نقشه UTM منطقه 1 تهران

نقشه UTM منطقه 1 تهران

نقشه UTM برای انجام امور اداری ملک مانند اخذ سند تک برگ برای ملک و یا اخذ جواز ساخت از طرف شهرداری درخواست می شود. که این نقشه یو تی ام باید با فرمت و دقت مد نظر سازمان همخوانی داشته باشد. و همچنین توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد. تا اعتبار لازم را برای انجام امور اداری داشته باشد. که برای تهیه نقشه یو تی ام و اطلاع از قیمت های آن در منطقه 1 تا 22 تهران با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام منظور نقشه ای است که موقعیت دقیق یک ملک یا زمین را بر روی کره زمین نمایش می دهد. و این نقشه یو تی ام یکی از مدارک اصلی و مهم برای انجام امور اداری و ثبتی به شمار می رود. که باید حتما تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد. تا اعتبار لازم را برای ارائه به شهرداری یا ثبت داشته باشد.

این نقشه یو تی ام برگرفته از سیستم مختصات جهانی یو تی ام است. که بر اساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی کره زمین دارای یک مختصات جداگانه است. و با استفاده از ارتباط با ماهواره ها می توان این نقاط را برداشت کرد.

روش تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت شود. تا با توجه به مختصات های برداشت ترسیم نقشه یو تی ام ملک انجام شود. و در نهایت نقشه ای از ملک به دست می آید. که موقعیت دقیق قرارگیری ملک با رعایت مرزها را بر روی کره زمین نمایش می دهد. و این نقشه یو تی ام بعد از درج مختصات های یو تی ام در نقشه و انجام کارتوگرافی چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور اداری ملک اقدام کند.

تهیه این نقشه یو تی ام از عرصه ملک انجام می گیرد. و منظور از عرصه ملک زمینی است. که برای ملک در سند تعریف شده است. و دور تا دور این زمین محصور شده است. تا مرز ها را نمایش دهد. و امروزه به دلیل روند سیستمی کار ادارات از جمله مدارک مهم برای ملک به شمار می رود. و مورد استفاده اداره ثبت و شهرداری قرار گرفته است.

نقشه یو تی ام در اداره ثبت

این نقشه یو تی ام امروزه جزء مدارک اصلی و مهم است. به طوری که برای اخذ سند تک برگ برای ملک نیز باید حتما نقشه یو تی ام تهیه شود. تا با ثبت موقعیت ملک در سیستم کاداستر کشور سند تک برگ برای ملک صادر شود. تا از طریق این نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک حاصل گردد. که شامل موقعیت ملک، مساحت با در نظر گرفتن زوایای ملک که به صورت دقیق است. و حدود و مرز های ملک است. که تمام در سیستم کاداستر کشور ثبت می گردد.

هر ملک باید بر اساس سند دقیقا حدود و مرز های ملک خود را مشخص کند. و زمانی که برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ به اداره ثبت مراجعه می کند. باید نقشه یو تی ام وضع موجود ملک را تهیه کند. و اداره ثبت با بررسی این نقشه با ابعاد سند، مشخص می کند. که ملک حدود خود را رعایت کرده است یا خیر. برای همین منظور اگر حدود وضع موجود ملک با سند مغایر باشد. دستور به تهیه نقشه یو تی ام دو خطی داده می شود.

نقشه یو تی ام دو خطی چیست؟

این فرمت از نقشه یو تی ام برای بررسی حدود ملک بر اساس وضع موجود با سند تهیه می شود. و برای همین منظور باید در ابتدا نقشه برداری وضع موجود ملک انجام شود. تا با ترسیم ابعاد سند بر روی نقشه وضع موجود با رنگ دیگر بتوان. حدود ملک را با جهت های تعیین شده بررسی کرد.

نقشه UTM منطقه 1 تهران

نقشه یو تی ام در شهرداری

شهرداری نیز یکی از ارگان هایی است. که با ملک و املاک سر و کار دارد. و وظیفه صدور جواز ساخت برای املاک را دارد. که برای این جواز ساخت باید نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. که بتوان ملک را از تمام زوایا بررسی کرد. تا بعد از انجام ساخت ملک به مشکل برنخورد.

برای همین باید برای تهیه نقشه یو تی ام شهرداری، علاوه بر تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود ملک کد های ارتفاعی ، عرض گذر نیز برداشت گردد. و در نقشه ترسیم گردد. که هر کدام فرمت جداگانه ای از نقشه یو تی ام را تعیین می کند.

  • نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

این نقشه یو تی ام به منظور تعیین میزان گودبرداری ملک تهیه می شود. و با درج کد های ارتفاعی از داخل عرصه و گذر های اطراف بر روی ملک می توان میزان شیب منطقه را تعیین کرد. که از طرف شهرداری تعیین می گردد.

  • درج عرض گذر در نقشه

رعایت حریم گذر یکی از مسائل مهم در شهرداری ها است. که باید به صورت دقیق رعایت گردد. و در نقشه ای که برای شهرداری تهیه می شود. باید گذر نیز برداشت و عرض گذر رج گردد. تا اگر ملک حریم گذر را رعایت نکرده باشد. با توجه به تهیه نقشه دو خطی علت مشخص شود. و دستور به اصلاح مرز های ملک داده شود.

  • نقشه یو تی ام دو خطی

همان طور که گفته شد. نقشه دو خطی به منظور بررسی حدود ملک تهیه می شود. و این زمانی مورد توجه قرار می گیرد. که ملک به حریم گذر تجاوز کرده باشد. و اگر در نقشه دو خطی مشخص گردد. که ملک حریم خود را به طور کامل رعایت کرده است. شهرداری دستور به تهیه نقشه کارد می دهد.

نقشه کادر چیست؟

این نقشه کادر نیز یکی از فرمت های دیگر نقشه یو تی ام است. که علاوه بر تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود عرصه مد نظر ، نقشه عرصه های املاک از ابتدای گذر تا انتهای گذر نیز برداشت می شود. و با ترسیم نقشه هر عرصه با ابعاد سند بررسی می گردد. و اگر اسناد املاک در دسترس نباشد. باید نقشه ثبتی ملک تهیه شود. و با تطبیق این نقشه ثبتی با نقشه وضع موجود علت بهم ریختگی مرز های املاک و تجاوز به حریم گذر بررسی گردد.

نقشه UTM منطقه 1 تهران

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *