درخواست نقشه تفکیکی آپارتمان

به‌منظور تعیین مساحت آپارتمان برای خرید  فروش ملک یا صدور سند تک‌برگ و پایان کار باید تفکیک آپارتمان انجام شود. تا باتوجه‌به انجام کار دقیق نقشه‌برداری از واحد آپارتمانی مساحت دقیق واحد حاصل شود. و برای انجام معامله‌ای مطمئن نیاز به اطلاع از مساحت دقیق ملک می‌باشد. که انجام این کار در دو حالت و با دو روش متفاوت انجام می‌گیرد. اول برای تعیین مساحت واحد آپارتمانی به‌منظور انجام معاملات ملکی برای املاک فاقد سند تک‌برگ یا در حال ساخت و دوم برای صدور سند تک‌برگ برای هر واحد. با ما در اکسپرت جاستیس همراه باشید تا با چکونگی و نحوه درخواست نقشه تفکیکی آپارتمان بیشتر آشنا شویم.

انجام تفکیک آپارتمان برای املاک فاقد سند تک‌برگ

درخواست نقشه تفکیکی آپارتمان برای املاک فاقد سند

در قدیم برای تعیین مساحت واحدهای آپارتمانی تنها در پشت‌بام متر کشی و ترسیم نقشه انجام می‌شد. که این موضوع باعث کم یا زیادشدن مساحت آپارتمان‌ها بود. و هنوز هم املاکی وجود دارند که باتوجه‌به این مساحت‌ها و سندهای قدیمی یا بنچاق و قولنامه معامله می‌شوند. یا اینکه باتوجه‌به مساحت واحد بر اساس جواز ساخت معامله انجام می‌گیرد. که با انجام تفکیک آپارتمان متوجه مغایرت بین مساحت واحد در نقشه تفکیک آپارتمان و مساحت درج شده در سند یا بنچاق می‌شوند.

برای همین است که در معامله املاک قدیمی بهترین راه انجام تفکیک آپارتمان است. تا به مساحت دقیق واحد دسترسی پیدا شود. یا اینکه درخواست سند تک‌برگ برای املاک قدیمی داده شود. اما به دلیل طی‌کردن روند اخذ سند تک‌برگ امکان معامله سریع ملک از بین می‌رود. برای همین بهترین راه مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا امور ثبتی برای انجام تفکیک آپارتمان به‌صورت داوطلبانه است.

برای انجام تفکیک آپارتمان از این املاک کارشناس با حضور در واحد آپارتمانی و با استفاده از متر لیزری متر کشی واحد را انجام می‌دهد. و باتوجه‌به اندازه‌ها و قانون و مقررات ملی ساختمان تعیین مساحت واحد آپارتمانی را انجام می‌دهد. که طبق نقشه ترسیم شده در نرم‌افزار اتوکد انجام می‌گیرد. و این نقشه در نهایت بعد از چاپ به دست متقاضی می‌رسد. و در صورت نیاز متقاضی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می‌شود.

انجام تفکیک آپارتمان برای املاک پیش‌فروش شده

درخواست نقشه تفکیکی آپارتمان برای پیش خرید

درصورتی‌که شما قصد خرید ملکی را دارید. که به‌صورت پیش‌فروش است. قولنامه بین شما و سازنده یا مالک بر اساس مساحت جواز ساخت نوشته می‌شود. که این مساحت در حین ساخت تغییر می‌کند. و امکان کم یا زیادشدن این مساحت وجود دارد. برای همین بهترین راه درخواست نقشه تفکیکی آپارتمان برای پیش خرید به‌صورت داوطلبانه قبل از تسویه نهایی است. که برای انجام تفکیک آپارتمان در این موارد باید زمانی به کارشناس مراجعه کنید. که دیوارکشی‌ها و تفکیک فضاهای واحدها انجام‌گرفته باشد. تا بتوان مساحت دقیق واحد را باتوجه‌به قوانین ساختمان تعیین کرد. که این نقشه همان نقشه مورد معامله ملک می‌باشد.

درخواست نقشه تفکیکی آپارتمان

روش اخذ سند تک‌برگ برای هر واحد آپارتمان

زمانی که هدف اخذ سند تک‌برگ برای هر واحد باشد. باید توجه داشت که پایان کار ملک صادر شده است یا خیر.

  • سند تک‌برگ واحد آپارتمانی برای املاک فاقد پایان کار

زمانی که ملک نوساز باشد. فاقد پایان کار است. یا اینکه املاکی که بعد از ساخت تفکیک نکرده باشند. معمولاً پایان کار ملک را نیز از شهرداری نگرفته‌اند. که برای این املاک نیاز است. در ابتدا درخواست پایان کار ساختمان در دفاتر خدمات الکترونیک داده شود. تا باتوجه‌به روند کار در ابتدا وضعیت ساختمان از طرف شهرداری بررسی گردد.

برای اخذ پایان کار ساختمان باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری مستقر در محل ملک درخواست پایان کار ملک را با ارائه مدارک موردنیاز ثبت کرد. تا با ارجاع کار از شهرداری به نظام مهندسی، مهندس دارای صلاحیت تفکیک آپارتمان انتخاب می‌شود. و با حضور مهندس بر سر ملک تمام مشاعات و واحدها در تمام طبقات بررسی و اندازه‌گیری می‌شود. تا باتوجه‌به ترسیم نقشه‌های ملک و پردازش‌های لازم، نقشه‌ها با فرمت مدنظر شهرداری به نظام مهندسی ارسال گردد. و با نصب هولوگرام نظام‌مهندسی بر روی نقشه‌ها متقاضی نقشه‌ها و سی دی را به شهرداری می‌برد. تا با حضور مأمور شهرداری بر سر ملک و تأیید نقشه‌ها و در صورت نیاز پرداخت جریمه‌های مربوطه پایان کار ملک صادر گردد.

  • سند تک‌برگ واحد آپارتمانی برای املاک دارای پایان کار

درصورتی‌که ملک پایان کار ملک خود را اخذ کرده باشد. و مدت زیادی از اخذ پایان کار گذشته باشد. باید باتوجه‌به ارائه پایان کار به دفاتر خدمات و تأیید پایان کار از طرف دفتر خدمات درخواست سند تک‌برگ بدهد. که در این صورت مهندس نظام‌مهندسی بر سر ملک حاضر می‌شود. و با تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان با فرمت اداره ثبت متقاضی مستقیماً بعد از تحویل نقشه‌ها از طرف نظام‌مهندسی به اداره ثبت مراجعه می‌کند. و سند تک‌برگ هر واحد صادر می‌شود.

در مواردی هم که ملک به‌صورت نوساز است. و متقاضی پایان کار ملک را از شهرداری دریافت می‌کند. باید مجدداً به همان مهندسی که کار تفکیک را انجام داده مراجعه کند. و مهندس باتوجه‌به پایان کار ملک نقشه‌های با فرمت اداره ثبت را تهیه و برای نظام‌مهندسی ارسال می‌کند. در اصل اگر کار پایان کار و سند شما به‌صورت متداول انجام گیرد. دیگر نیازی به درخواست مجدد برای سند تک‌برگ نیست.

برای ارتباط با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس برای بررسی درخواست نقشه تفکیکی آپارتمان و دیگر دعاوی و مشکلات ملکی می توانید با شماره تلفن های ما در تماس باشید.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *