یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

پلاک ثبتی ملک در سند جزئی از اصلی ترین مشخصات هر ملکی است. که در طرح اصلاح اراضی به هر ملک یک پلاک اصلی و یک پلاک فرعی تعلق گرفته است. پلاک ثبتی ملک منظور همان پلاک اصلی و فرعی مربوط به ملک است. که در سال های دور که سند منگوله دار جایگزین سند های قبلی شد بر روی کار آمد. و بر طبق طرح اصلاح اراضی به هر قطعه زمین مادر یا اربابی یک پلاک اصلی  و به هر قطعه تقسیم شده از زمین مادر یک پلاک فرعی تعلق گرفت. این پلاک زمان های زیادی جزء نشانه هایی از ملک بود. که می توانستند از طریق پلاک ثبتی ملک آدرس آن را پیدا کنند. ولی درحال حاضر با توجه به این که این پلاک های فرعی باز هم تقسیم شده و بافت شهری افزایش داشته است. این پلاک ها دچار بهم ریختگی شده و هم چنین سند های منگوله دار نیز دیگر اعتبار قدیم را ندارد و پاسخگوی نیاز بشر نیست. اختلافات بر سر این سند زیاد شده به همین جهت سند جدیدی به نام سند تک برگ برای ملک صادر می شود. که یک سند سیستمی است. به این منظور که برای این نوع از سند ابتدا ملک را تعیین موقعیت می کنند. بر اساس جانمایی پلاک ثبتی کار را انجام می دهند. و برای آن قطعه از زمین که در سیستم کاداستر ثبت شده تنها یک سند صادر می شود. برای جانمایی ملک و تهیه نقشه یو تی ام باید به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه شود. زیرا انجام این امور نیاز به تجهیزات نقشه برداری و همچنین تجربه و دقت بالایی دارد. زیرا با مرز های ملک در ارتباط است. و باید این حد ومرز ها به درستی رعایت شود. امروز با ما همراه باشید تا در مورد یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران با همدیگر بحث و گفتگو داشته باشیم.

تعریف پلاک ثبتی

پلاک ثبتی ملک و زمین یا همان پلاک اصلی و فرعی در سند های مالکیت که یکی از مشخصه های اصلی برای هر ملکی است. و این پلاک ثبتی ملک است. که مرزها و حدود اربعه ملک را تعریف می کند. و امروزه با کمک این پلاک ثبتی کار جانمایی ملک انجام می شود. و با کمک این پلاک ثبتی است. که در این امر مرزهای ملک تعیین می شود. و با ثابت کردن مرزهای ملک از طریق تهیه نقشه یو تی ام از ملک موقعیت دقیق ملک بر روی زمین ثابت و در سیستم کاداستر کشور ثبت می شود.

پلاک ثبتی در زمان اصلاحات اراضی انجام شد. و به هر ملک تعلق گرفت. هر ملک دارای یک پلاک اصلی و حداقل یک پلاک فرعی شد. که این پلاک ثبتی به صورت عددی در صفحه اول سند های قدیمی وجود دارد. و به صورت حروف در صفحه دوم سند های قدیمی درج شده است. و املاک بر اساس پلاک ثبتی شناسایی و تعیین موقعیت می شوند. که برای انجام تعیین موقعیت ملک نیاز به سند است. و در صورتی که موقعیت ملک مشخص باشد و به سند ملک دسترسی نباشد. در اصل باید جانمایی معکوس پلاک ثبتی انجام گیرد.

این پلاک ثبتی ملک یکی از مشخصه های اصلی برای هر ملکی است. که باید حتما معلوم باشد. تا با استفاده از این پلاک ثبتی اموری همچون جانمایی ملک انجام شود. و در این بین املاکی هستند. که اسناد و مدارکی از آن ها در دسترس نیست. و باید برای استعلام پلاک ثبتی آن ها موقعیت دقیق ملک را مشخص کرد.

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

روش تهیه پلاک ثبتی زمین (نحوه یافتن پلاک ثبتی زمین روی نقشه تهران )

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران که منظور از پلاک ثبتی پلاک اصلی و فرعی قید شده در سند مالکیت است. و این پلاک ثبتی یکی از مشخصه های اصلی برای هر ملکی است. که تعیین کننده مرزها و حدود اربعه ملک و همچنین موقعیت ملک بر روی زمین است. و امروزه از این پلاک ثبتی برای جانمایی ملک کمک گرفته می شود. اما در این بین املاکی هستند. که موقعیت آن ها بر روی زمین مشخص است. اما اسناد و مدارک مشخص از آنها در دسترس نیست.

پلاک ثبتی ملک یکی از مهمترین مشخصه های هر ملکی است. که در سند های قدیمی و جدید درج شده است. و تعیین کننده موقعیت ملک است. در این بین املاکی وجود دارند. مالک موقعیت دقیق ملک را می شناسد. اما اسناد و مدارک ملک در دسترس نیست. که برای پیدا کردن پلاک ثبتی این املاک باید با توجه به موقعیت ملک این کار انجام شود. امروزه برای املاکی که سند قدیمی آنها در دسترس نیست. و برای گرفتن رونوشت این اسناد نیاز به پلاک ثبتی ملک است. که این پلاک ثبتی باید توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه شود.

برای تعیین پلاک ثبتی این املاک باید با توجه به موقعیت ملک استعلام نقشه ثبتی ملک پلاک ثبتی ملک نیز تعیین شود. و می توان این پلاک ثبتی را در قالب نقشه یو تی ام تهیه کرد و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود.

نقشه ثبتی چیست ؟

نقشه ثبتی نقشه ای است. که در زمان اصلاح اراضی تهیه شده است. و بر اساس این نقشه تمامی پلاک های ثبتی املاک و حدود آن ها در کنار هم چیده شده است. به صورتی که با تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام دقیق با محدوده مد نظر همخوانی دارد. و می توان به موقعیت ملک ، حدود ملک و حتی پلاک ثبتی آن دسترسی داشت. که تنها مرجع برای انجام اموری همچون جانمایی ملک و جانمایی معکوس پلاک ثبتی است. و برای تهیه این نقشه ثبتی باید به ادارات ثبت مراجعه کرد. زیرا این نقشه ها به صورت مصوب و تایید شده. تنها در این ارگان موجود است.

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

یافتن پلاک ثبتی زمین

پلاک ثبتی یکی از مشخصه های اصلی هر ملکی است. و برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک باید حتما مشخص باشد. در مواقعی که موقعیت ملک مشخص ولی از اسناد و مدارک ملک اطلاعی در دست نباشد. نیاز است که با توجه به این موقعیت استعلام پلاک ثبتی ملک از اداره ثبت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی گرفته شود. تا با توجه به این پلاک ثبتی مالک یا وکیل مالک برای اخذ رونوشت سند اقدام کند. و با توجه به اخذ سند زمانی که مالک قصد تعویض سند را داشته باشد.

نیاز است که نقشه یو تی ام وضع موجود ملک و همچنین نقشه تطبیق این وضع موجود با سند نیز انجام شود. تا با توجه به اسناد و مدارک موجود و این نقشه یو تی ام مهر و امضا شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی برای اخذ سند تک برگ اقدام شود.

انجام امور ثبتی مربوط به ملک

انجام کلیه امور ثبتی مربوط به ملک که در شهرداری ها و ادارات ثبت انجام می گیرد. روند اداری پیچیده و زمان بر دارد. که باید امور فنی و اداری مربوط به ملک انجام گیرد. تا نتیجه حاصل شود. و برای سریع تر انجام شدن این امور باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد. تا با توجه به آشنایی به این امور کار سریع تر انجام گیرد.

امور ثبتی ملک در شهرداری ( یافتن پلاک ثبتی ملک در تهران از طریق شهرداری )

در شهرداری اموری که مربوط به ملک می شود. اخذ جواز ساخت است. که از طریق این اداره قابل انجام است. و برای آن باید نقشه های و مدارک مورد نیاز تهیه گردد. که با توجه به این مدارک روند اداری ملک در شهرداری انجام می گیرد. و برای همین است که برای طی کردن این امور باید زمان زیادی را استفاده کرد. و به ادارت مراجعه نمود. تا بتوان پروانه ساخت و ساز ملک را تهیه کرد. و برای انجام این امور ثبتی مربوط به ملک می توان به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا روند اداری ملک با سرعت بالاتری طی شود.

امور ثبتی ملک در اداره ثبت ( یافتن پلاک ثبتی ملک در تهران از طریق اداره ثبت )

در اداره ثبت نیز اخذ سند تک برگ باید انجام گیرد. که این کار نیز یکی از امور ثبتی ملک است. که باید روند آن انجام شود. برای اخذ سند تک برگ از عرصه یک ملک نیز باید نقشه یو تی ام تهیه شود. و برای تهیه این نقشه یو تی ام باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی است. و روند اداری ملک طی شود. که با سپردن کلیه امور ثبتی ملک به کارشناسان متخصص در این امر روند آن با سرعت بالاتری طی می شود. و سند تک برگ برای عرصه ملک صادر شود.

جانمایی پلاک ثبتی شاهنشاهی

جانمایی پلاک ثبتی شاهنشاهی به منظور تعیین موقعیت املاکی انجام می شود. که دارای سند های قدیمی شاهنشاهی هستند. اما از موقعت این املاک اطلاعی در دست نیست. و برای انجام جانمایی پلاک ثبتی این املاک باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. تا با توجه به اسناد و مدارک موجود از ملک کار تعیین موقعیت ملک انجام شود. و نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. این نقشه یو تی ام در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

اسناد شاهنشاهی موقعیت املاک را بر اساس پلاک ثبتی نمایش می دهند. این املاک در زمان حاضر تنها بر اساس پلاک ثبتی قابل تشخیص نیست. و برای تعیین موقعیت این املاک که مالک از جای دقیق ملک اطلاع ندارد. باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی این املاک باید به کار شناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود.

کارشناس در ابتدا با بررسی اسناد و مدارک موجود از ملک و با پلاک ثبتی درج شده در سند که منظور همان پلاک اصلی و فرعی است. استعلام نقشه ثبتی ملک گرفته می شود. با تهیه نقشه ثبتی و تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام می توان به موقعیت دقیق ملک دسترسی پیدا کرد. و با تعیین موقعیت ملک و با بررسی حدود و مرزهای ملک با توجه به حدود اربعه سند نقشه یو تی ام از ملک تهیه می شود. این نقشه یو تی ام بعد از نهایی شدن چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و این نقشه یو تی ام یکی از مدارک مهم برای انجام امور اداری ملک و اخذ سند تک برگ برای ملک است.

جانمایی معکوس پلاک ثبتی

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی یعنی اینکه پلاک ثبتی ملک تعیین شود. باید موقعیت ملک مشخص باشد. که این موقعیت از طریق نقشه یو تی ام تعیین می شود. و از آن جا که کار حساسی است. و در صورت اشتباه پلاک ثبتی ملک نیز درست تعیین نمی شود. بهتر است نقشه یو تی ام به صورت دقیق تهیه گردد. و با توجه به این نقشه یو تی ام و با توجه به نقشه ثبتی پلاک ثبتی ملک تعیین می شود.

از آنجا که سند ملک گمشده یا مفقود شده باشد. باید به اداره ثبت مراجعه شود. باید پلاک ثبتی ملک نیز تعیین شده باشد. تا با توجه به پلاک ثبتی رونوشت سند تهیه گردد. و برای تعیین پلاک ثبتی ملک باید حتما به نقشه های ثبتی مراجعه کرده. و یافتن پلاک ثبتی عرصه ملک از روی نقشه جامع تهران امکان پذیر نیست.

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

آخرین وضعیت پلاک ثبتی

اطلاعاتی همچون مالکین سند , وضعیت کاربری , موات یا غیر موات بودن زمین یا هر اطلاعاتی مربوط به ملک که برای معامله ملکی مهم باشد. مربوط به آخرین وضعیت پلاک ثبتی ملک است. که با مراجعه به ادارات ثبت و یا از طریق کارشناسان رسمی دادگستری قابل انجام می باشد.

برای انجام معاملات ملکی و برای اینکه از سو استفاده ها و کلاهبرداری های ملکی جلوگیری شود. باید قبل از هر گونه ثبت و پرداخت استعلامات لازم گرفته شود. تا اطلاعات ملک مشخص گردد. و برای همین منظور باید با توجه به پلاک ثبتی ملک که در سند درج شده است. در اداره ثبت درخواست آخرین وضعیت پلاک ثبتی داده شود.

برای انجام این کار با سرعت بالاتر در اداره ثبت می توان به کارشناسان رسمی که دسترسی به اطالاعات ثبتی را دارند مراجعه کرد. تا متخصص با توجه به مدارک ارائه شده. کار استعلام را انجام دهد.

که با طی مراحل زیر استعلام پلاک ثبتی ملک انجام می گیرد:

  1. دریافت استعلام از مراجع
  2. دستور ثبت در دفتر اندیکاتور و ارجاع به نماینده جهت اقدام
  3. ضمیمه نمودن پرونده بوسیله بایگانی و ارسال نزد نماینده جهت اقدام(استعلام ثبت)
  4. تهیه پاسخ استعلام بوسیله نماینده
  5. گواهی دفتر بازداشتی
  6. در صورتیکه استعلام کننده دفترخانه باشد ارسال پرونده به حسابداری جهت تعیین بقایای ثبتی و حقوق دولتی و قید آن در پاسخ استعلام و گواهی آن(استعلام ثبت)
  7. امضاء پاسخ استعلام بوسیله مسئول اداره یا صاحب امضاء مجاز از طرف او
  8. صدور از دفتر اندیکاتور و ارسال به مرجع استعلام کننده

دلایل استعلام وضعیت ثبتی ملک

امروزه به دلیل ارزش پیدا کردن ملک و املاک کلاهبرداری های مختلفی نیز در این زمینه انجام می گیرد. که بدون اطلاع کامل از اطلاعات ثبتی ملک امکان ضرر و زیان مالی وجود دارد. و برای جلوگیری از این احتمالات و برای انجام معامله ای مطمئن بهترین راه انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک توسط وکیل پایه 1 دادگستری و یا کارشناسان رسمی دادگستری است. که دسترسی به اطلاعات ثبتی را دارند و انجام استعلام وضعیت ثبتی را سریع تر انجام می دهند.

از طریق انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک اطلاعاتی از قبیل مالکین ملک از زمان گذشته تا به حال ، تقسیمات پلاک ثبتی ، هر گونه نقل و انتقال ملکی ، احیا یا موات بودن زمین ، نوع کاربری ملک و … مشخص می گردد.

که با دانستن این اطلاعات بدون شک و تردید معامله ملکی انجام می گیرد. و امکان سو استفاده های مالی از بین می رود. و برای انجام آن باید یک کپی از سند از مالک گرفته شود.

روش تهیه استعلام ثبتی ملک

در مواقع انجام هر معامله نسبت به املاک جاری دفاتر اسناد رسمی موظف هستند. از قبل جریان ثبتی املاک را از اداره ثبت محلی که ملک در آن واقع شده استعلام نمایند. همینطور برخی از مراجع قضایی یا دستگاه های اجرایی ذیربط در موارد و مواقع ضروری برای استعلام جریان ثبتی املاک جاری مجاز هستند مانند استعلام دادگاه از اداره ثبت است.

برای تهیه از اداره ثبت باید استعلام را از مراجع ذی صلاح دریافت کنید. سپس ثبت در دفتر اندیکاتور به دستور مسئول اداره ثبت و پس از ارسال به بایگانی و ضمیمه شدن در پرونده ارجاع نزد نماینده مربوطه برای اقدام کردن نماینده ثبت پس از بررسی پرونده پاسخ جریان کامل ملک را تهیه می کند.

بعد متصدی مربوطه گواهی عدم بازداشتی را صادر و اگر مرج استعلام کننده ملک دفترخانه اسناد رسمی باشد. برای تعیین میزان بدهی ملک، پرونده را به حسابداری ارجاع می دهد. مسئول حسابداری پس از بررسی پرونده بقایای ثبتی و حقوق دولتی را تعیین می کند. و آن را در پاسخ استعلام ثبت می نماید.

در نهایت نیز استعلام پلاک ثبتی ملک از طرف مسئوا مد نظر مهر و امضا می گردد. و از طریق دفتر اندیکاتور به دست متقاضی می رسد.

استعلام پلاک ثبتی ملک به صورت غیرحضوری

یکی از ساده ترین ورش ها برای انجام استعلام پلاک ثبتی ملک این است. که مالک یا وکیل قانونی مالک از طریق سامانه رسمی اداره ثبت اقدام به پیگیری وضعیت ثبتی ملک کند. این کار تنها برای استعلام املاک تحت مالکیت انجام می گیرد. که با ورود به سامانه با کد ملی یا پلاک ثبتی می توان استعلام مالکیت ملک را انجام داد.

اطلاعات حاصل از استعلام پلاک ثبتی ملک

استعلام پلاک ثبتی ملک یکی از امور واجب برای هر معامله ملکی است. که در تشکیل پرونده برای سند تک برگ نیز باید ارائه شود. زیرا بر اساس این استعلام تمامی اطلاعات فنی و حقوقی ملک حاصل می شود. تا بر اساس این استعلام ملک از کلاهبرداری های ملکی جلوگیری شود.

اطلاعات حاصل از استعلام پلاک ثبتی:

  • موقعیت ملک بر اساس نقشه جانمایی پلاک ثبتی سند
  • در رهن بانک یا آزاد بودن سند
  • توقیف یا عدم توقیف بودن سند برای اختلافات قضایی
  • موات یا غیر موات بودن سند
  • در طرح تفصیلی یودن یا نبودن ملک
  • تعیین کاربری ملک ( مسکونی، زراعی)

خلاصه وضعیت ثبتی

کلیه امور ثبتی مربوط به ملک در تهران ( یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران )

کلیه امور ثبتی مربوط به ملک در تهران که نیاز به مراجعه به ادارات و طی کردن روند اداری دارد. را می توان به کارشناسان و متخصص در این امور محول کرد. تا تمامی امور توسط انان انجام شود. و برای اخذ سند تک برگ و یا جواز ساخت و یا حتی امور قضایی مربوط به ملک دیگر نیاز به مراجعه حضوری نباشد. و روند اداری ملک طی شود. تا به نتیجه مطلوب برسد.

امور ثبتی و هر آن چه مربوط به ثبت و یا امور قضایی ملک باشد. باید روند اداری را طی کند و نیاز به پیگیری مستمر و مراجعه به ادارات دارد تا به نتیجه برسد. و در کنار تمام این ها باید مدارک مد نظر برای انجام امور نیز تهیه شود. تا با انجام کار ها با دقت کامل سرعت نیز در روند کار اعمال شود. و برای همین امر با سپردن این امور به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و یا وکلای پایه 1 این امور را می توان به این متخصصان محول کرد. تا تمامی این امور توسط ان ها انجام شود.

برای همین امر باید در ابتدا نقشه های یو تی ام یا گزارشات تفسیر عکس هوایی تهیه شود. تا برای تشکیل پرونده مدارک کامل باشد. و این مدارک باید دارای اعتبار باشد. که تنها زمانی مورد اعتبار است. که با فرمت مد نظر همخوانی و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد. و در مرحله بعدی با تشکیل پرونده و طی کردن روند اداری ملک کار امور ثبتی نیز به نتیجه می رسد.

امور ثبتی ملک برای اخذ سند

امور ثبتی ملک برای اخذ سند تک برگ توسط کارشناسان رسمی دادگستری یا وکلای پایه 1 با سرعت بالاتری انجام می شود. و این متخصصان با آشنایی به قوانین و مدارک مورد نیاز کار را با سرعت بالاتری انجام می دهند. در این صورت مالک با کمترین مراجعه به ادارات و ارگان های دولتی سند تک برگ ملک خود را اخذ می کند.

سند تک برگ منظور سند به روز و سیستمی برای ملک است. که سند رسمی بشمار می رود. که برای تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ باید یکسری روند اداری طی شود. و مدارک مورد نیاز ملک نیز تهیه شود. تا بر اساس این اسناد و مدارک سند تک برگ ملک صادر شود.

برای این منظور برای کمترین مراجعه به ادارات و ارگان ها و انجام این امور با سرعت بالاتر باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و یا وکلای پایه 1 دادگستری مراجعه شود. و کارشناسان با آشنایی به قوانین موجود در این سازمان ها و همچنین مدارک مورد نیاز روند اداری ملک را با سرعت بالاتر انجام می دهد.

از جمله مدارک اساسی و مهم برای اخذ سند تک برگ نقشه یو تی ام ملک است. که باید حتما تهیه و توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد. و برای تهیه نقشه یو تی ام باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت می شود. بعد از ترسیم موقعیت دقیق ملک بر روی کره زمین با رعایت حدود و مرز های ملک مشخص می شود. و این نقشه یو تی ام یکی از مدارک اصلی و مهم برای ملک به شمار می رود.

انجام امور ثبتی مربوط به جواز ساخت و ساز ملک

انجام امور ثبتی مربوط به جواز ساخت و ساز ملک با آشنایی کامل به قوانین مربوط به ملک در شهرداری ها و مدارک مورد نیاز توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و یا وکلای پایه 1 دادگستری انجام می شود. و برای این منظور با انجام یک وکالت کاری به این کارشناسان روند اداری ملک طی می شود. و از ابتدا کار تا انتها که اخذ جواز ساخت است. به این کارشناسان سپرده می شود.

جواز ساخت و ساز از طرف شهرداری با انجام یکسری روند اداری و تهیه نقشه ها انجام می شود. که نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و انجام امور اداری دارد. که نیاز به آشنایی کامل به قوانین ثبتی و مدارک مورد نیاز دارد. و با سپردن این امور به کارشناسان متخصص در این امر روند اداری برای اخذ جواز ساخت با سرعت بالاتری طی می شود. جواز برای ملک صادر می شود. یکی از مدارک اصلی برای این کار که نقشه یو تی ام است نیز تهیه می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام باید با توجه به فرمت مد نظر شهرداری در محل ملک مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت شود. و همچنین برای تعیین میزان گود برداری ملک تهیه نقشه UTM با کدهای ارتفاعی از داخل عرصه ملک و گذر های اطراف انجام و برداشت شود. و همچنین عرض گذر ها نیز تعیین شود. این نقشه یو تی ام بعد از نهایی شدن چاپ و توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور اداری مربوط به ملک در شهرداری اقدام کند.

اهمیت استعلام وضعیت ثبتی برای معامله

بر اساس انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک و تهیه خلاصه وضعیت آن خریدار از هرگونه کلاهبرداری ملکی در امان است. و اگر قبل از هر گونه واریزی و پرداخت مالی انجام گیرد. دیگر دچار اختلاف نمی شوند. و به این جهت است که استعلام وضعیت ثبتی یکی از مهم ترین امور برای خرید ملک علی الخصوص زمین است.

  1. انجام کلیه معامله ملکی با امنیت بالا
  2. حصول اطمینان از این که مالک ملک مورد نظر دقیقا چه کسی است.
  3. به دست آوردن اطلاعات کامل در مورد شرایط ثبتی ملک
  4. می توان مطلع شد که ملک مال مشاعی است یا فقط یک مالک دارد.
  5. چنان چه ملک وصیغه وامی قرار گرفته باشد. یا سند آن رهن بانک یا هر مرجع دیگری باشد. با اخذ استعلام ثبتی این موارد روشن می شود.
  6. چنان چه ملک موقوفه باشد. یا به هر دلیل حقوقی دیگر به صورت کامل یا جزئی قابل نقل و انتقال نباشد. و یا دارای شرایط ویژه حقوقی باشد استعلام ثبتی آن را مشخص می کند.

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

پیگیری وضعیت ثبتی املاک با دیگر استعلامات چه تفاوتی دارد؟

با توجه به نوع معاملات املاک برای املاک فاقد سند علاوه بر استعلام وضعیت ثبتی ملک، استعلام کد رهگیری مبایعه نامه نیز انجام می گیرد. که باید توجه داشت استعلام پلاک ثبتی ملک با دگیر استعلاماتی که به صورت غیرحضوری انجام می شود، تفاوت دارد.

  1. استعلام وضعیت ثبتی در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. در صورتی که سایر استعلامات از جمله کد رهگیری یا کد پستی از طریق ورود به سامانه های دیگر امکان پذیر است.
  2. استعلام وضعیت ثبتی ملک جزء اطلاعات شخصی هر مالک است. در حالی که دیگر اطلاعات از جمله کد پستی جزء اطلاعات شخصی نیست. برای همی منظور انجام این امور تنها توسط مالک یا وکیل قانونی مالک انجام می گیرد.

پیگیری وضعیت ثبتی املاک ثبت شده و جاری چقدر طول می کشد؟

در حالت کلی باید اطلاع داشت. که روند انجام استعلامات به چه صورت است. تا بتوان میزان زمان مورد نیاز برای انحام استعلام کلی ملک را تعیین کرد. برای انجام استعلامات ملکی باید از طریق ارگان های مختلف اطلاعات ملک را تعیین کرد. اما با این وجود زمانی تقریبی برای انجام استعلام از شهرداری نهایتا دو روز، استعلام ثبت یک روز، استعلام از دارایی یک هفته و استعلام اداره اوقاف نیز تقریبا یک هفته تا ده روز زمان می برد.

استعلام پلاک ثبتی توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی ( استعلام پلاک ثبتی روی نقشه تهران توسط کارشناس دادگستری )

انجام امور استعلام نیاز به صرف وقت و هزینه دارد که با انجام آن توسط کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی که آشنایی بیشتری نسبت به این قوانین دارند. می تواند در زمینه این امور به شما کمک کند. تا تمامی مراحل انجام تا به نتیجه رسیدن را به این کارشناسان بسپارید. تا در وقت صرفه جویی شود. با سرعت بالاتری به نتیجه برسید.

از طرفی اگر استعلام پلاک ثبتی شما برای انجام امور معاملات ملکی باشد. و این امر ثبل از هرگونه قولنامه و پرداخت مالی باشد. باید از طرف مالک انجام گیرد. اما اگر مالک از انجام آن ممانعت ورزد. می توان با اخذ یک کپی از سند از مالک به کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی تهران مراجعه کنید. تا انجام این امور به این متخصصین سپرده شود.

تبدیل سند قدیمی و اخذ سند تک برگ

مشکل گمشدن ملک و یا سند یکی از مشکلات سند های قدیمی است. زیرا سند تک برگ یک سند سیستمی است و اطلاعات مربوط به ملک و مالک در سیستم ثبت می شود. که همین موضوع باعث حل اختلافات و مشکلات ملک می شود.

بعد از تهیه رونوشت سند و با توجه به تهیه نقشه یو تی ام از ملک که انجام می شود. و بررسی آن با حدود سند برای اخذ سند تک برگ رفته. و با ارائه مدارک سند قدیمی ملک به سند تک برگ تبدیل می گردد. که در این سند موقعیت ملک ثبت می گردد. و دیگر امکان گمشدن ملک نیست.

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی

گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی که در نهایت کار جانمایی پلاک ثبتی تهیه می شود. و یک گزارش مبنی بر تایید مرزها و موقعیت ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه بردای یا امور ثبتی تهیه و مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا با توجه به این گزارش و نقشه یو تی ام مبنی بر جانمایی پلاک ثبتی برای انجام امور قضایی ملک اقدام کند.

انجام جانمایی پلاک ثبتی منظور تعیین موقعیت دقیق یک ملک بر روی کره زمین به همراه رعایت مرزهای ملک است. که برای تعیین موقعیت دقیق املاک گمشده انجام می شود. یا این که مرزهای ملک را از لحاظ موقعیت دقیق بررسی و یا بر اساس طرح های شهرداری تغییر می دهند. که در نهایت به تهیه یک نقشه یو تی ام از ملک ختم می شود. که در این نقشه موقعیت دقیق مرزهای ملک بر روی کره زمین مشخص می شود. و این نقشه به همراه مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای اخذ سند تک برگ برای ملک یا امور شهرداری اقدام کند.

از طرفی دیگر یکی از امور مربوط به جانمایی ملک مربوط به امور قضایی است. که در این حالت باید مرزهای ملک از لحاظ جای دقیق بررسی شود. تا تشخیص داده شود. که دو ملک در کنارهم دچار تجاوز به حریم شده است یا خیر. در این حالت علاوه بر نقشه جانمایی پلاک ثبتی نیاز به یک گواهی تایید موقعیت است. که این گزارش بر اساس نقشه تهیه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه می شود. و درنهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد .

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران با اکسپرت جاستیس

شرکت فنی مهندسی و نقشه برداری اکسپرت جاستیس با دارا بودن و در اختیار داشتن کارشناسان دادگستری و نقشه برداری و وکلای پایه یک در تمام برنامه های نقشه برداری و املاک در سراسر کشور تابحال پروژه های زیادی را به اتمام رسانیده است. در صورتی که سوال یا ابهامی درخصوص یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران یا هر موارد و مشکل ملکی و نقشه برداری که داشتید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناسان رسمی دادگستری و وکلای پایه 1 اکسپرت جاستیس

کارشناسان رسمی دادگستری ما در زمینه امور ثبتی و نقشه برداری و همچنین وکلای پایه 1 دادگستری با داشتن 20سال سابقه کاری در زمینه امور ثبتی و ملکی آماده ارائه خدمات در زمینه ملکی و ثبتی و سند به شما عزیزان می باشند. و تهیه خلاصه وضعیت ثبتی را با داشتن اطلاعات و تخصص کافی در این زمینه انجام می دهند.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *