تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری

تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری به منظور اخذ جواز ساخت یا انجام امور اداری مربوط به ملک تهیه میشود که با توجه به نیاز شهرداری فرمت مد نظر انتخاب و نسبت به تهیه نقشه اقدام می شود تا در نهایت نقشه یو تی ام چاپ شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود تا دارای اعتبار باشد و این نقشه یو تی ام امروزه از جمله مدارک اصلی و مهم برای هر ملکی به شمار می رود که باید حتما تهیه شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری

نقشه یو تی ام منظور نقشه ای است که موقعیت دقیق ملک را بر روی کره زمین مشخص می کند و این نقشه یو تی ام امروزه از جمله مدارک اصلی و مهم برای هر ملکی به شمار می رود که باید برای انجام امور اداری در سازمان ها و ارگان های دولتی مانند ادارات ثبت و یا شهرداری ها تهیه شود تا روند اداری ملک طی شود و برای تهیه این نقشه یو تی ام باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد برای تهیه نقشه یو تی ام باید ابتدا فرمت مد نظر آن مشخص شود بطور مثال شهرداری برای اخذ جواز ساخت نیاز به نقشه یو تی ام دو خطی با کد های ارتفاعی دارد که با مشخص شدن ای فرمت کارشناس یک بار بر سر ملک حاضر می شود و با برداشت مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک عرصه وضع موجود ملک را مشخص می کند و در ادامه از داخل عرصه و گذرهای موجود کد های ارتفاعی را برداشت کرده و در نقشه درج می کند و این نقشه اختلاف ارتفاع ملک نسبت به گذر های اطراف را مشخص کرده و از این طریق میزان گودبرداری ملک از طرف شهرداری مشخص میشود و بعد از ترسیم نقشه ابعاد سندی بر روی نقشه وضع موجود با رنگ دیگری ترسیم می شود و این ابعاد اختلاف در اندازه ها و میزان رها سازی ملک را مشخص میکند تا با اعمال تغییرات مالک اقدام به ساخت و ساز نماید و در نهایت این نقشه توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

اما فرمت مد نظر این نقشه یو تی ام در شهرداری به شکل نقشه 2000 ام است. و به این منظو که نقشه یو تی ام ترسیم شده باید در نقشه ای که مقیاس 1/2000 ام عوارض یک محدوده را نمایش می دهد. جانمایی شود و این نقشه با درج اطلاعات تکمیلی چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود.

مراحل اخذ جواز ساخت در شهرداری

باتوجه‌به اینکه اخذ جواز ساخت در شهر و هر منطقه با شهر و مناطق دیگر متفاوت است. برای اطلاع از مدارک موردنیاز برای اخذ پروانه ساختمان از شهرداری باید به این سازمان مراجعه کنید. و از مدارک موردنیاز برای انجام این کار اطلاع پیدا کنید. که در تهران روند اخذ جواز ساخت شامل مراحل زیر است:

  • تشکیل پرونده:

در مرحله اول برای اخذ جواز ساخت مالک یا سازنده که وکیل قانونی مالک است. باید درخواست خود را کتباً به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری اعلام کند. و در کنار درخواست کتبی خود باید مدارک موردنیاز برای ارائه به شهرداری برای تشکیل پرونده را ارائه دهد. که این مدارک شامل اصل و کپی سند مالکیت، اصل و کپی شناسنامه و فیش پرداخت عوارض شهرداری سال جاری و سال پیشین است.

  • دستور صدور بازدید از ملک:

در این مرحله زمان بازدید مأمور شهرداری از ملک صادر می‌گردد. که در این مرحله باید نقشه یو تی ام از عرصه ملک که با فرمت مدنظر شهرداری همخوانی داشته باشد. توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا امور ثبتی تهیه شود. تا باتوجه‌به این نقشه ابعاد زمین، موقعیت ملک، عرض‌گذر، و میزان شیب منطقه بررسی شود. در این مرحله تعداد طبقات بنا بر اساس مساحت ملک تعیین می‌گردد.

  • بررسی گزارش مأمور فنی و کاربری ملک:

در شهرهای بزرگ علی‌الخصوص تهران طرح تفصیلی اجرا می‌شود. که بر اساس طرح تفصیلی شهرداری بعضی از املاک در این طرح قرار می‌گیرند و برای درخواست جواز ساخت باید در ابتدا بررسی شود. که آیا ملک در داخل طرح قرار گرفته است؟ و اگر قرار گرفته باشد. تراکم آن چه مقدار است.

  • تهیه دستور نقشه:

بعد از تعیین اطلاعاتی که مربوط به ساختمان می‌شود. دستور تهیه نقشه به مهندس معمار ارجاع داده می‌شود. و این اطلاعات که شامل تعداد طبقات بنا، میزان درصد اشتغال بنا، در صورت اصلاح حدود ملک بر اساس طرح تفصیلی شهرداری مساحت و حدود جدید عرصه ملک، و تعداد پارکینگ و… در تهیه دستور نقشه مؤثر است.

  • پرداخت عوارض شهرداری:

بعد از تأیید نهایی دستور نقشه توسط دفاتر خدمات و رفع ایرادات و مشکلات بر اساس تعداد طبقات و بنای موجود عوارض شهرداری تعیین و پرداخت می‌گردد.

  • صدور پروانه تخریب و نوسازی ملک:

بعد از طی‌کردن مراحل پیش‌نویس جواز ساخت تهیه می‌شود. که مالک یا سازنده موظف هستند. طبق این جواز ساخت‌وساز ملک را انجام دهند. تا در مراحل بعدی برای صدور پایان کار به مشکل نخورند. و اگر خلاف در حین ساخت ملک انجام شود. در صورت تأیید شهرداری تنها جریمه آن در نهایت پرداخت می‌شود. اما اگر از لحاظ تأسیسات یا استحکام بنا دچار مشکل باشد. شهرداری دستور به تخریب می‌دهد.

تهیه نقشه utm برای شهرداری

نحوه تهیه نقشه utm برای شهرداری

همان‌طور که قبلاً گفته شد. برای اخذ جواز ساخت نیاز به تهیه نقشه یو تی ام است. و این نقشه یو تی ام باید شامل تمام اطلاعات مدنظر برای ارائه به شهرداری باشد. در اصل نقشه یو تی ام به نقشه‌ای گفته می‌شود. که موقعیت دقیق قرارگیری ملک را بر روی کره زمین در سیستم مختصات جهانی UTM  نمایش می‌دهد. اما برای تهیه نقشه یو تی ام در شهرداری باید توجه داشت. که این نقشه یو تی ام باید با یکبار برداشت و ترسیم تمام اطلاعات مدنظر را برای شهرداری شامل شود.

  • کدهای ارتفاعی:

تهیه نقشه یو تی ام با کدهای ارتفاعی به‌منظور تعیین شیب منطقه تعیین می‌شوند. که علاوه بر برداشت یو تی ام از گوشه‌ها و مرزهای ملک باید کدهای ارتفاعی از داخل عرصه ملک و گذرهای اطراف در نقشه درج شود. تا شهرداری براین‌اساس میزان گودبرداری ملک را تعیین کند.

  • عرض‌گذر:

یکی از آیتم‌های مهم برای هر شهرداری این است. که ملک از حریم خود خارج نشده باشد. و به عرض‌گذر تجاوزی صورت نگرفته باشد. که در صورت مشاهده تجاوز به حریم گذر باید قبل از ساخت‌وساز حدود ملک خود را اصلاح کند. برای همین باید علاوه بر برداشت عرصه ملک گذرهای اطراف ملک نیز برداشت و در نقشه آورده شود.

  • ترسیم حدود سند:

برای بررسی حدود سند با وضع موجود و تطبیق آن‌ها باید بعد از برداشت وضع موجود ملک و ترسیم آن ابعاد و مساحت سند نیز با رنگ دیگری بر روی نقشه یو تی ام وضع موجود ترسیم گردد. تا از این طریق بتوان تطبیق وضع موجود ملک انجام شود. در مواردی وجود دارد که ملک به حریم گذر تجاوز کرده است. اما طبق این نقشه از حدود خارج نشده است. که در این صورت منشأ مشکل به‌هم‌ریختگی مرزها از املاک هم‌جوار است. و در این صورت شهرداری دستور به تهیه نقشه کادر می‌دهد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از تجهیزات نقشه‌برداری

برای تهیه نقشه یو تی ام از وضع موجود ملک نیاز است. که با استفاده از تجهیزات نقشه‌برداری بر سر ملک کار تهیه نقشه یو تی ام انجام گیرد. برای این منظور باید حدود ملک به‌صورت دقیق مشخص باشد. تا با استفاده از دوربین‌های توتال استیشن لایکا یا جی‌پی‌اس های دقیق بر سر ملک برداشت گوشه‌ها و مرزهای ملک انجام شود.

در مرحله بعدی باید اطلاعات برداشتی با استفاده از دستگاه در محیط نرم‌افزار نقشه‌کشی از جمله اتوکد تخلیه شود. تا باتوجه‌به مختصات ها ترسیم دقیق نقشه ملک انجام شود. لازم به ذکر است که برداشت با استفاده از دوربین‌های نقشه‌برداری به‌صورت محلی می‌باشد. و برای تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از این دستگاه نیاز به تبدیل مختصات با جانمایی نقشه ترسیم شده در نقشه 2000 ام است.

نقشه utm جواز شهرداری

نقشه یو تی ام منظور نقشه ای است که موقعیت دقیق ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد و این نقشه یو تی ام امروزه یکی از مدارک اصلی و مهم برای هر ملکی به شمار می رود و برای اخذ جواز ساخت و ساز از شهرداری نیز باید نقشه یو تی ام تهیه شود که با فرمت و دقت مد نظر سازمان همخوانی داشته باشد و همچنین توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد تا اعتبار لازم را برای انجام امور اداری ملک در شهرداری داشته باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری باید در ابتدا فرمت مد نظر مشخص شود تا با توجه به فرمت مد نظر شهرداری اقدام به تهیه نقشه یو تی ام شود و برای تهیه این نقشه یو تی ام باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت شود تا با توجه به برداشت مختصات انجام شده ترسیم نقشه ملک انجام و در نهایت موقعیت ملک در سیستم مختصات یو تی ام مشخص شود و در صورت درخواست نقشه با کد ارتفاعی از شهرداری کد های ارتفاعی از داخل عرصه و گذر های اطراف برداشت میشود و با درج این کد های ارتفاعی از داخل عرصه میزان اختلاف ارتفاع مشخص و میزان گود برداری ملک نیز تعیین میشود و با نهایی شدن فرمت مد نظر نقشه یو تی ام چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود و به دست متقاضی میرسد تا برای انجام امور اداری و اخذ جواز ساخت اقدام کند.

فرمت نقشه UTM برای اخذ جواز ساخت شهرداری

زمانی که برای جواز ساخت در شهرداری شما نقشه یو تی ام تهیه می‌کنید. باید نقشه‌ای باشد که بتوان بر اساس آن تمام زوایا و عوامل ملک را مورد بررسی قرار دهد. برای همین منظور باید در زمان نقشه‌برداری از ملک گذرهای اطراف، و کدهای ارتفاعی از داخل عرصه ملک نیز برداشت گردد. و با درج در نقشه تمام عوامل تأثیرگذار در ساخت ملک از طرف شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام باید باتوجه‌به رعایت حدود و مرزهای ملک با استفاده از دوربین نقشه برداری لایکا یا جی پی اس های دقیق دو یا سه فرکانسه برداشت حریم و مرز های ملک انجام شود. و علاوه بر آن گذر های اطراف نیز برداشت و در نقشه ترسیم گردد. همچنین با استفاده از جی پی اس های دقیق کد های ارتفاعی از داخل عرصه و گذر های اطراف برداشت شود. و با درج در نقشه شیب منطقه تعیین گردد.

علاوه بر این نقشه ترسیم شده باید ابعاد سند نیز مورد بررسی قرار گیرد. برای همین منظور باید ابعاد و اندازه‌های سند نیز با رنگ دیگری بر روی نقشه وضع موجود که برداشت شده است. ترسیم می‌گردد. تا بتوان ابعاد ملک را از لحاظ رعایت سند با وضع موجود مورد بررسی قرار دهد.

تهیه نقشه UTM برای اخذ جواز ساخت شهرداری

نقشه کادر چیست؟

زمانی که شهرداری از شما درخواست نقشه کادر داشته باشد. در این صورت ملک شما باتوجه‌به رعایت دقیق مرزهای خود به حریم گذر تجاوز دارد. که این نشانگر این است که یکی از املاک هم‌جوار و هم ردیف ملک باعث به‌هم‌ریختگی مرزهای بین املاک شده است. برای همین باید نقشه کادر تهیه شود. منظور از نقشه کادر نقشه‌ای است، که از گذر تا گذر وضع موجود تمام املاک برداشت شده باشد. تا با ترسیم نقشه و بررسی قطعات با حدود ثبتی منشأ اختلاف مشخص گردد.

برای همین باید علاوه بر برداشت نقشه یو تی ام ملک خود از کلیه املاک هم‌جوار از گذر تا گذر نیز برداشت انجام شود. و ترسیم نقشه ملک صورت گیرد.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه‌برداری چه کسی است؟ (  کارشناس تهیه نقشه UTM برای اخذ جواز ساخت شهرداری )

کارشناس رسمی دادگستری فردی است. که دارای صلاحیت لازم برای ارائه نظر خود در باب نظریات فنی برای قوه قضاییه یا مراکز دولتی را دارد. که این افراد باتوجه‌به تحصیلات دانشگاهی خود و پس گذراندن دوره مدنظر در آزمون قوه قضاییه شرکت کرده‌اند. و با کسب امتیاز لازم و قبولی در آزمون صلاحیت لازم را در رشته مدنظر پیدا می‌کنند. کارشناسان رسمی دادگستری نقشه‌برداری افرادی هستند. که در رشته نقشه‌برداری تحصیل کرده‌اند. و در آزمون قوه قضاییه در رشته نقشه‌برداری دارای شماره پروانه شده‌اند. که این افراد با کسب صلاحیت‌های لازم حق مهر و امضا نقشه‌های یو تی ام و تفسیر عکس‌های هوایی را دارند. کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی نیز افرادی هستند. که در رشته نقشه‌برداری تحصیل کردند. با این تفاوت که در آزمون قبولی امور ثبتی را دارند. و شماره پروانه امور ثبتی را دارند. که این افراد حق مهر و امضا نقشه‌های یو تی ام، نقشه‌های جانمایی ملک را دارند. برای ارتیاط با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی سند ( نقشه UTM شهرداری برای پلاک ثبتی )

در نقشه دوخطی برای تعیین حدود ثبتی ملک دو راه وجود دارد:

اول اینکه از طریق سند و حدود اربعه سند ترسیم نقشه دوخطی انجام گیرد. اما در این حالت امکان درج پلاک ثبتی در نقشه نیست. زیرا کارشناس باید از تطبیق موقعیت دقیق سند با وضع موجود مطمئن باشد. تا پلاک ثبتی در نقشه درج شود.

دومین راه اینکه جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و نقشه یو تی ام حاصل از جانمایی پلاک ثبتی با نقشه یو تی ام وضع موجود تطبیق داده شود. برای این کار باید باتوجه‌به سند قدیمی ملک و پلاک ثبتی آن نقشه ثبتی ملک تهیه شود. و باتوجه‌به نقشه ثبتی نقشه یو تی ام سند تهیه شود. برای تهیه این نقشه باید حتماً به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه کنید. زیرا تخصص لازم در این زمینه و دسترسی به اطلاعات ثبتی تنها از عهده کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی برمی‌آید.

تهیه نقشه UTM برای شهرداری با اکسپرت جاستیس

برای ارتباط با کارشناسان دادگستری اکسپرت جاستیس در خصوص تهیه نقشه یو تی ام شهرداری و دیگر مواردی که ممکن است سوال یا ابهامی برای شما پیش آمده باشد می توانید از طریق شماره تلفن های ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در تمام روز های هفته آماده خدمت رسانی و مشاوره به شما عزیزان می باشند.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *