نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگ توسط کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری

نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

زمانی که برای امور اداری به اداره ثبت مراجعه می کنید. متوجه می شوید که باید یکسری مدارک تهیه و تشکیل پرونده بدهید. که یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. و نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگ توسط کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری انجام می شود. نقشه یو تی ام نقشه ای است. که برای ادارات دولتی مانند شهرداری ، اداره ثبت ها و دیگر سازمان ها کاربرد دارد.

سیستم مختصات utm یو تی ام چیست؟

سیستم مختصات مورد استفاده در نقشه یو تی ام سیستم مختصاتی می باشد. که بیشتر کشور های دنیا از این سیستم مختصات استفاده می کنند. و به عنوان یک سیستم مختصات مرجع در دنیا شناخته شده است. به این خاطر که یک سیستم مختصات جهانی است. و موقعیت دقیق مکان در این سیستم با دقت بالایی تثبیت شده. که این مزیت باعث به کارگیری این سیستم مختصات در دنیا شده است. بر اساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی کره زمین دارای یک مختصات جداگانه است. و کره زمین را به 6 زون تقسیم می کند. که می توان برای عرصه املاک و تعیین مرز های املاک نیز از این سیستم مختصات استفاده کرد.

روش اخذ سند تک برگ

برای ثبت سند مالکیت بایستی به اداره ثبت مراجعه کرد. که این اداره از فرد متقاضی درخواست نقشه یو تی ام ملک را می کند. که صاحب ملک باید اقدامات لازم را برای تهیه نقشه یو تی ام ملک را انجام دهد. با ارائه نقشه یو تی ام به اداره ثبت بعد از تایید نقشه توسط اداره ثبت مراحل لازم برای ثبت سند انجام می شود. قابل ذکر است که بدانیم. کاربرد نقشه یو تی ام یک نقشه حقوقی می باشد. و بایستی توسط کارشناس رسمی دادگستری تهیه و مهر شود که قابل تایید برای اداره ثبت باشد.

همچنین باید توجه داشت. که اخذ سند تک برگ برای مالک جدید و انتقال مالکیت انجام می گیرد. یا اینکه هدف از اخذ سند تک برگ تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ می باشد. تا روش انجام آن مشخص گردد. در این صورت نحوه انجام هر کدام به صورت جداگانه انجام می گیرد.

  • اخذ سند تک برگ و انتقال مالکیت

  1.  اول مالک جدید باید به دفتر ثبت اسناد رسمی محل منطقه مربوط به ملک مراجعه کند. و از سند تک برگ ملک که قبلا صادر گردیده است استعلام بگیرد‌. سپس باید تمام بدهی های مربوط به ملک به شهرداری پرداخت شود. و فیش تسویه حساب با شهرداری دریافت گردد.
  2. دوم باید مالک و خریدار هر دو در دفتر ثبت اسناد حاضر شوند. و مالک سند را به نام خریدار انتقال دهد. سپس می بایست مالک سند تک برگ قبلی را به دفتر دار ارائه کند.
  3. در آخر دریافت سند تک برگ برای مالکان جدید نیز باید خریدار مدارک خود که شامل کارت ملی، شناسنامه و …می شوند. را به دفتر دار ارائه کند. و هزینه های صدور سند را نیز بپردازد. پس از اینکه هزینه های صدور سند پرداخت شد دفتر ثبت اسناد پس از گذشت مدت زمان مشخصی سند را به نام مالک جدید صادر می کند. و مالک جدید می بایست برای دریافت آن به دفتر اسناد رجوع کند.
  • تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ

  1. مرحله اول باید مالک به اداره ثبت اسناد کشور رجوع کند. و فرم درخواست صدور سند تک برگی را به این اداره ارائه کند. فرم درخواست می بایست بدون اشکال باشد. تا مورد برسی قرار بگیرد. و با درخواست موافقت شود. سپس می بایست استعلام ملک خود را بگیرد. و با شهرداری نیز تسویه حساب کند. منظور از تسویه با شهرداری بدهی های ملکی می باشد. که ممکن است مالک به شهرداری پرداخت نکرده باشد.
  2. مرحله دوم باید فرد سند منگوله دار قدیمی ملک و مدارکش را به دفتر ثبت اسناد تحویل دهد. و تمام هزینه های صدور سند تک برگی جدید را نیز پرداخت کند.
  3. مرحله آخر نیز دفتر ثبت اسناد سند تک برگی جدید ملک او را صادر کرده. و مالک باید برای دریافت آن به همین دفتر رجوع کند.

نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

نقشه برداری ثبتی

نقشه برداری ثبتی برای احقاق حقوق محدوده زمین می باشد. پس در تهیه این این نوع نقشه ها مثل نقشه یو تی ام باید توجه داشته باشیم. که به صورت دقیق عوارض را شناسایی و برداشت کنیم. که نقشه ای که تهیه می شود. دقت سانتی متر را دارا باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام بایستی به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. که دارای مهر رسمی کارشناس رسمی باشد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگ

برای اخذ سند تک برگ ارائه نقشه یو تی ام عرصه ملک که به همراه مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی باشد نیاز است. و برای تهیه نقشه یو تی ام باید با توجه به مشخص بودن گوشه های ملک که تعیین کننده مرز های ملک می باشد. برداشت مختصات با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری انجام می گیرد. و با توجه به مختصات های گوشه های ملک ترسیم نقشه ملک انجام می شود. که این نقشه بر اساس سیستم مختصات جهانی یو تی ام است. و با تکمیل این نقشه یو تی ام به همراه مهر و امضا کارشناس رسمی برای ارائه به اداره ثبت اقدام می شود.

رادین مپ

شرکت رادین مپ با سابقه درخشان این افتخار را دارد. که به شما عزیزان در جهت نقشه برداری ثبتی خدمات شایسته ای را همراه با رضایت ارائه نماید. شما می توانید تهیه نقشه از ملک خود را برای تهیه نقشه های ثبتی به شرکت رادین مپ بسپارید. و با کوتاه ترین زمان همراه با بهترین کیفیت نقشه خود را با مهر کارشناسی دریافت کنید.

 

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 4

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *