طراحی ساختمان توسط مهندس نقشه برداری

طراحی ساختمان توسط مهندس نقشه برداری

منظور از طراحی ساختمان تهیه نقشه ای است که طبق آن بتوان ساخت واحد های آپارتمانی را انجام داد. و یکی از مراحل اخذ پروانه ساخت تهیه همین نقشه است. که به نقشه معماری شناخته می شود. و طراحی ساختمان توسط مهندس نقشه برداری انجام نمی گیرد. و برای انجام این کار باید به کارشناسان رسمی دادگستری معماری مراجعه کرد. زیرا تهیه این نقشه ها و آشنایی به فرمت مد نظر دفتر خدمات در تخصص این کارشناسان است. که با مهر و امضا این متخصص معتبر می شود. اما قبل از تهیه این نقشه باید. نقشه برداری از عرصه ملک انجام گیرد. که باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود.

منظور از پروانه ساخت چیست؟

پروانه ساخت و ساز ملک همان مجوزی است. که طبق آن باید ساختمان ساخته شود. و وظیفه رسیدگی به این امور بر عهده شهرداری می باشد. برای همین باید با تهیه مدارک مورد نیاز برای شهرداری نسبت به اخذ مجوز ساخت اقدام کنید. تا میزان زیر بنای ملک، گود برداری ملک، میزان عقب نشینی ملک و یا حتی اصلاح حدود ملک طبق سند انجام گیرد. و با توجه قوانین ساخت و ساز در منطقه کار ساخت ملک انجام شود. برای همین باید برای تهیه مدارک مورد نیاز به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری و معماری مراجعه شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه ساخت

  • اصل و کپی مدرک مالکیت شامل سند، بنچاق و …
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک
  • اصل و کپی فیش نوسازی سال جاری
  • اصل و کپی صورت‌مجلس تفکیکی ( در صورت وجود بنا در زمین)
  • اصل و کپی گواهی انحصار وراثت ( در صورت مرحوم بودن مالک)
  • اصل گواهی ۶ و ۸ قانون زمین شهری
  • نقشه Gis ( نقشه جانمایی دقیق ملک بر اساس سند و تطبیق آن با وضع موجود ملک)
  • حضور کلیه مالکین یا وکیل قانونی
  • اصل و کپی وکالت‌نامه و شناسنامه وکیل
  • قبض‌های برق، آب، گاز، تلفن

طبق پروانه ساخت چه اطلاعاتی حاصل می شود؟

  • مساحت زیر بنا ملک که می توان ساخت.
  • تعداد طبقات ساختمان
  • نوع اسکلت ساختمان( فلزی ، بتنی … )
  • مشخصات متقاضی صدور پروانه که همان مشخصات مالک یا سازنده می باشد.
  • پلاک ثبتی ملک
  • نام مهندسین ناظر پروژه
  • تاریخ صدور پروانه ساختمان
  • کروکی ملک مورد نظر (آدرس ساده شده ملک در محدوده)
  • مهلت شروع عملیات و اعتبار پروانه ساختمان

نقشه GIS چیست؟

منظور از نقشه GIS نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک یا همان نقشه یو تی ام است. که برای صدور پروانه ساخت ملک درخواست می شود. برای تهیه این نقشه باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. تا با انجام عملیات نقشه برداری کار تهیه نقشه UTM ملک انجام گیرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام باید توجه داشت که این نقشه برای کدام ارگان و به چه منظوری تهیه می شود. تا با توجه به فرمت مد نظر سازمان این نقشه تهیه گردد. برای تهیه نقشه یو تی ام شهرداری باید با برداشت عرصه ملک به صورت دقیق گذر های دسترسی ملک نیز برداشت شود. تا بتوان عرض گذر ها را مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این برای تعیین میزان گود برداری ملک و تعیین شیب منطقه باید کد های ارتفاعی از داخل عرصه ملک و گذر های اطراف برداشت شود. و با درج در نقشه بتوان میزان گود برداری ملک را تعیین کرد.

علاوه بر این شهرداری از شما می خواهد که در این نقشه پلاک ثبتی ملک نیز درج گردد. و کارشناسان رسمی در صورتی پلاک ثبتی را در نقشه درج می کنند. که جانمایی پلاک ثبتی ملک نیز انجام گیرد. و با انجام جانمایی پلاک ثبتی و تطبیق آن با نقشه یو تی ام وضع موجود می توان حدود ملک را نیز از لحاظ موقعیت دقیق قرار گیری بررسی کرد. و با درج پلاک ثبتی این نقشه تکمیل می گردد.

طراحی ساختمان توسط مهندس نقشه برداری

چه زمانی نیاز به تهیه نقشه طراحی ساختمان است؟

بعد از مشخص شدن تعداد طبقات و مساحت زیر بنای ملک باید یک نقشه معماری با توجه به مساحت های اعلام شده از طرف شهرداری تهیه شود. تا با توجه به این نقشه و تایید شهرداری اقدام به ساخت ملک کرد. برای تهیه نقشه معماری باید به کارشناسان رسمی دادگستری معماری مراجعه کنید. زیرا تهیه این نقشه که با قوانین شهرداری نیز مطابقت داشته باشد. دارای قوانین ریزی است. که تنها در تخصص کارشناسان رسمی دادگستری معماری می باشد.

این نقشه شامل مشاعات و واحد های آپارتمانی، انباری ها، پارکینگ ها و تمامی اندکس های موجود است. که محل دقیق قرار گیری هر قسمت به همراه اندازه های دقیق و میزان دیوار های به کار رفته در ساخت ملک است. که باید طبق آن ساخت ملک انجام گیرد. اصطلاحا دستور نقشه گفته می شود.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *