مراحل ثبت نام و اخذ سند تک برگ برای املاک بدون سند

مراحل ثبت نام و اخذ سند تک برگ برای املاک بدون سند

سند تک برگ به عنوان سند رایج و رسمی کشور به شمار می رود. که برای اخذ این نوع از سند سیستمی به نام سیستم کاداستر به کار گرفته می شود. و به همین دلیل این سند را یک سند سیستمی می گویند. که بر اساس این سند باید تمامی اطلاعات فنی و حقوقی ملک در سیستم کاداستر کشور ثبت شود. و دارای انواع مختلفی است. و یکی از از انواع سند تک برگ به منظور سر و سامان دادن به املاکی که با قولنامه معامله می شود. که سند تک برگ ماده 147 است.

سند تک برگ و انواع آن

سند تک برگ سند رایج و روسمی ملک در ایران به شمار می رود. که برای اخذ این سند مالکیت باید اطلاعات فنی ملک با تهیه نقشه کاداستر حاصل شود. و به همراه اطلاعات حقوقی ملک در سیستم اداره ثبت اسناد و املاک ثبت شود. همچنین برای مراجعه به ارگان های دولتی که نیاز به ارائه سند مالکیت دارد. باید حتما سند قدیمی ملک خود را به سند تک برگ تبدیل کرده باشید. تا ارائه این سند مالکیت امکان پذیر باشد.

بر همین اساس سند های تک برگ انواع مختلفی دارند:

  • سند تک برگ شش دانگ

سند شش دانگ همان طور که اسم آن مشخص است. سندی است که ملک را به صورت شش دانگ به نام تنها یک مالک می کند. و این مشخصات و مشخصات مالک در سند درج شده است.

  • سند تک برگ مشاعی

زمانی که ملک به قطعات کوچکتر تقسیم شده باشد. و هر قطعه دارای یک مالک باشد. یا اینکه جند نفر به صورت شراکتی مالک زمین باشند . و سهم هر نفر به صورت دانگ مشخص شده باشد. در این صورت برای هر فرد سند مشاع صادر می شود. و لازم به ذکر است که اگر مالکین قصد جداسازی سهم خود و اخذ سند شش دانگ برای هر قطعه را داشته باشند. با افراز زمین امکان پذیر است.

  • سند تک برگ اوقاف

املاکی وجود دارند که مالک در زمان حیات خود آن را وقف امور خیریه می کند. و این املاک به مالکیت اداره اوقاف درمی آید. و در این صورت اداره اوقاف با درخواست سند تک برگ برای این املاک می تواند مالکیت خود را ثبت کند.

  • سند تک برگ ماده 147

یکسری از املاک نیز دارای سند عرصه به صورت تعاونی هستند. یا اینکه تنها ملک با قولنامه معامله می شود. و از سند عرصه آن اطلاعی در دست نیست. برای سر و سامان دادن به این املاک و ثبت آن ها در سیستم کاداستر اداره ثبت سند تک برگ ماده 147 را ارائه داد. که بر اساس این سند مالکیت ملک تا زمانی تحت مالکیت مالک سند ماده 147 است. که معارض دیگری وجود نداشته باشد. و در صورتی که معارضی برای ملک پیدا شود. و با ارائه اسناد و مدارک مالکیت خود را اثبات کند. مالک سند ماده 147 باید ملک را تخلیه کند.

این چهار نوع از سند تک برگ، سند های رایج هستند. که برای معاملات و ارائه مورد استفاده قرار می گیرند.

روش اخذ سند ماده 147

برای اخذ سند ماده 147 در ابتدا باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. تا با طی کردن مراحل سند ملک شما صادر شود.

  1. ارائه مدارک مبنی براثبات مالکیت
  2. تهیه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان
  3. اسکن مدارک مالک و بارگذاری در سایت
  4. تکمیل فرم درخواست و ثبت ان در سامانه (ssaa.ir)
  5. تکمیل اطلاعات و درخواست در سامانه
  6. ارسال مدارک به واحد ثبتی مربوطه
  7. دریافت کد رهگیری از اداره پست
  8. دریافت سند

نحوه تهیه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان

برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان ملک باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک بعد از برداشت عرصه ملک گوشه های اعیام نیز برداشت می شود. و در عرصه ملک جانمایی می گردد. این نقشه با درج مختصات های یو تی ام گوشه های ملک در نقشه نهایی می شود. که به همراه نقشه فایل اکسل که مربوط به سند ماده 147 نیز تکمیل و تمام نقشه ها و مدارک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. تا برای اسکن و بارگذاری در سایت و ارائه به اداره ثبت به متقاضی تحویل داده شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ سند تک برگ ماده 147

  • پرداخت مبلغ 50 هزار تومان به حساب بانک ملی به شماره ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ (قبل از پرداخت حتما بررسی شود شماره حساب درست است) که به نام سازمان ثبت اسناد می باشد.
  • فرم گواهی تعیین مختصات در فایل اکسل که از کارشناس رسمی دادگستری دریافت می شود.
  • ارائهنقشه یو تی ام عرصه و اعیان که پیش تر تهیه شده است.
  • در صورت مشاعی بودن ارائه سند مشاعی که به نام مالک الزامی می باشد.
  • اگر ملک به صورت قولنامه ای باشد. باید از تمام قولنامه ها و نقل و انتقالات مدارک تهیه شود.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 3 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *