وظایف کارشناس امورثبتی
وظایف کارشناس امور ثبتی شامل مراحل زیر میباشد.
-آشنا بودن با قانون ثبت اسناد و املاک
-آشنا بودن با آیین نامه قانون ثبت اسناد و املاک
-عمل کردن به اجرای بخشنامه های ثبتی
-آشنا بودن با آگهی نوبتی و تحدیدی
-انجام عملیات ثبتی
صدورسند مالکیت،اجرای ماده45،اجرای ماده 149الحاقی قانون ثبت،اصلاح حدبه کوچه،
افرازاملاک،ابطال سند مالکیت المثنی، اجرای احکام افراز،تزاحم و تعارض،روش بازداشت
املاک جاری،روش بازداشت سرقفلی ، تبدیل اسنادمالکیت مشاعی به یک سند ، تجمیع
حدود املاک، روش تحدید حدودعمومی ،تشکیل پرونده المثنی برای املاک فرعی مجزی
شده ،تشکیل پرونده ثبتی المثنی ،تعویض اسناد مالکیت غیرقابل استفاده،تفکیک املاک،
صدورسندمالکیت اعیانی ،رسیدگی به اعتراض آگهی های موضوع ماده 16 ،روش بررسی
ادعای اشخاص،رفع بازداشت املاک بازداشت شده ،صدورسندمالکیت اعیانی ،صدور سند
مالکیت المثنی ، ضمیمه کردن دفترچه انتقالات ، وصول و ضبط خلاصه معاملات،تهیه و
انتشارآگهی تحدید حدود اختصاصی، تهیه پاسخ استعلام املاک جاری و…
-آشنا بودن با دعاوی و اشتباهات ثبتی
دعاوی مرتبط با ثبت املاک ، اعتراض به ثبت اصل ملک، حق اعتراض به ثبت ، شرایط
دادخواست اعتراض به ثبت،اثرفوت و حجرمعترض درثبت،اعتراض به تحدید حدود،حق
اعتراض به تحدید حدود و…
-آشنایی با قوانین و مقرارت
اصولی ازقانون اساسی ، موادی ازقانون مدنی، موادی ازقانون مجازات اسلامی ، موادی
ازقانون شهرداری هاو…
-انجام نقشه برداری دقیق
واحد های طول ، مساحت ، مساحی ، تهیه نقشه زمین با مشخص شدن موقعیت ،
مساحت و حدود اربعه ،و دیگر
-انجام تفکیک و افراز
عملیات تفکیک زمین ،ضوابط و مقرارات تفکیک، آیین نامه تفکیک اراضی ، روش
افراززمین، تفاوت تفکیک و افراز،
-مباحث ثبتی
-مباحث کارشناسی
ارجاع به کارشناسی ، رجوع به کارشناسی ، قرار کارشناسی دادگاه ، ارزیابی اموال
غیرمنقول ،اعتراض به ارزیابی ، و…
بدون دیدگاه