نقشه دو خطی برای اداره ثبت

نقشه دو خطی برای اداره ثبت

نقشه دو خطی برای اداره ثبت به منظور تطبیق اندازه های وضع موجود و سند انجام می شود. که این نقشه دو خطی یکی از فرمت های مد نظر شهرداری و ثبت است. تا در صورت مغایرت در اندازه ها منشا آن مشخص شود. و این مشکل از لحاظ مرزبندی های ملک مشخص و اصلاح شود. که این نقشه یو تی ام دو خطی باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود .

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام امروزه یکی از مدارک مهم و اساسی برای هر ملکی به شمار می رود. که باید حتما تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد. تا روند اداری ملک در سازمان ها و ارگان های دولتی انجام شود. و که این نقشه یو تی ام دارای فرمت های مختلفی است که باید توجه به فرمت مد نظر سازمان تهیه شود. که یکی از این فرمت ها نقشه دو خطی است. که به منظور تطبیق اندازه های وضع موجود با سند تهیه می شود. و باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد. تا اعتبار لازم را برای ارائه به شهرداری یا ثبت داشته باشد. و بتوان امور اداری مربوط به ملک را طی کرد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام دو خطی

برای تهیه این نقشه یو تی ام دو خطی باید اول وضع موجود ملک با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک برداشت شود. و بعد از ترسیم دقیق وضع موجود ابعاد سندی با رنگ دیگری بر روی این نقشه ترسیم شود. تا در صورت وجود مغایرت در اندازه ها و مساحت مشخص و نسبت به اصلاح آن اقدام شود. که در صورت وجود مغایرت فاحش دستور به عقب نشینی ملک داده می شود.

 

نقشه دو خطی برای اداره ثبت

انواع فرمت نقشه یو تی ام

  • نقشه یو تی ام وضع موجود عرصه ملک

برای تهیه این نقشه یو تی ام با توجه به مشخص بودن حود ملک بر روی زمین تهیه نقشه یو تی ام انجام می گیرد. به این صورت که با استفاده از تجهیزات نقشه برداری ملک برداشت مختصات های گوشه های ملک انجام می شود. و با توجه به تخلیه دستگاه در محیط نرم افزاری ترسیم نقشه ملک انجام می شو. این نقشه ترسیم شده وضعیت وضع موجود حدود ملک را بر روی زمین بر اساس سیستم مختصات یو تی ام نمایش می دهد.

  • نقشه یو تی ام 2000 ام

این نقشه یکی از فرمت های نقشه یو تی ام وضع موجود است. که در نقشه 2000 ام سازمان نقشه برداری جانمایی می شود. تا موقعیت ملک در محدوده مد نظر مشخص گردد.

  • نقشه یو تی ام دو خطی

این نوع از نقشه یو تی ام که به طور کامل توضیح داده شده است. برای بررسی حدود وضع موجود ملک با سند تهیه می شود. که از طرف شهرداری و اداره ثبت درخواست می گردد.

  • نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

این نوع از نقشه یو تی ام از طرف شهرداری درخواست می گردد. که علاوه بر مختصات های یو تی ام وضع موجود ملک ، کد های ارتفاعی در داخل عرصه و گذر های اطراف نیز در نقشه درج می گردد. تا بتوان میزان گود برداری ملک را تعیین کرد.

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *