خطاهای مترکشی نقشه برداریهای کارشناس رسمی دادگستری

اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری


اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری

آیا می دانید اندازه گیری فاصله بین دو نقطه توسط کارشناس نقشه برداری دادگستری فراوان ترین عملی است که در نقشه برداری پروژه های مختلف نقشه برداری توسط وی انجام می شود؟

زیرا تجهیزات به روز دقیق نقشه برداری در این زمینه موجود است. و می توان از کوچکترین طول تا چندین کیلومتر را به صورت دقیق در حد سانتی متر اندازه گیری کرد.

اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری

اندازه گیری فاصله یا مسافت بین دو نقطه عملی است. که توسط کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری در پروژه های عمرانی فراوان به کار می رود. و برحسب نوع برداشت و دقت لازم از روش های مختلفی استفاده می نماید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه شود آن است. که منظور از اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود. پیدا کردن اندازه افقی مسافت می باشد.

بنابراین چنان چه اندازه گیری طول روی سطح شیب دار انجام شود. حتما بایستی این طول اندازه گیری شده روی سطح شیبدار را تبدیل به طول افقی بنماید. و سپس با مقیاس معینی روی نقشه رسم نماید.

ابزار اندازه گیری فاصله

  • متر دستی

این متر که به صورت انواع مختلف پارچه ای و فلزی در بازار موجود است. کم دقت ترین نوع متر است. که برای اندازه گیری فاصله حداکثر تا 1 متر قابل استفاده می باشد. و برای کارهایی با دقت خیلی پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری

  • متر لیزری

این نوع از متر که با قیمت های متفاوت در بازار موجود است. برای اندازه گیری دقیق فاصله تا 256 متر استفاده می شود. و با استفاده از متر لیزری می توان طول را در همان لحظه اعلام کرد. و بیشترین استفاده را در کار تفکیک آپارتمان دارد.

اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری

  • دوربین های توتال استیشن لایکا

از جمله ابزار نقشه برداری است. که یکی از هزاران قابلیت آن تعیین فاصله دو نقطه است. اما برداشت فاصله با استفاده از این دستگاه به صورت برداشت نقاط و ترسیم در نرم افزار انجام می گیرد. تا فاصله مشخص شود. اما قابلیت تعیین فاصله تا کیلومتر ها را دارد.

اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری

  • جی پی اس دستی

جی پی اس های دستی یا جیبی نوعی از جی پی اس هستند. که با خطای بالا کار برداشت مختصات را انجام می دهد. و از این دستگاه نیز می توان در برداشت فاصله استفاده رکد. اما در برداشت های دقیق مورد تایید نیست.

اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری

  • جی پی اس دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه

این نوع از جی پی اس از جمله دستگاه های دقیق و به روز در نقشه برداری است. که در امور دقیق نقاط را بر اساس سو تی ام برداشت می کند. و با ترسیم نقشه می توان فاصله نقاط را در حد بسیار دقیق به دست آورد.

اندازه گیری فاصله توسط کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *