کد صفر صفر ساختمان

کد صفر صفر ساختمان منظور کنترل میزان گود برداری انجام شده است. که از طریق تعیین یک نقطه در زمین با کد صفر صفر و کنترل نقاط دیگر با توجه به این نقطه انجام می شود. این یکی مراحل ساخت و ساز است. که بعد از انجام گودبرداری ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و با استفاده از تجهیزات نقشه برداری انجام می شود.

گود برداری ملک یکی از موضوعات مهم در بحث ساخت و ساز است. که از ابتدا با تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی میزان این گود برداری توسط شهرداری تعیین می شود. و بعد از انجام نیز مجددا باید کنترل شود. تا با تایید میزان انجام شده روند ساخت و ساز ادامه یابد. که برای کنترل میزان گود برداری با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک یک نقطه به عنوان کد صفر صفر تعیین می شود. که معمولا این نقشه در کنار درب ورودی تعیین می شود. و نقاط دیگر با توجه به این نقشه کنترل می شود. که در این جا سه حالت ممکن است اتفاق بیافتد:

اول این که میزان گود برداری انجام شده بیشتر از میزان تعیین شده است. که در این صورت باید میزان اضافی باید با سنگ و خاک پر شود.

در حالت دیگر این است که میزان گودبرداری انجام شده با میزان تعیین شده مطابقت دارد. که در این حالت مالک و یا سازنده به ادامه روند ساخت و ساز می پردازد. و اما در حالت دیگر میزان گود برداری انجام شده کمتر از میزان تعیین شده انجام شده است. که در این حالت مالک باید مجددا اقدام به خاک برداری کند.

در حالت اول و سوم بعد از انجام مجددا باید کنترل انجام شود. تا با تایید نهایی روند کار ساخت و ساز ادامه پیدا کند.

تعیین بر و کف

تعیین بر و کف ملک به منظور تعیین میزان گود برداری ملک انجام می شود. این کار با تهیه یک نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی با مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. و میزان گودبرداری توسط شهرداری تعیین می شود.

تعیین بر و کف ملک منظور تعیین میزان اختلاف ارتفاع عرصه ملک نسبت به گذرهای اطراف است. که برای تعیین میزان گود برداری ملک استفاده می شود. و با تهیه یک نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی میزان گود برداری ملک تعیین می شود. برای تهیه این نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی که یکی از نقشه های مد نظر شهرداری است. باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری علاوه بر مختصات های یو تی ام دو بعدی مختصات ها با کد ارتفاعی نیز داخل عرصه ملک و گذرهای اطراف نیز تعیین می شود.

و در نقشه نیز درج می شود. تا میزان اختلاف ارتفاعی سطح عرصه ملک نسبت به گذر های اطراف تعیین شود. و در صورت وجود عوارض طبیعی و مصنوعی داخل و اطراف عرصه مانند چاه ها و قنات و … در نقشه درج می شود. و این نقشه بعد از انجام کارتوگرافی چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور اداری و تعیین میزان گود برداری ملک توسط شهرداری اقدام کند.

تعیین بر و کف ساختمان

تعیین بر و کف ساختمان به منظور تعیین میزان گود برداری برای ساخت یک ساختمان به کار می رود. که این کار با استفاده از تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی انجام می شود. و این نقشه توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و با توجه به این نقشه میزان گود برداری توسط شهرداری تعیین می شود.

بر و کف ملک منظور تعیین موقعیت عرصه ملک نسبت به گذر های اطراف و هم چنین تعیین میزان اختلاف ارتفاع عرصه ملک نسبت به گذر های اطراف است. که از طریق تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی تعیین می شود. و برای تهیه این نقشه با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت می شود. پبعد از انجام برداشت مختصات یو تی ام دو بعدی نقاط ارتفاعی نیز در داخل عرصه ملک و گذر های اطراف تعیین می شود.

بعد از تخلیه اطلاعات در سیستم نرم افزاری ترسیم نقشه ملک انجام می شود. پکد های ارتفاعی نیز در نقشه درج می شود. و در نهایت بعد از انجام کارتوگرافی نقشه چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور اداری در شهرداری اقدام کند.

این نقشه به منظور تعیین میزان گود برداری ملک تهیه شده است. و بعد از تعیین این میزان توسط شهرداری مالک یا سازنده نسبت به انجام گود برداری ملک اقدام می کند. و بعد از انجام نهایی مجددا این میزان باید کنترل شود. که این کار با توجه به نقشه و کد صفر صفر این کار انجام می شود. و در صورت تایید انجام صحیح این کار ادامه روند ساخت و ساز انجام می شود.

اجرای بر و کف ملک

اجرای بر و کف ملک که برای انجام ساخت و ساز یک ملک باید حتما یک نقشه توپوگرافی از عرصه ملک تهیه شود. و ارتفاع از عرصه ملک را نسبت به سطح خیابان های اطراف ملک تعیین می کند. و این نقشه برای گرفتن پروانه ساخت از طرف شهرداری درخواست می شود. که منظور تهیه نقشه یو تی ام 2000 ام از منطقه است. که ارتفاع عرصه را نیز تعیین کرده است. و این نقشه توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

در بحث ساخت و ساز هر عرصه نیاز به گود برداری است. که برای در ابتدا باید جواز ساخت از طرف شهرداری صادر شود. برای تهیه این جواز نیاز به یک نقشه یو تی ام است. که باید اختلاف ارتفاع عرصه را نسبت به سطح خیابان یا کوچه تعیین کند. که معمولا در مناطق شمال شهر تهران این اختلاف ارتفاع بیشتر است. و برای تعیین میزان گود برداری شهرداری درخواست یک نقشه یو تی ام 2000 ام را می دهد. که توپوگرافی منطقه را نمایش می دهد. و بر اساس این نقشه که در آن علاوه بر مختصات های یو تی ام دو بعدی ارتفاع و یا بعد سوم نیز شهرداری میزان گود برداری را اعلام می کند.

برای تهیه این نقشه باید در ابتدا با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل عرصه مختصات های مورد نیاز را برداشت کرده است. و در نهایت با توجه به این مختصات ها ترسیم انجام و توپوگرافی منطقه نیز ترسیم می شود. و در نهایت این نقشه، در نقشه 1/2000 ام محدوده جانمایی می شود.

بر و کف شهرداری اطراف تهران

بر و کف شهرداری اطراف تهران به منظور تعیین میزان گود برداری ملک و همچنین تعیین موقعیت چاه ها و مسیر قنات ها در محدوده انجام می شود. که نقشه یو تی ام حاصل از این کار مورد استفاده در شهرداری می باشد. و باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود. و این نقشه یو تی ام نقشه ای است. که نقاط با کد ارتفاعی نیز در داخل ملک و گذرهای اطراف درج شده است.

بر و کف شهرداری منظور تعیین اختلاف ارتفاع عرصه ملک نسبت به گذرهای اطراف و هم چنین تعیین فاصله آن ها است. که از طریق تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی قابل انجام است. و این نقشه به همراه مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی یکی از مدارک مهم در شهرداری به منظور تعیین میزان گود برداری ملک است.

برای تهیه این نقشه در محل ملک باید در ابتدا مختصاتهای یو تی ام دو بعدیعرصه برداشت شود. و علاوه بر آن کد های ارتفاعی داخل عرصه و هم چنین در گذر های موجود و در حال ساخت اطراف ملک برداشت شود. در مرحله بعد در محیط  نرم افزاری با ترسیم نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی ملک با توجه به مختصات های برداشت شده انجام می شود. و در نهایت نقشه ای از ملک به دست می آید. که شیب عرصه ملک را نسبت به گذر ای اطراف تعیین می کند. و در صورت وجود چاه و یا مسیر قنات در نزدیکی و یا داخل عرصه در نقشه تعیین می شود. تا در صورت لزوم این عوارض با استفاده از مصالح مانند بتن و … پر شود.

اصلاح بر و کف تعیین شده

منظور از بر و کف تعیین موقعیت دو بعدی ملک با استفاده از مختصات های یو تی ام و تعیین میزان اختلاف ارتفاع و فاصله ملک نسبت به گذرهای اطراف است که از طریق نقشه UTM با کد ارتفاعی تعیین می شود.

بر و کف ملک منظور تعیین میزان اختلاف ارتغاع سطح عرصه ملک نسبت به گذرهای اطراف و تعیین فاصله آنها از هم است. که از طریق تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی تعیین می شود. و باید برای انجام گود برداری ملک قبل از انجام ساخت و ساز این نقشه تهیه و به شهرداری مراجعه شود.

میزان گودبرداری ملک تعیین شود. و مالک یا سازنده نسبت به انجام آن اقدام کند. و بعد از انجام باید میزان گود برداری بررسی شود. تا از صحت انجام آن اطمینان حاصل شود. که برای این کار نیز با حضور کارشناس نقشه برداری در محل ملک و با توجه به نقشه و تعیین کد صفر صفر میزان گود برداری انجام شده بررسی می شود. و در این جا 3 حالت اتفاق میافتد.

اول این که میزان گود برداری بیشتر از میزان تعیینی انجام شده است. که در این حالت باید با سنگ و خاک میزان کم شده پر شود. در حالت دوم میزان گود برداری هنوز به میزان مد نظر نرسیده است. که در این حالت باید اینکار مجددا انجام شود. تا به میزان تعیین شده برسیم. در حالت آخر میزان گودبرداری به درستی انجام شده است. که در این حالت ادامه روند ساخت و ساز انجام می شود.

تعیین هزینه انجام بر و کف

تعیین هزینه انجام بر و کف به منظور تعیین میزان گود برداری یک ملک از طرف شهرداری انجام می شود. و تهیه نقشه بر و کف ملک که منظور همان نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی است توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. و این نقشه تنها با مهر و امضا کارشناس رسمی مربوطه است که دارای اعتبار می شود.

بر و کف ملک منظور تعیین میزان شیب ملک نسبت به گذر های اطراف و فاصله گذر تا ملک است. که در این نقشه علاوه بر نقشه یو تی ام ملک مختصات ها با کد ارتفاعی داخل عرصه ملک و همچنین در گذر های اطراف تعیین می شود. در نقشه نیز درج می شود. و در صورت وجود قنات و چاه در ملک نیز در نقشه درج می شود. تا در صورت نیاز این راه ها با بتن یا مصالح مربوطه پر شود.

برای انجام این کار نیاز به تجهیزات نقشه برداری در محل ملک نقاط مد نظر برداشت می شود. و بعد از تخلیه اطلاعات در سیستم نسبت به ترسیم نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی اقدام می شود. در نهایت نقشه ای از ملک بدست می آید. که علاوه بر مختصات های یو تی ام گوشه های ملک که مختصات دو بعدی برای زمین است. یکسری کد ارتفاعی نیز در داخل عرصه ملک و گذر های اطراف درج شده است. که تمامی این اطلاعات به همراه انجام کارتوگرافی چاپ و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور اداری در شهرداری اقدام کند. و بر اساس این نقشه میزان گودبرداری ملک تعیین شود.

بر و کف شهرداری تهران

بر و کف شهرداری تهران به منظور تعیین میزان گود برداری ملک انجام می شود. و اینکار با استفاده از تهیه نقشه یو تی ام ارتفاعی از ملک و گذر های اطراف انجام می شود. که در شهرداری به نقشه یو تی ام ارتفاعی معروف است.

بر و کف منظور تعیین میزان شیب ملک نسبت به گذرهای اطراف است. که برای انجام گود برداری ملک و انجام ساخت و ساز یکی از عوامل مهم است. که باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. این کار از طریق تهیه نقشه یو تی ام ارتفاعی قابل انجام است. و برای تهیه این نقشه علاوه بر برداشت مختصات یو تی ام از ملک باید نقاط ارتفاعی نیز برداشت شود. و این مختصات های ارتفاعی باید هم داخل ملک و هم در گذرهای اطراف برداشت شود. تا بر اساس این نقاط برداشت شده و ترسیم نقشه ملک انجام شود. شیب منطقه تعیین شود. و بر این اساس شهرداری میزان گود برداری ملک را تعیین می کند. و می توان ساخت و ساز ملک را شروع کرد.

این کار با استفاده از تجهیزات پیشرفته نقشه برداری مانند جی پی اس های دقیق دو فرکانسه انجام می شود. و بعد از ترسیم نقشه یو تی ام  ارتفاعی ملک و چاپ نقشه مورد نظر توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. به دست متقاضی می رسد تا برای انجام امور اداری ملک در شهرداری اقدام کند. و میزان گود برداری ملک و جواز ساخت و ساز ملک تهیه شود.

انجام بر و کف توسط کارشناس

انجام بر و کف توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. و این کار به منظور تعیین میزان گود برداری و تایید آن انجام می شود. که این کار از ابتدا با تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی تا انتها و تایید میزان گود برداری و ادامه روند ساخت بر عهده کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری است.

بر و کف ملک منظور تعیین میزان اختلاف ارتفاع عرصه ملک نسبت به گذر های اطراف است. که از این طریق شهرداری میزان گود برداری ملک را برای انجام ساخت و ساز تعیین می کند. و برای انجام نیاز به یک نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی است. تا با مراجعه به شهرداری اقدامات لازم انجام شود. در ابتدا با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مانند جی پی اس های دقیق دو فرکانسه مختصات یو تی ام گوشه های ملک برداشت می شود.

هم چنین مختصاتهای ارتفاعی داخل عرصه ملک و گذر های اطراف نیز برداشت می شود. و در نقشه درج می شود. تا با توجه به این مختصات های ارتفاعی میزان شیب منطقه و همچنین میزان اختلاف ارتفاع عرصه ملک نسبت به گذر های اطراف تعیین شود. و با توجه به این نقشه که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده است. به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور اداری در شهرداری اقدام کند.

و هم چنین بعد از انجام گودبرداری باید میزان انجام صحیح آن توسط کارشناس تایید شود. که مجددا با حضور کارشناس در محل و تعیین کد صفر صفر و کنترل نقاط میزان گود برداری را تایید و یا میزان صلاح آن را تعیین می کند.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 1 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *