. این گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و چاپ می شود. در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور قضایی ملک و اثبات ادعای مالکیت خود اقدام کند.

بررسی وجود عارضه در عکس

بررسی وجود عارضه در عکس هوایی سنوات گذشته و تهیه گزارش یکی از مدارک مهم برای اثبات ادعای مالکیت ملک می باشد. که باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تفسیر عکس های هوایی انجام شود. و با تشخیص وجود بنا در ملک گزارش تهیه و توسط کارشناس رسمی مربوطه مهر و امضا شود. و به دست متقاضی برسد.

عکس های هوایی یکی از منابع معتبر در بحث ملک و املاک است. که تغییرات در زمین و ملک و املاک را در طی بازه های زمانی مختلف ثبت می کند. و از این طریق می توان به اثبات ادعای مالکیت ملک پرداخت و با اثبات وجود عارضه و یا بنا در ملک در طی سنوات گذشته تعیین کاربری ملک و یا غیر موات بودن زمین مشخص می شود. که تمام این امور تنها با تفسیر عکس های هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری امکان پذیر است.

برای انجام باید در ابتدا عکس های هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیرو های مسلح با توجه به موقعیت ملک و سال مد نظر تهیه شود. و با تهیه عکس های هوایی تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس انجام و با بررسی ها بر روی عکس های هوایی و تشخیص وجود بنا و عارضه در ملک گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و توسط کارشناس رسمی مربوطه مهر و امضا می شود. تا متقاضی با استفاده از این گزارش برای انجام امور قضایی ملک و اثبات ادعای خود در دادگاه اقدام کرد. و مالیکت ملک خود را پس بگیرد.

تفسیر عکس های هوایی منابع طبیعی

اثبات وجود عارضه

اثبات وجود عارضه تنها با تفسیر عکس های هوایی و ماهواره ای امکان پذیر است. و می توان از این طریق از حق خود دفاع کرد. و امور مربوط به اختلافات ملکی که پیش می آید. را حل و فصل کرد. و انجام تفسیر عکس های هوایی توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری امکان پذیر می باشد.

زمانی که بتوان اثبات کرد در زمینی عارضه ای وجود داشته باشد. می توان تشخیص داد. که ملک جزو اراضی دایر است. و این گونه زمین ها نباید در تصرف دولت و اراضی ملی باشند. و زمانی که ملک به اشتباه جزء اراضی بایر و موات اعلام شده باشد. می توان از طریق عکس های هوایی و تفسیر عکس های هوایی این موضوع را اثبات کرد. و زمین خود را پس گرفت.

از دیگر فواید اثبات وجود عارضه در ملک یا وجود بنا در ملک اثبات کاربری ملک است. که اگر در زمینی در قدیم دارای بنا بوده است. و به هر صورتی تخریب یا آوار شده است. و زمین جزء اراضی زراعی شناخته شود. از طریق تفسیر عکس های هوایی که وجود بنا در آن مشخص باشد. می توان کاربری زمین را اثبات کرد. و از آنجا که زمین با کاربری مسکونی دارای ارزش مالی بالاتر است. اثبات این موضوع به نفع مالک می باشد.

در هر حال از علم فتوگرامتری که شامل تفسیر عکس های هوایی است. می توان در زمینه امور مربوط به ملک و املاک حل اختلافات ملکی استفاده کرد. تا بتوان از حقوق خود دفاع کرد.

بررسی وجود بنا با عکس هوایی

بررسی وجود بنا با عکس هوایی به منظور تشخیص سابقه احیا زمین و یا تعیین کاربری زمین انجام می شود. که برای انجام تفسیر عکس های هوایی باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه کرد. تا با توجه به تفسیر عکس های هوایی گزارش مبنی بر وجود بنا تهیه و مهر و امضا شود.

عکسهای هوایی یکی از منابع معتبر در بحث بررسی تغییرات زمین است. که برای اثبات ادعای مالکیت ملک خود و دفاع از حق و حقوق نیز استفاده می شود.

برای این موضوع در ابتدا باید عکس های هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح با توجه به موقعیت ملک و سال مد نظر تهیه شود. تا با توجه به عکس های هوایی، تفسیر و بررسی عکس ها توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام شود. و با توجه به تفسیر و نتیجه نهایی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود. تا متقاضی یا وکیل متقاضی با توجه به این گزارش برای انجام امور قضایی ملک و اثبات ادعای خود اقدام کند.

تفسیر عکس هوایی برای ارائه به دادگاه

تفسیر عکس هوایی برای ارائه به دادگاه توسط کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری انجام می شود. و برای استخراج اطلاعات از یک زمین در سال های دور یک روش منطقی و با دقت استفاده از عکس هوایی آن منطقه می باشد. یک مفسر عکس هوایی این توانایی را دارد. که مشخصات زمین را طبق سابقه آن از عکس هوایی استخراج کند. اکثر این زمین ها سابقه مزروعی دارند. اما بعد ها محصور شده اند. و ساخت و ساز در آنجا انجام شده است. و با استفاده از عکسهای هوایی میتوان این اطلاعات را استخراج و به دادگاه ارائه داد.

عکس های هوایی منظور عکس هایی است. که از ارتفاع از سطح زمین برداشت می شود. و در این عکس ها عوارش زمین ثبت می شود. که می توان از این طریق برای اثبات مالکیت خود یا حل اختلافات ملکی اقدام کرد. که برای این منظور باید عکس هوایی تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تفسیر شود.

برای تهیه عکس هوایی با مراجعه به سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیرو های مسلح با توجه به موقعیت مد نظر و سال مد نظر تهیه و برای تفسیر عکس هوایی به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه می شود. که در نهایت با بررسی ها بر روی عکس های هوایی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود.

گزارش تفسیر نقشه های هوایی

عکس های هوایی منظور عکس هایی است که از ارتفاع از سطح زمین عکسبرداری می شود. و میتوان بر اساس این عکسهای هوایی برای بررسی تغییرات زمین و یا اثبات ادعای مالکیت یک ملک استفاده می شود. برای انجام تفسیر عکس های هوایی باید به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. تا این کار با دقت بالا انجام شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی باید در ابتدا با توجه به موقعیت دقیق ملک و سال مد نظر درخواست عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح مراجعه شود. تا با تهیه زوج عکس های هوایی تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری مربوطه انجام شود.

گزارش تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای به منظور ارائه به ادارات و ارگان های دولتی و قضایی استفاده می شود. و با استفاده از این عکس های هوایی و ماهواره ای و تفسیر و بررسی آن ها می توان مالکیت خود را اثبات کرد. عکس های هوایی و ماهواره ای امروزه بیشترین استفاده را در بحث بررسی تغییرات زمین و اثبات مالکیت ملک را دارند. که با استفاده تفسیر و بررسی عکس هوایی می توان تغییرات در محدوده ملک را تعیین کرد.

کارشناس تفسیر عکس هوایی

کارشناس تفسیر عکس هوایی وظیفه تفسیرعکس هوایی را بر عهده دارد. که مفسر عکس هوایی نامیده می شود. با استفاده از تفسیر عکس هوایی عوارض موجود در منطقه قابل شناسایی می باشد. و نوع کاربری ملک در سال های مربوط مشخص می شود. ممکن است یک زمین در سال های قدیم در اختیار یک شخص به عنوان مالک حقیقی بوده و بعدها بنا به دلایلی مانند فوت ، ورثه و… تحت مالکیت منابع ملی درآمده است .

برای تعیین نوع کاربری قبل از تصرف و تعیین مالکیت به یک مفسر عکس هوایی کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری مراجعه باید کرد. تا با عملیات تفسیر مشخصات لازم از طرف مالک حقیقی به دادگاه ارائه شود.

تامین دلیل برای اختلافات ملکی

تامین دلیل برای اختلافات ملکی که بر سر سابقه زمین و یا مرز بندی های یک ملک اتفاق می افتد تهیه می شود. که باید حتما با بررسی بر روی اسناد و مدارک ملک و همچنین تفسیر عکس هوایی این تامین دلیل تهیه شود. و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود. تا در دادگاه یا ارگان های دولتی دارای اعتبار باشد.

امروزه برای حل اختلافات ملکی در دادگاه دستور به تفسیر عکس هوایی و تهیه گزارش یا همان تامین دلیل داده می شود. تا با بررسی ها بر روی عکس ها سابقه زمین مشخص و یا مرز بندی های ملک تعیین شود. و بر این اساس قاضی مالک واقعی ملک را مشخص کند. و برای این منظور باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. زیرا در نهایت گزارش تفسیر عکس هوایی باید توسط کارشناس رسمی مربوطه مهر و امضا شود. تا اعتبار لازم را برای ارائه به دادگاه داشته باشد.

برای تهیه عکس های هوایی باید به سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح مراجعه شود. تا با توجه به موقعیت ملک و سال مد نظر درخواست عکس هوایی داده شود. با تهیه زوج عکس های هوایی کار تفسیر و بررسی بر روی عکس های هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. در نهایت با بررسی ها و نتیجه گیری نهایی که سابقه احیا یک زمین که جزء اراضی ملی حساب شده است. یا جانمایی دقیق یک ملک را تعیین می کند. تامین دلیل یا گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و در نهایت بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور قضایی مربوط به ملک اقدام کند.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *