مقایسه سند مالکیت تک برگی با دفترچه ای

شیوه نامه اجرایی صدور سند مالکیت جدید شماره 89/92616 مورخ 1389/6/2

شیوه نامه اجرایی صدور سند مالکیت جدید

کد866:  نظر به این که در راستای ارتقاء ضریب امنیت اطلاعات املاک ،تکمیل بانک جامع املاک،

به روزرسانی اطلاعات و پیشگیری از ایراد خدشه به اسناد مالکیت صادره و جعل آن و نیز در جهت

جلب  نظر  مراجعان و ارائه خدمت بهینه توام با سرعت ،دقت و کیفیت به شهروندان ،پس از اخذ

مجوزهای لازم نمونه سندمالکیت جدید(تک برگی) با رعایت موارد امنیتی چاپ و در اختیار استان

ها  قرارگرفته تا جایگزین اسناد مالکیت قدیمی گردد.در جهت اجرای بهینه امور مذکوربا پیگیری

موضوع  ضمن این که بهای اسناد مالکیت جدید در قانون بودجه سال 1389 به دویست هزار ریال

افزایش  یافته  ، در جهت ارتقاء انگیزه کارکنان مقرر گردیده بخش قابل توجهی از وجوه حاصل از

فروش  اسناد  مالکیت، صرف امور رفاهی و معیشتی همکاران و مابقی آن جهت توسعه و تجهیز

واحد  های  ثبتی  تخصیص داده شود .ضمن این که یکی از محور های ارزشیابی سالانه مدیران

کل  و  روسا  و  کارکنان  واحد  های  ثبتی ،راه اندازی و توسعه امور مکانیزه در واحد های ثبتی

خواهد بود.

فاز اول

اسناد مذکور به نحوی طراحی گردیده که علاوه برضرورت تحریراولیه مندرجات به صورت مکانیزه

،تکمیل قسمت محدودیت وانتقالات صرفابه صورت ماشینی امکان پذیرمیباشد.بنابراین باالتفات

به  این  که  استفاده از اسناد مذکور مستلزم تجهیز سخت افزاری واحد های ثبتی میباشدلذا به

منظور  پاسخگویی  بهینه به شهروندان ، مراحل تدریجی برای صدور سند مالکیت جدیدبه شرح

ذیل  پیشبینی  گردیده تا با ایجاد بستر لازم مقدمات صدور سند تک برگ برای کلیه فرایند هاو

در  همه  واحد  های  ثبتی فراهم گردد. در  فاز اول برنامه واسط به منظور صدور اسنادمالکیت

فرایند  تفکیک در سازمان تهیه و در اختیار کلیه واحد های ثبتی قرار گرفته ودرسی واحدپایلوت

(به  شرح  لیست پیوست )  که تجهیزات  سخت افزاری و زیربنایی آن ها فراهم گردیده ومورد

تایید  کمیته  حرفه ، فنی  و  کاداستر  قرار گرفته ، انجام عملیات تفکیک تا صدور سند مالکیت

و  تحریر  سند  مالکیت  تک  برگی  به صورت مکانیزه الزامی می باشد.با امعان نظر به این که

بخش  عظیمی  از وقت  همکاران  صرف تهیه نقشه و تحریر صورت جلسه تفکیکی،پیشنویس

سند  مالکیت  ، دفتر  املاک  و  سند  مالکیت میگردد. با استفاده از نرم افزار واسط حجم امور

محوله  به  میزان  قابل   توجهی کاسته شده  و  از توان تخصصی همکاران در جهت نظارت و

کنترل  بهینه امور به منظور  جلوگیری از وقوع  اشتباهات و همچنین پیشگیری ازتضییع حقوق

مالکان رسمی استفاده خواهد شد.

فاز دوم

در  فاز  دوم  کلیه  واحد های پایلوت استانی (اولویت های دوم و سوم) که پس از تجهیز زیر

ساخت  لازم ،شش  فرایند  مرحله سوم نرم افزار میثم (شامل تفکیک تا صدور سند مالکیت )

در  آن  ها  نصب و راه اندازی گردیده پس از تایید کمیته مذکور ، مکلفند کلیه اسناد مالکیت

قطعات تفکیکی را به صورت مکانیزه مطابق با نرم افزار صادر نمایند.

فاز سوم

در  فاز سوم مدیران کل استان ها مکلفند با ایجاد زیرساخت لازم موجبات نصب برنامه واسط

در   واحد  های  باقی  مانده را فراهم آورند به نحوی که تا پایان سال 89 مابقی واحد ها به

امکانات سخت افزاری به منظور استفاده از برنامه واسط تجهیز گردند.

فازچهارم

در  فاز  چهارم   با  استفاده  از نرم افزار میثم و دیگر نرم افزار های املاک که توسط سازمان

ارائه  خواهد  شد  علاوه  بر تفکیک ، بایستی کلیه تقاضا های واصله مربوط به املاک جاری

،تجمیعی، افرازی،اصلاحی،المثنی،مواد 147 و 148 ،مواد 133 و 18 برنامه چهارم توسعه

و  سایر   موارد منجر به صدور اسناد مالکیت جدید گردد، به نحوی که تا پایان برنامه پنجم

در کلیه  فرایند ها ،  سند مالکیت جدید به صورت کامل جایگزین اسناد مالکیت دفترچه ای

گردد.

فاز پنجم

در فاز پنجم به منظور تکمیل بانک جامع اطلاعات املاک،با صدور فراخوان،مقدمات،تعویض

اسناد  قدیمی  فراهم  گردد و به نحوی برنامه ریزی گردد که بر اساس شماره سمت راست

پلاک ثبتی برای هر عدد مهلت یک ماهه متناسب با عدد مربوطه در نظر گرفته شود تاطی

ماه  های  اردیبهشت  الی  بهمن با مراجعه به واحد های ثبتی بتوانند سند مالکیت جدید

دریافت نمایند لذا مقرر میگردد آن دسته از واحد های که با نصب نرم افزار واسط یا میثم

قابلیت  چاپ سند مالکیت جدید را دارند و موضوع مورد تایید کمیته قرار گرفته ،با رعایت

نکات  ذیل  اقدام  و از هر گونه اعمال سلیقه خودداری کنند .در صورت بروز هر گونه ابهام

و  اشکال ، مراتب  از  طریق  کارگروه  شهرستان  به  کارگروه  استانی منعکس شده تا رفع

نقص  نمایند . در صورتی که  به هر  دلیلی کارگروه استانی قادر به رفع ابهام نباشد مراتب

را  به  اداره کل امور املاک ارسال تا موضوع در کمیته تغییرات مطرح و ارائه طریق گردد.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *