امور ثبتی مربوط به ملک که شامل اخذ سند تک برگ برای املاک یا اخذ جواز ساخت می
شود و انجام این امور زمان بر و نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و سازمانهای دولتی مانند
ادارات ثبت یا شهرداریها دارد که نیاز به داشتن اطلاعات کافی از روند اداری و مدارک مورد
نیاز دارد تا انجام این امور با سرعت بالاتری انجام شود و به همین دلیل بهتر است که انجام
این امور را به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرده تا روند اداری
ملک با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.
امور ثبتی مربوط به ملک
برای اخذ سند تک برگ برای ملک باید با انجام امور اداری ملک و همچنین تهیه نقشه یو تی
ام ملک روند اداری مربوطه را با تشکیل پرونده در اداره ثبت مربوطه انجام داد و همچنین برای
اخذ جواز ساخت نیز باید در ابتدا نقشه های یو تی ام با فرمت مد نظر شهرداری تهیه شود
تا با توجه به نقشه ها و مدارک تهیه شده روند اداری ملک در شهرداری منطقه مربوطه طی
شود که برای انجام سریعتر این امور بدون مراجعه به ادارات بهتر است کار را به کارشناسان
رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و یا وکلای پایه 1 دادگستری سپرده تا روند
اداری مللک را تا اتمام انجام دهند.
برای تهیه نقشه یو تی ام که یکی از مدارک اصلی و مهم برای انجام امور ثبتی مربوط به ملک
باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های
ملک برداشت شود و با توجه به مختصات های برداشت شده ترسیم نقشه ملک انجام می
شود و این نقشه موقعیت دقیق قرار گیری ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد و این
نقشه یو تی ام بعد از نهایی شدن چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری
با امور ثبتی مهر و امضا می شود.
رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی
بدون دیدگاه