نقشه برداری

فتوگرامتری با پهپاد

پهباد صنعت نوین به شمار میرود. که جای خود را در علم نقشه برداری نیز پیدا کرده است. و برای انجام امور نقشه برداری در زمینه تهیه نقشه های یو تی ام،  تهیه عکس های هوایی استفاده می شود. که فتوگرامتری با پهپاد در سراسر کشور شما بزرگوران می توانید. برای نقشه برداری از هرجای از ایران که هستید. را از ما بخواید شرکت رادین مپ در اسرع وقت و کوتاه ترین زمان ممکن کار شما را از هر شهر،،روستا،و هرجای که شما مورد نظرتون خواهد بود انجام خواهد.

نقشه برداری

نقشه برداری را می توان بصورت هوایی با پهباد انجام داد. به صورتی که اگر با پهباد انجام شود. هم از لحاظ کیفی سطح بالاتری دارند. هم از لحاظ سرعت کار در مکان هایی که شامل شهرها،روستاها،شهرک ها، که ساختمان در آن زیاد می باشد. نقشه برداری زمینی توصیه نمی شود. به همین دلیل با پهباد می توان نقشه برداری مناسبی تهیه نمود. و از آن استفاده کرد. از مهترین مزایایی که می توان برای این نوع نقشه برداری استفاده نمود. این است که با پهباد حتی در جاهای که مین گذاری شده است. و یا حتی به دلیل اینکه پستی بلندی های که دارد. نمی توان از آن استفاده کرد. بسیار مناسب و کابردی می باشد. برای تهیه نقشه مسیر خطوط انتقال نیرو یا ریل قطاری بسیار مناسب می باشد.

پهباد چیست؟

پهباد نمونه کوچک شده هواپیما است. که با دست قابل حمل می باشد. و دارای برد های مخصوص برای پرواز تا ارتفاع معین می باشد. که بیشترین استفاده را در زمینه عکسبرداری و فیلمبرداری های هوایی دارد. و امرئزه در علم نقشه برداری نیز جای گرفته است. و برای انجام اموری همچون تهیه نقشه های یو تی ام و عکس های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه انجام فتوگرامتری با پهپاد

فتوگرامتری با پهباد به این روش است. که از منطقه به منظور تهیه نقشه عکس برداری شود. سپس از عکس های تهیه شده میتوان نقشه تهیه کرد. به صورتی که یک نقشه کامل با ابعاد و اندازه و مقیاس مناسب باشد. و بتوان از آن در پروژه های مورد نیاز کشور استفاده کرد. در بعضی از پروژه ها استفاده از فتوگرامتری با پهباد به جای دوربین از لحاظ زمان و هزینه بصرفه تر است .

 کاربرد جی پی اس چند فرکانسه در فتوگرامتری با پهباد

کاربرد جی پی اس چند فرکانسه در فتوگرامتری با پهپاد به این صورت است. که برای تبدیل عکس به نقشه مهندس نقشه بردار نیازمند نقاط کنترل بر روی نقشه است. که برای تهیه نقاط کنترل زمینی از جی پی اس چند فرکانسه استفاده می شود. و می توان تهیه نقشه هایی با مساحت بالا را تهیه کرد. زیرا با توجه به هزینه تهیه نقشه با پهباد زمانی مقرون به صرفه  مزیت دیگر عکس های هوایی استفاده از آن ها برای تفسیر عکس هست. که در مورد آن مفصل توضیح خواهد داده شد.

 

نقشه برداری

تهیه عکس های هوایی با پهباد

همچنین می توان از این صنعت برای تهیه عکس های هوایی استفاده کرد. و با بستن اسکنر ها و دوربین های عکسبرداری هوایی بر روی پهباد ها می توان عکسبرداری هوایی را انجام داد. و با ثبت عوارض مصنوعی و طبیعی از منطقه مد نظر در آینده مورد استفاده قرار می گیرد.

این عکس های هوایی در بعضی از مناطق باید با اخذ مجوز انجام گیرد. یا با همکاری با ارگان های مرتبط (سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیا نیروهای مسلح) انجام گیرد.

فتوگرامتری با پهپاد

هزینه تهیه نقشه یو تی ام با پهباد

از آنجا که تهیه نقشه یو تی ام با پهباد هزینه بالایی دارد. زمانی از این وسیله برای تهیه نقشه استفاده می شود. که زمین در مساحت بالا باشد. و برداشت چند روز طول بکشد. در این صورت می توان برداشت را با استفاده از پهباد در یک روز انجام داد. و با پرداخت هزینه تهیه نقشه با پهباد در وقت خود صرفه جویی کرد. که برای انجام امور نقشه برداری باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *