مقایسه نقشه یو تی ام با نقشه های دیگر

در نقشه یو تی ام سیستم مختصات جغرافیایی به کار گرفته شده است. در حالی که در دیگر نقشه ها سیستم مختصات محلی به کارگرفته شده است. و این سیستم مختصات یو تی ام که یک سیستم مختصات جهانی است. امروزه برای تعیین موقعیت املاک مورد استفاده قرار می گیرد. که در امور ثبتی و ملکی مورد استفاده قرار می گیرد. و در صورتیاین نقشه در سازمانهای دولتی دارایاعتبار است. که هم در سیستم مختصات یو تی ام در موقعیت دقیق ملک جانمایی شود. وهم توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود.

سیستم مختصات UTM یو تی ام چیست ؟

سیستم مختصات یو تی ام یک سیستم مختصات جهانی و مورداستفاده کشور های دنیا است. که مخفف Universal Transverse Mercator است. و در این سیستم مختصات هر نقطه بر روی کره زمین دارای یک مختصات جداگانه است. و بدین جهت کشور ایران هم از این سیستم  مختصات استفاده می کند.

موارد استفاده نقشه یو تی ام

با استفاده از این سیستم مختصات است. که موقعیت دقیق ملک تثبیت می شود. و طبق آن می توان سند تک برگ صادر کرد. سیستم مختصات لوکال یک سیستم مختصات محلی است. که از آن برای تثبیت موقعیت ملک نمی توان استفاده کرد. و باید حتما در سیستم مختصات یو تی ام جانمایی شود. و تبدیل به یک نقشه با مختصات یو تی ام شود. که طبق آن موقعیت دقیق ملک و حدود اربعه به همراه مساحت مشخص شود.

یک نقشه یو تی ام باید خصوصیات زیر داشته باشد.

  • سیستم مختصات جغرافیایی باشد.
  • مقیاس مشخص با توجه به کاربرد نقشه باشد.
  • مساحت و حدود اربعه دارای دقت سانتی مترباشد.

برای تهیه به کارشناس رسمی نقشه برداری مراجعه کنید.

نقشه یو تی ام

نحوه تهیه نقشه UTM

برای تهیه نقشه یو تی ام باید عرضه ملک دارای حدود مشخص باشد. یا اینکه مالک این حدود را به طور دقیق بشناسد. تا بتوان با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک برداشت مختصات را انجام داد. و ترسیم نقشه ملک را بر اساس یو تی ام در نرم افزار اتوکد انجام داد. در غیر این صورت به منظور تعیین حدود دقیق ملک و جلوگیری از اختلافات ملکی باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی چیست ؟

برای جانمایی پلاک ثبتی نیازی به انجام نقشه برداری با استفاده تجهیزات نیست. و در این امر کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی تنها با استفاده از بررسی های اسناد و مدارک موجود از ملک و همچنین نقشه های ثبتی کار جانمایی سند را انجام می دهند.

در نهایت کار جانمایی پلاک ثبتی نیز نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. که این نقشه UTM تنها بر اساس اطلاعات مندرج در سند است. که در ادامه باید بر روی زمین پیاده سازی شود

رادین مپ

شرکت رادین مپ با دارا بودن از متخصصین با علم و تجربه مناسب این امکان را به شما می دهد. که شما را در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی یاری نماید. و در تهیه نقشه ثبتی از ملک خود مانند نقشه یو تی ام ، نقشه جانمایی پلاک ثبتی و.. به شما خدمات ارزشمندی را ارائه نماید.

رادین مپ با سابقه درخشان در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی با به کار گیری کارشناس رسمی دادگستری این توانایی را دارد. که نقشه های ثبتی و نقشه های تفکیکی را با استفاده از مهر کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه نمایند.

علاوه بر خدمات در حوزه ی ثبت رادین مپ در دیگر امور نقشه برداری توانایی انجام خدمات نقشه برداری را دارا است. و با به کارگیری مجموعه ای متخصص می تواند پروژه های نقشه برداری نهاد های دولتی را با به کار گیری دانش نوین روز شروع و به پایان برساند. برای تهیه نقشه های ثبتی بایستی به کارشناس رسمی نقشه برداری مراجعه کرد.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *