تفکیک برای واحد آپارتمانی

تفکیک برای واحد آپارتمانی

تفکیک برای واحد آپارتمانی به منظور تعیین مساحت دقیق برای واحد آپارتمانی انجام می شود. که این مساحت یکی از مشخصه های اصلی برای تعیین قیمت ملک می باشد. و از آنجا که این مساحت تنها در سند های تک برگ درج شده است. برای املاک فاقد سند تک برگ یا در حال ساخت باید از طریق تفکیک آپارتمان مشخص شود. و برای انجام باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود.

منظور از تفکیک آپارتمان چیست ؟

هر واحد آپارتمانی برای تعیین قیمت برای انجام معاملات ملکی نیاز به مساحت دقیق دارد. تا بر اساس این مساحت قیمت واقعی و دقیق از هر واحد نیز تعیین شود. و برای تعیین این مساحت باید تفکیک آپارتمان انجام شود. و در صورتیکه درخواست صدور سند تک برگ برای هر واحد داده شود. مساحت دقیق در حد سانتی متر نیز تعیین می شود. و در صورتی که ملک فاقد سند تک برگ باشد. و سند قدیمی داشته باشد. یا این که در حال ساخت باشد. و به صورت پیش فروش خریداری شود. باید با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و یا مهندسان عضو نظام مهندسی برای واحد به صورت جداگانه تفکیک آپارتمان انجام شود.

نحوه انجام تفکیک آپارتمان

برای انجام تفکیک آپارتمان باید با استفاده از متر لیزری در محل واحد اندازه گیری دقیق از داخل واحد انجام می شود. و در ادامه با توجه به اندازه گیری های انجام شده و قوانین موجود ترسیم نقشه مربوط به واحد انجام می شود. و با توجه به نقشه تهیه شده مساحت دقیق در حد سانتی متر از واحد تعیین می شود. که این مساحت در قالب نقشه نهایی می شود. و این نقشه تفکیک آپارتمان در صورت نیاز متقاضی بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و یا مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان مهر و امضا می شود.

نحوه ارزیابی ملک

ارزیابی ملک نیز یکی از اموری است. که می توانید به کارشناسان رسمی دادگستری سپرد. تا قیمت ملک به طور دقیق مشخص گردد. از این کار می توان در انجام امور معاملات ملکی و یا ارزیابی ملک برای بانک ها نیز استفاده کرد. و کارشناس با در نظر گرفتن کلیه عوامل تاثیر گذار در قیمت ملک قیمت هر متر مربع از ملک و قیمت کلی را تعیین کند. و در قالب گزارش مهر و امضا شده به دست متقاضی برساند.

که عوامل تاثیر گذار در قیمت واحد آپارتمانی شامل :

  • منطقه قرار گیری ملک علی الخصوص در تهران
  • طبقه قرار گیری واحد
  • متریال به کار رفته در ساخت واحد
  • دسترسی ملک به مراکز خرید و تره بار ها
  • دسترسی ملک به حمل و نقل عمومی ( مترو ، BRT ، پایانه تاکسیرانی )
  • دسترسی ملک به راه ها و اتوبان ها
  • نقشه معماری به کار رفته در ساخت ملک
  • مساحت دقیق واحد
  • داشتن امتیازاتی مانند تعداد پارکینگ و انباری

نحوه درخواست تفکیک آپارتمان برای املاک در حال ساخت

زمانی پیش می آید. که قصد پیش خرید ملکی را دارید. که در حال پیش فروش است. و سازنده مساحت ملک را طبق نقشه معماری به شما اعلام می کند. اما این در صورتی است که اکثرا مساحت واقعی ملک در حین ساخت با مساحت نقشه معماری متفاوت می شود. که در این صورت شما برای انجام پرداخت دچار اختلاف می شوید. و زمانی متوجه مساحت واقعی ملک خود می شوید. که سند تک برگ برای ملک صادر گردد. و معمولا پروسه صدور سند تک برگ زمان بر است.

در این حالت شما می توانید. از تفکیک آپارتمان استفاده کنید. و با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان که آشنایی کامل به قوانین آپارتمان را دارند. کمک بگیرید. و کارشناس در زمانی که دویار کشی و جدا سازی فضا ها انجام شده باشد. تفکیک آپارتمان از واحد شما را انجام دهد. و نقشه آن را تهیه کند. تا شما با اطلاع کامل از مساحت واقعی ملک اقدام به معامله ملکی کنید.

تفکیک برای واحد آپارتمانی

تفکیک آپارتمان در زمان صدور سند تک برگ به چه صورت انجام می گیرد؟

اما در حالت کلی تفکیک اپارتمان یکی از مراحل صدور سند تک برگ برای ملک است. که املاک با توجه به داشتن پایانکار به دو دسته تقسیم می گردند.

  • تفکیک آپارتمان برای املاک فاقد پایانکار

ساختمان هایی که به صورت نوساز هستند. برای صدور سند تک برگ برای هر واحد نیاز به صدور پایانکار دارند. تا در ابتدا شهرداری بررسی های لازم را برای ملک انجام دهد. تا مشخص شود. که ملک خلاف دارد یا اینکه طبق نقشه تایید شده ساخت و ساز خود را انجام داده است.

در این صورت در ابتدا د دفتر خدمات منطقه ملک درخواست پایانکار داده می شود. تا کار به نظام مهندسی ارجاع گردد. و نظام مهندسی نیز یکی از مهندسان دارای پروانه فعال را برای انجام تفکیک آپارتمان معرفی کند. و کارشناس مد نظر با انجام تفکیک آپارتمان از کلیه طبقات حتی پشت بام نقشه های تفکیک اپارتمان را تهیه کند. با انجام پردازش های لازم صورتمجلس تفکیکی تهیه می شود. و برای شهرداری ارسال می گردد.

شهرداری نیز یکی از مسئولین خود را بر سر ملک فرستاده تا بر اساس نقشه های تهیه شده ملک را بررسی کند. و پایانکار برای ملک صادر شود. با صدور پایانکار مجدد برای مهندس ارسال می گردد. تا نقشه های مد نظر با فرمت اداره ثبت تهیه و مهر و امضا شود. صدور سند برای ملک انجام گیرد.

  • تفکیک آپارتمان برای املاک دارای پایانکار

املاکی که قدیمی ساخت هستند. با توجه به قوانین قدیم پایانکار خود را اخذ کرده اند. و برای اخذ سند تک برگ برای هر واحد تنها نیاز به ارائه پایانکار خود و درخواست سند در دفتر خدمات شهرداری را دارند. و در این صورت نیز تفکیک اپارتمان انجام می گیرد. اما مرحله ای که نیاز به حضور مامور شهرداری بود. حذف می گردد. و تنها نقشه های مد نظر اداره ثب تهیه می شود. تا با مراجعه به اداره ثبت برای اخذ سند تک برگ اقدام شود.

تفکیک برای واحد آپارتمانی

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *